Gå til innhold

Seriøs kjøper? hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal selge mopeden min.

Har fått en kjøper fra england :S

Kan det være en luring eller er han seriøs?

Se vedlegget for e-postene han har sendt.

Vet ikke om jeg tørr å inngå noen avtale med han ennå.

Merkelig for i forrige uke la jeg ut skolebøkene mine for salg.

Like etterpå fikk jeg e-post fra en som var interresert. Han var også fra England.

E-postene de sender er skummelt like:/

Se vedlegg for e-postene han har sendt. Jeg solgte ikke bøkene til denne personen.

Hva tror dere? Burde jeg stole på kjøperen?

E_poster_fra_moped_kj_per.txt

E_poster_fra_bok_kj_per.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en svindel. En veldig vanlig en. Ikke fall for noen av triksene hans, og vent til du får en kjøper fra Norge eller Sverige som du faktisk kan ringe og snakke med eller helst møte personlig. Nigeria-svindel kalles det som nevnt før.

Lenke til kommentar

enda en sånn tråd, selg mopeden din til noen i ditt nærområde.

Forige person som skulle selge laptopen sin til noen "engelskmenn fant ut at det var svindel det også. Sett ned prisen litt og selg til nærmiljøet sir jeg.

(eller ta forhåndsbetaling)

Endret av mermaidman
Lenke til kommentar
I would like to have more information about your classified advert listed for sale,Please email me at your earliest convenience with your last asking price[...]

Looking forward to hear from you soonest.

[...]classified advert listed for sale,pls email me back

at your earliest conviniece your last asking price[...]

I will wait to hear from you soonest.

I am still interested in buying it said that the price is okay by me

and that i will be making the payment to you hereafter by Bankers Draft Or Bankers Check.

I am still interested in buying it said that the price is okay by me

and that i will be making the payment to you hereafter by

Cheque Or International Money Order which takes 3-4 working days to clear your bank.

- Tilfeldig at dei bruker dei nøyaktig samme ordene?

- Kjøpe norske skulebøker når du er britisk?

- Kjøpe og frakte ein moped til England når det sikkert er dyrare enn å kjøpe i England?

Lukter så svindel som det kan.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Dritt altså, her om dagen kommer en mann fra Uganda og spør om vi vil kjøpe bøker. Jeg sier jeg ikke er intressert i noen av bøkene hans, men at han får en hundrelapp jeg har i lomma, for jeg synes synd på han. Men da jeg gir han hundrelappen, sier han "Only this?", istedet for takk.

I følge han ville han tjene penger for å la sine barn i Uganda få skoletilgang, og dette støttet jeg, så dum som jeg var.

På begge sidene, rett under ørene hans var det sår som så ut som kinnet var dratt av. Jeg tenkte lenge på om det var fake, men brydde meg ikke særlig om det.

For noen dager siden møter jeg mannen på toget, iført dress og en splitter ny iPod.

Fy faen, jeg tror jeg aldri har vært så skuffet og sint på en gang. ALDRI, ALDRI i livet skal jeg støtte en eneste mann som tigger eller ber om penger, så fremt jeg ikke direkte ser med mine egne øyne hva de pengene går til.

Det er en sterk advarsel til alle, pass på, og IKKE gi penger til folk som kommer på døra.

Endret av salah
Lenke til kommentar
OT: En mile er ikke det samme som en mil.

6688870[/snapback]

skjønte ikke den jeg da..

6692426[/snapback]

Det står at han har hatt service på MC-en etter xxx miles, men en mile er 1609.4 meter, og ikke det samme som en mil som er på 10 000 meter. Dvs jævla mye servicer på nesten no-time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...