onkeljubalong Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg liker å høre på musikk uten vokal, du vet, sånn til arbeid. Det jeg har hørt mest på, i synkende rekkefølge er Godspeed You! Black Emperor, Sigur Ròs, Biosphere, Aphex Twin, Beethoven. Vel, jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete lenger. GY!BE og Sigur Ròs har jeg hørt istykker albumene til, nesten. Kom med forslag. Jo lengre begrunnelse, jo bedre. Jeg vil gjerne filtrere ut idiotene. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Liker do Godspeed you! Black Emperor, så vil du sikkert like Do, Make, Say, Think. Utenom det så er jo Plasticman en soleklar klassiker. Fantastisk minimalistisk tekno. Litt hardere enn Biosphere, mye mer minimalistisk, og utrolig avslappende. Squarepusher er noen ganger litt i samme gate som Aphex Twin, men jeg har ikke kicket like mye på det. Endret 16. august 2006 av Niskivara Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hører også ofte på instrumentalmusikk på jobben. The Angelic Process er en duo jeg virkelig har lagt for elsk. Atmosfærisk/ambient "metal" med et DIGERT lydbilde. Det skjer ufattelig mye på en gang her, så du bør ha ålreite propper (som f.eks Shure e2c/e2g), ellers låter det nesten bare som ren støy til tider. "Coma Waering", debutplata "...And Your Blood is Full of Honey" og EP'en "Sigh" anbefales på det sterkeste. Mp3's: ...And Your Blood is Full of Honey Crippled Healing (Coma Waering) The Black Ark (Sigh) http://www.myspace.com/theangelicprocess http://www.theangelicprocess.com Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Gudene vet hvorfor jeg aldri utforsket Plasticman. Jeg hører på det nå, og vil høre på det siden. Dette er perfekt til å holde konsentrasjonen oppe, noe som var primærgrunnen til å starte denne tråden, men som jeg glemte å nevne konkret. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Her er det tid for litt The Infinity Project. http://www.discogs.com/artist/Infinity+Project,+The De har nydelig rolig, lett ambientpsykedelisk musikk. Sjekk ut Mystical Experinces! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 In flames - Whoracle datt ned i hodet mitt. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 hehe.. Den er jo fin da. Men den er jo litt slitsom, hvis du skjønner hva jeg mener. Til jobbing mener jeg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Infected Mushroom og Shpongle har mye bra (nesten) uten vokal. Ellers er Rammstein - Eskimos and Egypt en knalllåt. Edit: Ugress har også mye bra. Albumet Cinematronics er stort sett uten vokal. Det er ikke gjennomtrengende mye vokal på Resound heller. Endret 16. august 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Legion Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Set Fire To Flames, smålikt gybe, men ikke like "digert" Explosions in The Sky, også i samma gata som gybe og sftf Turing Machine, meget tight og konsentrerende. perfekt for bilturer og seeeeent på kvelden A Silver Mt.Zion, det er vel et par variasjoner av dette navnet, tror det der er nåværende. fra samme musikkollektivet bak gybe og montrealscenen generelt, mye innavl i de banda. sjekk hjemmesiden, som jeg ikke husker i farta. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Film musikk generelt burde passe ganske bra her. Mine forslag: -Thomas Newman -Ennio Morricone -Joe Hisaishi Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Gordian Knot er ganske knall instrumentalmusikk. John Petrucci og Jordan Rudess har gitt ut en akustisk (vel, nesten) skive sammen, kalt "An Evening With", også ganske fantastisk å ha i bakgrunnen. Bare noen tips. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Gordian Knot er ganske knall instrumentalmusikk. Perfekt jobbemusikk! Edvard Grieg har forøvrig lagd den beste klassiske musikken du vil finne... Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Finntrolls album "Visor om Slutet" er ganske kult. Folk-inspirert Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 St. Germain - Tourist er også knaill. Småjazza electronica. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 G3, Satriani, Steve Vai, Eric Johnson, Yngwie Malmsteen, santana, og mange flere...alle disse har noen sanger med vokal, men massevis av instrumentaler blandt de jeg ramset opp... Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Liker veldig godt GY!BE og Sigur Rós selv. Imidlertid liker jeg kanskje enda bedre Pelican, som jeg synes burde være verdt å sjekke ut. Ligner ikke særlig på de to førstnevnte, men vokal er ikke-eksisterende, og det var for så vidt det du spurte etter. The Fire in Our Throats Will Beckon the Thaw og Australasia er to fine Pelican-album. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Vel, fortiden har jeg funnet en sang fra Oldboy soundtracket (Film), som bare er helt fantastisk å sitte og lytte på. Sangen er "The Last Waltz" Den er så facinerende at etter å ha spilt den ca 40 ganger i løpet av to dager nå har jeg enda ikke gått lei den. Blir så trist (på en god måte) hver gang jeg hører på denne låten på grunn av filmens historie når denne låten blir spilt Er like før tårene triller her. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå