Katalysator Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Gratulerer med enorm avsporing av tråden. La meg minne WildBill og McFLy med flere om at tittelen på tråden er "Bedre i Russland?" og ikke "Bedre i USA?" Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 På noen måter kan det være bedre i Russland og noen ikke. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Flere liter blekk slettet pga. off-topic.... Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 I'm just saying:Noe som mange nordmenn ikke vil forstå og godta, på lik linje som mange i disse "fattige" landene ikke vil forstå og godta sin "dårlige levestandard" (penger). Something to be proud of? Jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil her. Kan du utdype? – Jeg har sett på flere statistikker at Norge kommer inn blant de europeiske landene som bruker mest antidepressiva. - some doctor @ NRK 6683389[/snapback] Det er godt mulig vi har et for høyt forbruk av antidepressiva her til lands. Men et høyt forbruk av medisiner, som jo antidepressiva er, kan ikke brukes for å argumentere for at Norge ikke er et godt land å bo i. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 – Jeg har sett på flere statistikker at Norge kommer inn blant de europeiske landene som bruker mest antidepressiva. - some doctor @ NRK 6683389[/snapback] Kanskje russerne burde bruke mer: Selvmord per 100.000 innbyggere: (land/år/menn/kvinner) NORWAY 99 19.5 6.8 RUSSIAN FEDERATION 00 70.6 11.9 Kilde: http://www.who.int/mental_health/preventio...uiciderates/en/ Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 I'm just saying:Noe som mange nordmenn ikke vil forstå og godta, på lik linje som mange i disse "fattige" landene ikke vil forstå og godta sin "dårlige levestandard" (penger). Something to be proud of? Jeg skjønner virkelig ikke hvor du vil her. Kan du utdype? – Jeg har sett på flere statistikker at Norge kommer inn blant de europeiske landene som bruker mest antidepressiva. - some doctor @ NRK 6683389[/snapback] Det er godt mulig vi har et for høyt forbruk av antidepressiva her til lands. Men et høyt forbruk av medisiner, som jo antidepressiva er, kan ikke brukes for å argumentere for at Norge ikke er et godt land å bo i. 6687597[/snapback] Tja, men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 – Jeg har sett på flere statistikker at Norge kommer inn blant de europeiske landene som bruker mest antidepressiva. - some doctor @ NRK 6683389[/snapback] Kanskje russerne burde bruke mer: Selvmord per 100.000 innbyggere: (land/år/menn/kvinner) NORWAY 99 19.5 6.8 RUSSIAN FEDERATION 00 70.6 11.9 Kilde: http://www.who.int/mental_health/preventio...uiciderates/en/ 6687627[/snapback] Det eneste antideppresiva gjør er å hemme alle følelser og tanker. En ting som gjorde at jeg sluttet Men stoltheten deres om at Russere dør kan dere holde for dere selv. Enda noen innlegg som blir slettet nå? Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Men stoltheten deres om at Russere dør kan dere holde for dere selv. 6687712[/snapback] Du hadde med andre ord ikke noe interessant å tilføre denne diskusjonen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tja, du påstår jo det... Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 En annen jente jeg prater med bor i en by som heter Irkutsk, jeg kan spørre henne om levestandard osv hvis dere fortsetter å være uenig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Still a very fucked up country. (Norge) ? Vil legge til at selv om Norge en slags "best levestandard" i verden når det kommer til penger, så er fortsatt Russland et mye rikere land totalt. Og ikke minst er Russland mye mye mektigere. Hvor mange som bor der og hvor mange soldater de har er vel ikke helt relevant hvis vi diskuterer levestandard. Noe som mange nordmenn ikke vil forstå og godta, på lik linje som mange i disse "fattige" landene ikke vil forstå og godta sin "dårlige levestandard" (penger). Jeg skjønner ikke helt poenget ditt, men. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 det har jeg ikke peilling på trur ikke det Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Til Pricks: Han mener nok folk som er fattig og andre har ca like mye, føler ikke fattig, føler som vanlig, og vet ikke bedre, men hvis de drar til en rik land, da føler de seg fattig. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 En normal månedslønn er ca. 2000 i mange østeuropeiske land. For ufaglærte liker timelønnen rundt 5-6 kr. I forhold til en slik lønn er de faste utgiftene som husleie, strøm, telefon gjerne tilnærmet halvparten. Klær koster i mange tilfeller tilnærmet det samme som i Norge (unntatt Russland og tidligere sovjetiske republikker). De fleste østeuropeere har derfor relativt dårlig råd. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Jaja, sånn er det bare. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg mente at nordmenn ikke vil forstå eller godta at Norge ikke er verdens rikeste land totalt og heller ikke verdens mektigste, og at det er mange "fattige" land som er rikere totalt og mektigere enn Norge (hvis man tar det opp i en samtale). Dette på lik linje som folk fra fattige land (GDP) ikke vil forstå eller godta at mennesker fra disse landene ikke har eller tjener så mye penger som andre land. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg mente at nordmenn ikke vil forstå eller godta at Norge ikke er verdens rikeste land totalt og heller ikke verdens mektigste, og at det er mange "fattige" land som er rikere totalt og mektigere enn Norge (hvis man tar det opp i en samtale). Dette på lik linje som folk fra fattige land (GDP) ikke vil forstå eller godta at mennesker fra disse landene ikke har eller tjener så mye penger som andre land. 6696441[/snapback] Det er da vel ikke mange opplyste mennesker som tror Norge er det rikeste landet eller mektigste, men vi er ganske høyt på listen når det kommer til begge deler når man tar folketall med i betrakning. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Men som sagt så liker ikke nordmenn å høre at noen er bedre enn dem på noen måter. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Men som sagt så liker ikke nordmenn å høre at noen er bedre enn dem på noen måter. 6697125[/snapback] Neivel? Buhu for disse såkalte "nordmennene" da. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg mente at nordmenn ikke vil forstå eller godta at Norge ikke er verdens rikeste land totalt og heller ikke verdens mektigste For noe tull. Hvor i all verden henter du dette fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå