isrihel Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Er det noen som vet hvor på nettet jeg kan finne opptak av Sony HC3 eller noen som har erfaring ? Er dette kameraet bedre i video-kvalitet enn Panasonic GS500 ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Min erfaring med HDV (ikke Sony HC3 spesielt). I relativt rolige partier, er bildekvaliteten uslåelig. Men på grunn av høyere komprimering, hakker og henger det mer i bevegelser enn vanlig DV. Ettersom GS500 er i samme prisklasse som HC3, og har den vanlige teknologien, så betaler du nok litt mer for optikk, sensor og lignende enn i Sony'en, ettersom du der betaler for helt ny teknologi. Så på vanlig DV vil jeg tro at GS500 yter bedre. Har du HDTV-ready fjernsyn, så kan det være at et HC3 er det du skal velge. Men husk at redigering krever det nyeste av maskinvare da HDV er tungt å redigere. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Min erfaring med HDV (ikke Sony HC3 spesielt). I relativt rolige partier, er bildekvaliteten uslåelig. Men på grunn av høyere komprimering, hakker og henger det mer i bevegelser enn vanlig DV.Har sett deg nemne dette før, men kom på noko nytt no. Har sett nokre skifilmar filma i stor grad med HDV (HDR-FX1 trur eg), og eg har ikkje reagert på noko liknande det du skildrer (ikkje at eg har spesielt godt auge for slikt, eller at eg har sett spesielt etter det). Dette gjeld til dømes Shanghai Six, trailer kan de sjå her i forskjellige kvalitetar. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 At HDV er noe komprimert er greit. Med gir det virkelig så stor utslag at det vises godt? Noen som har en klipp å legge ut? HDV klipp av litt bevegelse.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Du kan jo sjå den traileren eg linka til over, men den er jo komprimert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå