MadOx Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) ....................... Endret 15. august 2006 av MadOx Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hz er antall oppdateringer skjermen gjør i sekundet. Du kan ikke se flere FPS enn hva skjermen kan vise (Hz). Kjører du f.eks en LCD med 75Hz vil du ikke merke forskjell på 80 og 140fps. Du kan lese mer her Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Antall hertz har ikke noe noe å si direkte i forhold til hvor mange fps skjermkortet ditt klarer å rendre. Men antall hertz står for hvor mange ganger bildet på skjermen oppdateres, så i teorien vil det ikke spille noen rolle hvor mange fps du har over feks 85 hvis du har en skjerm med 85hz. Men det er i teorien, og her en det mange uenigheter. Jeg spiller mye Quake 3 Arena og spiller med 125 fps mens skjermen min takler bare 85hz. Jeg syns likevel 125 fps føles bedre enn 85fps. Spillet glir liksom bedre.. I nyere, mer krevende spill er det mange som foretrekker å synkronisere fps med oppdateringsraten på skjermen for at spillet skal gi en så jevn flyt som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå