Jhar Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Litt vanskelig å lage en beskrivende emnetittel, beklager... Mitt spørsmål er i hvertfall, hvordan kan jeg inkludere en fil som ligger i /web/mail mappen når jeg har satt $includePath til /web/ ? Lenke til kommentar
espengutt Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 ?page=./mail/tosk.inc Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 ?page=./mail/tosk.inc 6683767[/snapback] Det fungerte ikke. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 hvordan ser include scriptet ditt ut da ? Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) For å formulere spørsmålet litt annerledes. Jeg bruker et inkluderingsscript til å inkludere filene mine til index-filen, og jeg har valgt en mappe hvor alle filene som skal inkluderes, ligger. Saken er at jeg ønsker å inkludere en mappe som ligger i den første mappen som inkluderes, men hvordan gjør jeg dette? Hvordan vil det se ut i url'en? ?side=test/fil virker ikke har jeg funnet ut. EDIT: Bruker dette scriptet: http://www.norskwebforum.no/viewtopic.php?t=12111 Endret 16. august 2006 av Jhar Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Uten å måtte endre noe i scriptet, lag heller en fil i /web/ med et navn, feks "mail.php" Og i den inkluderer du bare "/web/mail/tosk.inc". Så når du den siden gjennom ?side=mail Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Grunnen til at jeg skal ha flere mapper, er for å skape mer orden. Jeg har ingen tosk.inc fil btw. Jeg vil gjerne vite om det er noen måter å gjøre dette på. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Lage et array med de mappene du vil ha, om filen eksisterer i en av mappene, inkluder den. Men om du har samme filnavn i flere mapper blir det vel litt krøll. Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Kunne du forklart meg hvordan jeg skal få laget det til scriptet jeg bruker? Er ikke så stå i php (enda... =) )? EDIT: Virker som scriptet bevisst ikke ønsker å inkludere undermapper: if($file != '..' && $file !='.' && $file !='' && !is_dir($file)) // unngår mapper Endret 16. august 2006 av Jhar Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Den tillater ikke inkludering av mappen ../, som sender deg et hakk nedi hirakiet. Eller inkludering av selve mappen (./), eller om filen du ønsker er en mappe i $includepath. Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Den tillater ikke inkludering av mappen ../, som sender deg et hakk nedi hirakiet. Eller inkludering av selve mappen (./), eller om filen du ønsker er en mappe i $includepath. 6690251[/snapback] Mulig å fjerne denne "sperringen" på en skånsom måte? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Bare å fjerne "&& !is_dir($file)". Er ikke anbefalt. Har ikke studert koden, men kan tenkes at enkelte kan få tilgang til mer enn de skal. EDIT: Kan kanskje bytte den med "&& is_file($file)". Så sjekker den om det som skal inkluderes er en fil før den gjør noe. Endret 17. august 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Bare å fjerne "&& !is_dir($file)". Er ikke anbefalt. Har ikke studert koden, men kan tenkes at enkelte kan få tilgang til mer enn de skal. EDIT: Kan kanskje bytte den med "&& is_file($file)". Så sjekker den om det som skal inkluderes er en fil før den gjør noe. 6690370[/snapback] Hvordan vil url'en se ut med en undermappe etter denne forandringen? ?side=mappe . . . Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Du går alltid ut ifra at du befinner deg i $includepath, derfor må url'en også gå etter det. ?side=1/2, hvor 1 er en annen mappe som befinner seg i /web/, og 2.php eksisterer i mappen 1. Endret 17. august 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
Jhar Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Ja, ok. Takker for alle som har svart, dere har vært til stor hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå