peace2 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Jeg trenger et enkelt loggonscript som skal fungere på home.no eller home.no.net serveren , scriptet skal brukes for å beskytte et område på websiden min , har prøvd noen avanserte script men det fungerte ikke hos home.no.net for en grunn, jeg har ikke mye peiling i php så derfor trenger jeg noe som er ferdiglagd Jeg prøvde java-script å det fungerte , men problemet var at passordet ble vist i kildekoden. Så prøvde jeg høyreklikksperre , men det hjalp ikke mye for folk kunne bare lastened php fila så åpne det i notepad .. Noen som har et loggonscript/kode som fungerer hos home.no.net serveren ? eller vet om noen andre gratis servere som støtter mer avanserte koder? Takk for hjelpen. Endret 19. august 2006 av xox Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 home.no støtter ikke php, derfor funket det ikke der. Du må nok bruke .htaccess og .htpasswd. Google it. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 home.no.net støtter php vet ikke vilken versjon, men det fikser du med å skrive <?php phpinfo() ?> i en php fil Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Forskjell mellom home.no og home.no.net Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 home.no.net drives av start.no og home.no drives av home.no Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Det er visst bare "visse" php-koder serverne støtter. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Er da ikke noe spesielt med $_POST[], $_SESSION[] og $_GET[], som gjør at de ikke tillater det. Trenger stort sett ikke noe mer enn det der for å lage et login-script. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 da skal du være flink altså. Burde jo ha isset og empty ++ Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det er heller ikke noe som de _bør_ sperre. Ting som kanskje bør sperres er shell_exec(), system(), exec() og andre ting som gjør at brukerne kan få tilgang til mer enn de skal. Men jeg går ut ifra at start.no kan sin greie, og har konfigurert serverne sine til at man ikke kan det uansett. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Edit, leste ikke første post skikkelig, de fleste script fungerer på start.no aka home.no.net så vidt jeg vet Endret 17. august 2006 av Lasso5000 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 home.no.net støtter php vet ikke vilken versjon, men det fikser du med å skrive <?php phpinfo() ?> i en php fil 6684648[/snapback] Her er info siden jeg fikk opp Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg kan ikke den greia der helt enda, men jeg forstår noe. Ser at sql ikke støttes bla. men jeg har et login script Hvis du venter på edit så får du det. EDIT: <form action="login.php" method="POST"> <input type="text" name="user" value="Brukernavn" size="15" onfocus="this.value = '';"><br> <input type="password" name="pass" value="Passordet" size="15" onfocus="this.value = '';"><br> <input type="submit" name="submit" value="Logg inn"> </form> <?php $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; $submit = $_POST['submit']; //Brukere $bruker['AlecTBM'] = '123abc'; $bruker['xox'] = 'mitt passord'; //Sjekker if (isset($submit)){ if ($bruker[$user] == $pass){ echo 'Du er logget inn som: '.$user.'!!'; }else{ echo 'Du er ikke logget inn'; } }else{ echo 'Du er ikke logget inn'; } ?> Endret 19. august 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Hvordan setter du inn dette, for å bruke det i en gjestebok, slik at du mæ vere registrert og pålogget for å skrive? Hvordan lage den slik som denne:Gjestebok Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 For det første så må du bruke sessions eller noe slikt så må dette testes mot et scriot som dette. Fins bedre måter. GO NATT Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Hvis du bare skal ha den plassen man skal skrive i gjesteboka så kan du jo legge passordet og brukernavnet inn i skjemaet til gjestboka. Kan gi et eksempel hvis du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå