bzzlink Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 WinXP sp2 featuren DEP (Data Execution Prevention) Stenger ned windows explorer hver gang jeg går inn i mapper med mange video filer. Alt microsoft har å si om saken er at det går an å skru av DEP for enkelte programmer, MEN det går ikke an å skru det av for kritiske system komponeneter (les:windows explorer) Noen som har vært borti dette, og kanskje vet om en måte å skru av den greia. Eller er det bare det at jeg ikke har nok minne i PC'en (512mb) slik at den prøver å bruke av den biten som windows har bestemt at skal være off limits ? Her er forøvrig kb artikkelen på DEP http://support.microsoft.com/kb/875351/en-us Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) *Slettet innlegg* Endret 16. august 2006 av SasaB Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Takk for svar, men dette har ikke noe med nettleseren å gjøre, det er windows explorer (windows utforsker) jeg snakker om. (Bruker sef ikke internet explorer) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tipper at dette gjelder mapper med mange AVI-filer? Dette er vel ikke grunnet DEP? XP har nemlig problemer med store AVI-filer og kræsjer ofte på grunn av det. Du kan fikse dette ved å gjøre følgende: Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn: regedit Finn frem til/søk etter følgende nøkkel: HKEY_CLASSES_ROOT/SystemFileAssociations/.avishellex/ PropertyHandler Slett denne nøkkelen: Default[REG_SZ]{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere). Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Nice! Helt riktig at det er mange .avi filer (sesong 1 av invasion:)) mente å ha lest om det problemet et eller annet sted. Prøver den. sitter remote nå, så tør ikke teste å åpne mappen før jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå