Gå til innhold

Anbefaling av bærbar 4-6000kr

JonH

Anbefalte innlegg

Samboer'n ønsker å kvitte seg med sin stasjonære og kjøpe bærbar av plasshensyn. Kommer nok til å havne i prisgruppen rundt 4-6000 kroner. Selv har jeg en omtrent 5 år gammel Dell Inspiron som det fortsatt er liv i og har vært fornøyd med.

Det bør være minimum 512mb ram, 60-80gb hd, gjerne stor skjerm men ikke nødvendigvis widescreen. Kjenner ikke så veldig godt til markedet og hva som er bra til prisen. Bruksområdet blir stort sett 'vanlige oppgaver' som tekstbehandling, internet osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hun har lurt litt på om denne er brukbar.

6689087[/snapback]

Klart den er brukbar! I den prisklassen du angir har de fleste den billige Celeron-prosessoren.

Dette er en Centrino-maskin som helt klart er å foretrekke. Glem forslaget fra And1Baller. Tviler på om du finner noe bedre under 6000.-

Pluss for minnekortleser, firewire (men du skal kanskje ikke redigere video...) og TV-out.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Hun har lurt litt på om denne er brukbar.

6689087[/snapback]

Klart den er brukbar! I den prisklassen du angir har de fleste den billige Celeron-prosessoren.

Dette er en Centrino-maskin som helt klart er å foretrekke. Glem forslaget fra And1Baller. Tviler på om du finner noe bedre under 6000.-

6689240[/snapback]

Dette er også en Celeron, dog har den Centrino teknologi som gjør at batteriet varer lenger. Maskinen vil fungere helt greit til vanlige oppgaver som internett, tekst osv.

Lenke til kommentar
Dette er også en Celeron, dog har den Centrino teknologi som gjør at batteriet varer lenger. Maskinen vil fungere helt greit til vanlige oppgaver som internett, tekst osv.

6689342[/snapback]

Huff da, du har jo helt rett. Har ikke sett at de snakker om Centrino i forbindelse med Celeron-prosessoren. Centrino-maskiner SKAL ha PentiumM.

Da holder jeg kanskje på PackardBell fra ElKjøp til 6495.- , "ekte" Centrino med 1024 MB RAM, men uten kortleser og FireWire.

Lenke til kommentar
Huff da, du har jo helt rett.  Har ikke sett at de snakker om Centrino i  forbindelse med Celeron-prosessoren.  Centrino-maskiner SKAL ha PentiumM. 

Da holder jeg kanskje på PackardBell fra ElKjøp til 6495.- , "ekte" Centrino med 1024 MB RAM, men uten kortleser og FireWire.

6689495[/snapback]

Vel, nå er det jo snakk om relativt simple oppgaver, så er ikke et voldsomt behov for en raskere prosessor. Så lenge det er nok RAM klarer man seg lenge.

EDIT: Trådstarter bør kanskje ta en titt i siste Elkjøp "avis", var en del gode tilbud på bærbare PC'er der.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Ser at de fleste har senket prisen på Acer 1642wlmi til rundt 6500,-. Det er et absolutt bra kjøp! husker ikke hvilke firma som gikk ut med de, men mener jeg har sett det i reklamene i avisen de siste dagene. Det er jo det mest geniale om du har råd til 500,- ekstra.

6689567[/snapback]

......hvis du ikke trenger TV out, som Acer mangler. (De har den på Binders til 6499.-)

Men vi snakker om enkle behov og "prisklasse 4-6000.-" Vi er vel utenfor den nå.....

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2085 WXGA

CPU: Pentium Centrino 1.7 GHz (735A)

Minne: 2x512MB DDR2 533MHZ

Optisk: DVD+/- rw Dual layer (+R)

Display: 15.4-inch TFT WXGA, 1280 x 800 pixel

Grafikk: Intel GMA 900 with 256-bit graphics core

Harddisk: HDD 80GB S-ATA 5.400 RPM

Kunne dette vært noe? :hmm:

Veit den er noe dyr, men jeg mener det er verdt å satse på en Pentium M når en først skal handle...

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...