rese Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Noen som har noen forslag på typisk "stumfilm-musikk"? Kom gjerne med titler, så kan jeg søke i limewire e.l. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 No pirate talking here please Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Noen som har noen forslag på typisk "stumfilm-musikk"? Kom gjerne med titler, så kan jeg søke i limewire e.l. Ragtime er jo mye brukt, særlig i Chaplin-filmer... Du kan i hvert fall søke på Scott Joplin, han skrev bl.a. The Entertainer som du garantert kjenner når du hører den. Han skrev også Maple Leaf Rag, og et kjapt søk på ham vil sikkert gi mange flere titler. Ellers er det jo en del orkestermusikk som er brukt, ofte pianostykker. Men akkurat hva som var vanlig, vet jeg ikke. Stort sett skrev de nok musikk, også den gang var de plaget av plagiat, selv om konsekvensene ikke nødvendigvis var så store. Uten at jeg vet helt sikkert, tror jeg ofte det var en pianist som hadde fått (eller skrevet selv) noen temaer, som han spilte med variasjoner under filmen. Dette ble overtatt av noe liknende, bare innspilt på filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå