KimS Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei. Satte meg ned og knotet en hjemmeside til personlig bruk i dag, siden det er sånn i vinden nå at det nesten ble litt dumt og ikke ha en selv. Fargen ble kansje litt knall, men likte det litt også... Siden skal brukes til litt info om meg og vennebilder osv, men blir kansje en liten blogg også... http://kim.vaffelweb.net/ Ble fargen for sterk og hva synes dere om siden? Takk til alle som tar seg tid Endret 15. august 2006 av KimS Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg tar meg gjerne litt tid til å kommentere. Likte designet på websiden veldig godt, det har du lykkes med! Men så kommer fargebruken: kan ikke si jeg likte den så veldig godt. Eller for å være helt ærlig, likte jeg den veldig dårlig. Viss jeg hadde vært deg, ville jeg revurdert fargevalgene... Ellers en flott webside! Lenke til kommentar
KimS Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Kan revurdere alt jeg, i og med at jeg lagde den i dag...! Men hadde jo vert fint med tips til fargene også... Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Stilig side Bakgrunnsfargen var fin, men den oransje fargen falt ikke helt i smak... Er det bare meg eller er ikke siden helt midtstilt? Ser ut som om den er litt for langt til venstre... Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ofte er det vanskelig å lage noe bra ut av rødfarge på nettet. Prøv å bruke en annen farge. Synes også linken var litt kjedelige... Kanskje lage noe med a:hover? Ellers var det en fin side Lenke til kommentar
KiKKA Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg likte siden jeg! Fargen har jeg heller ingenting imot.. Men det er et par ting jeg synes du burde fikse. * "Av Kim Spets"en er lit malplassert og/eller litt stor * menyen er kjedelig - hva med noe litt mer fanzy? * teksten er ikke så fin, men klarer ikke sette fingeren på hva det er.. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Pent design, men menyen og typografien kan forbedres. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Takker for tilbakemeldinger, skal prøve meg på en blåfarge nå... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med teksten, er enig i at det ikke er som det bør vere nå, kom gjerne med forslag til font osv... Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Husk at det ikke er så veldig mange fonts som faktisk egner seg på nettet da Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Husk at det ikke er så veldig mange fonts som faktisk egner seg på nettet da 6686503[/snapback] Man kan jo bruke nesten akkurat det man vil så lenge det ikke er helt spessielle fonter. Bare husk å angi noen like fonter for folk som ikke har akkurat den fonten du angir innstallert. Og så man huske å angi en serif font på slutten til de som bare har de absolutt nødvendigste fontene innstallert. EDIT: Du bør har litt mer fargevarialsjon på teksten. Bare svart tekst er kjedelig og dessuten passer ikke svart tekst så veldig bra til orange. Du kan evt. ha en hvit bakgrunn på teksten. Endret 16. august 2006 av JonT Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kanskje du bare skal bruke Times Roman? Så kan du kanskje sette en block på den? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Som jeg sa kan du bruke det meste av fonter, men vil du gjøre siden helt lik for alle (95%) brukere anbefaler jeg at du tar en tur innom denne siden: http://www.ampsoft.net/webdesign-l/WindowsMacFonts.html Lenke til kommentar
KimS Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Ok, for alle smartinger som ser igjennom koden min. Jeg vet sånn ca hvordan fonter som går an, jeg hvet også at man skal sette opp flere. Jeg har jo sakt at det er designet som er det jeg konsentrerer meg atm. Kom heller med forslag til hva som vill passe, en og lære meg hvordan ;D Edit: Sånn ble den blå: http://kim.vaffelweb.net/ny/ Jeg har plan for både tekst og meny nå, så konsentrer dere om fargen, fallt denne i smak? Endret 16. august 2006 av KimS Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Du bør gjøre tittelen mye tydeligere. Endret 16. august 2006 av JonT Lenke til kommentar
KimS Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Men ble ikke den fargen litt for skarp også da, eller var den grei? Føler meg fargeblind for tiden... Lenke til kommentar
joffar Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Synes ikke blåfargene helt passet sammen, den mørke ble også litt blass for meg. Hva med å prøve med grønn Likte heller ikke den // Kim Spets, heller Av Kim Spets, men størrelsen var bedre. Likte heller ikke museoveren du hadde for teksten noe særlig. Er ikke helt enig med hvit farge på tittelene heller. Ellers en grei side..,. stå på! Litt på siden... Drømmefanger, er det inspirert av Stephen Kings Dreamcatcher? Dersom det er den hadde de jo en sak der som var drømmefangeren, hadde vært litt artig imo dersom du hadde klart å lage noe slikt isteden for de to menneske figurene. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Synes ikke blåfargene helt passet sammen, den mørke ble også litt blass for meg. Hva med å prøve med grønn Likte heller ikke den // Kim Spets, heller Av Kim Spets, men størrelsen var bedre. Likte heller ikke museoveren du hadde for teksten noe særlig. Er ikke helt enig med hvit farge på tittelene heller. Ellers en grei side..,. stå på! Litt på siden... Drømmefanger, er det inspirert av Stephen Kings Dreamcatcher? Dersom det er den hadde de jo en sak der som var drømmefangeren, hadde vært litt artig imo dersom du hadde klart å lage noe slikt isteden for de to menneske figurene. 6690531[/snapback] Takk for tilbakemelding, likte egentlig ikke den blåe noe serlig jeg heller... Drømmefanger er inspirert av en gjenstand som indianerne hengte opp i vinduene sine, en drømmefanger fanget opp mareritt osv, og slapp igjenom gode og hyggelige drømmer. Tanken er at siden ikke skal handle om alt det negative i verden Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Testet siden din i w3 validatoren og det var bare noen bitte små slurve feil som du kan rette lett, greit å ha "valid html" vet du Lenke til kommentar
KimS Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Jada, men jobber med fargen på siden før jeg går i gang med tekst, meny og kode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå