Gå til innhold

Inkludere en fil utenom $includePath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å formulere spørsmålet litt annerledes.

Jeg bruker et inkluderingsscript til å inkludere filene mine til index-filen, og jeg har valgt en mappe hvor alle filene som skal inkluderes, ligger. Saken er at jeg ønsker å inkludere en mappe som ligger i den første mappen som inkluderes, men hvordan gjør jeg dette? Hvordan vil det se ut i url'en? ?side=test/fil virker ikke har jeg funnet ut.

EDIT: Bruker dette scriptet:

http://www.norskwebforum.no/viewtopic.php?t=12111

Endret av Jhar
Lenke til kommentar

Kunne du forklart meg hvordan jeg skal få laget det til scriptet jeg bruker? Er ikke så stå i php (enda... =) )?

EDIT: Virker som scriptet bevisst ikke ønsker å inkludere undermapper:

if($file != '..' && $file !='.' && $file !='' && !is_dir($file)) // unngår mapper

Endret av Jhar
Lenke til kommentar
Den tillater ikke inkludering av mappen ../, som sender deg et hakk nedi hirakiet. Eller inkludering av selve mappen (./), eller om filen du ønsker er en  mappe i $includepath.

6690251[/snapback]

Mulig å fjerne denne "sperringen" på en skånsom måte? :)

Lenke til kommentar

Bare å fjerne "&& !is_dir($file)". Er ikke anbefalt. Har ikke studert koden, men kan tenkes at enkelte kan få tilgang til mer enn de skal.

EDIT: Kan kanskje bytte den med "&& is_file($file)". Så sjekker den om det som skal inkluderes er en fil før den gjør noe.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Bare å fjerne "&& !is_dir($file)". Er ikke anbefalt. Har ikke studert koden, men kan tenkes at enkelte kan få tilgang til mer enn de skal.

EDIT: Kan kanskje bytte den med "&& is_file($file)". Så sjekker den om det som skal inkluderes er en fil før den gjør noe.

6690370[/snapback]

Hvordan vil url'en se ut med en undermappe etter denne forandringen?

?side=mappe . . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...