frankpettersen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 For morro skyld freste jeg gjennom erfaringene en del brukere har lagt inn på diverse webshoper. Jeg kunne ikke unngå å le høyt da jeg så hvor mange som "betalte forskudd /efaktura / før sending"! Jeg har bare en kommentar: Når en har _så_ stort gjennomtrekk i toppetasjen, da _fortjener_ en rett og slett å bli lurt. Dette er naturens metode å si "Nei nei lille venn, dine gener bør ikke bli reprodusert. Vi tar vekk pengene dine". Spesielt synes jeg at disse gutta som "kjøpte varer for 10.000 / 5.000 /7.500,- og betalte på forskudd for å spare gebyr" er hysterisk morsomme. (les selv) Kanskje jeg skulle starte opp en webshop. Gi 40% avslag på alt hvis en betalte på forskudd... [ Denne Melding var redigert av: frankpettersen på 2002-10-23 13:07 ] Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: "betalte forskudd /efaktura / før sending"! Det har jeg også sittet og tenkt på. 90% av alle som har blitt svindlet har nettopp betalt på forhånd. Jeg skjønner ikke at det finnes så dumme mennesker . Regel nr 1 er jo : Aldri forhånds betal på nettet [ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-10-23 13:18 ] Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har aldri hatt noen problemer med forskudds betaling til webshopper jeg. Nå handler jeg bare hos de store, men alikevel. Privatkjøp er noe helt annet. Tror ikke jeg har noen lavere IQ enn gjennom snittet alikevel. Må bare bruke hodet når man velger webshop. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Enkel regel: Er du ikke helt sikker på butikken, ikke forskuddsbetal mer enn du klarer å tape. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 det handler om REZPEKTZOR Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg mener at det er helt feil. Helt greit å betale forhåndsvis så lenge du vet det er et seriøst og stort firma. Jeg betaler ofte forhåndsvis til mine leverandører da jeg syntes det er like så greit. Og jeg hadde en kunde som senest på mandag handlet via oss med forhåndsbetaling pga at han ville spare gebyr. Vi svindlet han ikke :wink: så jeg mener at man kan ha iq til tusen og forhåndsbetale.. men som sagt over.... kjøpe på f.eks qxl.. dvs privat og forhåndsbetale..... DA kan du nok forvente deg å kanskje bli lurt. bare man tenker LITT før man gjør det så burde det gå greit det =) Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Ikke enig. Tilogmed folk som kjøper fra skikkelige store bedrifter som komplett-gruppen eller microsoft har opplevt problemer som følge av forskuddsbetaling. *Fordelen* med å kjøpe av store firma, er at det er større sansynlighet for at problemene fortere blir rettet opp til kjøperens fordel. Men det er på ingen måte noen garanti. I alle tilfeller, hvem er såpass gjerrig at de vil spare 50-100 kroner når de kjøper beløp opptil 10.000? Dette er jo 1% av kjøpsbeløpet. Hvis ordren blir forsinket, så skal en ikke vente mange uker før prisene har sunket såpass at en lett kunne ha tjent den ekstra 50-100 lappen på å avbestille og bestille fra en annen webshop. Når det gjelder bedriftskjøp, så er jeg overrasket at du ikke får kjøpt pr. faktura.. :wink: Quote: Den 2002-10-23 13:51, skrev milkwood:Jeg mener at det er helt feil. Helt greit å betale forhåndsvis så lenge du vet det er et seriøst og stort firma.... kanskje bli lurt. bare man tenker LITT før man gjør det så burde det gå greit det =) Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Når det gjelder bedriftskjøp, så er jeg overrasket at du ikke får kjøpt pr. faktura.. Kan si meg enig i det du sier .. angående kjøp på bedriften har jeg det faktisk så kjipt at jeg var i siviltjeneste ifjor og denne inntekten kommer ikke opp på listene etter det jeg har skjønt ergo står det at jeg hadde en inntekt på 10.000 HELE ÅRET eller noe slikt. enda jeg fikk utbetalt 5000,- selv. 4000,- til kona 4500,- til husleie. ++++ i måenden. men dette kommer da ikke opp dessverre for meg. Og bedriften startet i februar i år.. alle som kreditvurderer meg går utifra inntekt ifjor.. ergo må jeg ta til takke med å på oppkrav eller forhåndsbetale =) morro? nei! men klarer å leve med det =) det var min livshistorie =) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 13:07, skrev frankpettersen:For morro skyld freste jeg gjennom erfaringene en del brukere har lagt inn på diverse webshoper. Jeg kunne ikke unngå å le høyt da jeg så hvor mange som "betalte forskudd /efaktura / før sending"!Jeg har bare en kommentar: Når en har _så_ stort gjennomtrekk i toppetasjen, da _fortjener_ en rett og slett å bli lurt. Dette er naturens metode å si "Nei nei lille venn, dine gener bør ikke bli reprodusert. Vi tar vekk pengene dine". Dette er vel ikke snakk om IQ ? Du er kritisk til forbrukere som betaler forskudd, men ikke kritisk til butikker som rett og slett stjeler penger fra forbrukerne ?? Merkelig holdning du har spør du meg.... Jeg har betalt forskudd til f.eks. Microplex og har ikke hatt noen problemer med det. Jeg handler også endel med VISA-kortet fra nettbutikker over hele verden. Når man handler på denne måten så blir dette også en slags forskuddsbetaling. Jeg skjønner ikke helt problemet med det. Hvor er det blitt av respekten for folk ? Jeg har aldri blitt lurt, men før eller siden så kan jeg vel bli det, men er det da min feil ? Jeg har jobbet i bilbransjen i 10 år og har vært borti både svindel fra kunder og firmaer. Dette gjør oss selvfølgelig mer kritiske til å gi kreditt. Men at vi som en bedrift skal, bevisst, selge kunden en vare som dem ikke får kan jeg ikke skjønne at noen vil vedkjenne seg, men for all del - Det skjer jo sikkert daglig.....dessverre. Lenke til kommentar
boza Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 usj da milkwood, er i sivilen nå jeg, og har lyst å kjøpe meg bil asap jeg er ferdig... Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hoho! Hysterisk morsomt å lese om alle som er blitt lurt av EasyPC! At de ikke lærer! "Tja, alle de 30 andre som har lagt inn sin erfaring her er blitt svindlet, men ingen klarer å svindle meg!" Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: boza skrev (2002-10-23 15:44):usj da milkwood, er i sivilen nå jeg, og har lyst å kjøpe meg bil asap jeg er ferdig... billånet mitt sto i pappa sitt navn frem til igår faktisk. da ringte han og sa at jeg hadde betalt alle fradragene og at det ikke var noen vits at han fikk regningen tilsendt seg for å så sende de til meg (jeg bor i en annen by) så de ordna det og vips har jeg billån på mitt navn.. billån er noe dritt.. jeg vil vinne i lotto Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg også. Av en eller annen grunn så trekker de alltid feil tall på tv :sad: Quote: Den 2002-10-23 16:21, skrev milkwood:jeg vil vinne i lotto Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Og si folk som forskuddsbetaler er dumme, er vel litt drøyt. Men greit nok som du sier på store beløp, og kanskje på "små" bedrifter. Selv er jeg i den situasjonen at jeg har landpostbud her jeg bor. Dette landpostbudet har ikke noen form for kortleser med seg. Mao, bestiller jeg en pakke på 8000,- i oppkrav, så må jeg ha 8000,- i kontanter der og da... Så jeg er forøvrig pisslei at store butikker som f-eks Komplett ikke tilbyr kortbetaling. Jeg skulle gledelig tatt det i bruk på alle beløp. Men intill da, kommer jeg til og gå over til konkurrenter hvis prisene er riktig. Med hjelp av wepshopguiden som jeg ALTID bruker før jeg handler på en ny plass, så finner jeg jo andre butikker som virkelig skiller seg positivt ut. Moralen for vel være og skjekke webshopguiden før du betaler store beløp på forskudd. Og bare sånn for ordens skyld, som allerede nevnt, ikke betal mer på forskudd en du kan tape. Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Gi 15 kr til Kassa damen, vent 5 minutter - få en rykende fersk grill pølse.. Så klart - der iq'n glipper hos de fleste, er jo at det ikke akkurat er slik over internet.. To bad, but then again.. bare idioter blir lurt.. Ikke legg ut penger, til noen. Der du vet, du hadde svindlet selv.. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 For min del går det ikke på det å spare 50, 100 kr eller hva det måtte være. Det er så godt å slippe å reise på posten og bære pakker ut av posten. Kl 1000 om morgenen ringer postbudet på døren og kommer med en pakke til meg. Så utrolig lettvint. Jeg hadde fortsatt betalt med kort om jeg ikke hadde sluppet en del av frakten. Jeg liker å gjøre ting som gjør det enkelt for meg. Men kjøper jeg fra en webshop jeg ikke er sikker på , så tar jeg turen til postkontoret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå