Simen1 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg trenger en ny telefon og vil kunne koble den til PC'n så jeg kan surfe på nettet med den. I dag har jeg Siemens C35i og telenor privat abb. Vet C35i har innebygd modem, men det er vel ganske tregt? Jeg vil helst at den nye telefonen og abb. skal støtte GPRS for å få akseptabel surfehastighet. Telefonen bør ikke være for dyr heller. (ca 1000-2000kr uten abb) Hva bør jeg velge? Og er det noe mer jeg bør vite? Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 De fleste nyere telefoner har GPRS, men å surfe vanlig internett med GPRS blir dyrt. Koster vel 10 øre pr KB, eller ca 100 kr pr MB. DYRT!!! Let heller etter en telefon som støtter HSCSD (High Speed Circuit Switched Data). F.eks Ericsson T65. Trenger da en kabel utenom. Er ikke helt sikker på hastigheten her, men du betaler da pr min. Skal du surfe over 9,600 Kbit/s må du uansett ha et eget GSM data abonnement. Typisk 50 kr pr mnd + bruk. Søk litt rundt på google, så finner du mye bra info. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Det gjør ikke så mye at det koster litt per MB eller minutt, jeg skal bare sjekke mail og inn på nettbanken en gang i blandt. (Kanskje 2-3 ganger pr mnd.) Jeg ser at man kan få opp til 28,8kbps med HSCSD og noe mer med GPRS (ca 40kbps sies det å være i praksis). Hvis det koster 50 kr ekstra pr mnd for den ekstra hastigheten så kan jeg jo heller prøve med 9,2kbps med gammel-telefonen en stund og se hvor tregt det er før jeg bestemmer meg for hvilken ny telefon og evt abb. jeg skal velge. Da trenger jeg bare en datakabel for å teste ut 9,2kbps med min Siemens C35i... (Koster vel et par-tre hundrelapper?) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Noen som vet hvor de har datakabel til Siemens C35i ? (og evt hvor det er billig?) Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 MPX har kabel som passer til C35i. Står ikke at den passer på siden deres, men på innpakningen Står det at den også passer til C35i. Hos MPX koster den 295 kr. Ellers kan du få kjøpe en av meg. Fikk kabel med telefonen min (Siemens S45) når jeg kjøpte den. Dette var jeg ikke klar over, så jeg bestilte en hos MPX. Kan få den for 200 kr + frakt. Original, uåpnet siemens kabel. Ta i så fall kontakt på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå