Øyvindsen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Heisann! Er det mulig å få RAM brikkene til å fungere som harddiskar og få installere og kjøyre windows på denne hardisken? Er det i so fall mykje styr, eller er det fort gjort? I so fall vil eg fått eit sinnsvakt raskt OS! (Veit at eg allerede har posta dette emne på lagringsmedier, men fant ikkje ut korleis ein flytter emner til en annen kategori) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det er nok mulig, du må i såfall kjøre noe a-la ramdisk. Hovedproblemet ditt er at når du skrur av strømmen så tømmes rambrikkene. Når du starter pcen må du derfor først kopiere inn systemdisken til ram, før du kan starte opp Windows. Linux gjør dette uten problemer - Linux Live. Søk på Google så finner du ca 100 distroer. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Noe a'la www.ddrdrive.com eller gigabyte sin i-Ram du leter etter kanskje? http://www.techreport.com/reviews/2006q1/g...am/index.x?pg=1 - Per Christian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 De testene av i-Ram viste en forbedring på oppstart på kun noen sekunder.. Ikke den beste forbedringen.. Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Hmm, de er må undersøkast. Takk for svara! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 De testene av i-Ram viste en forbedring på oppstart på kun noen sekunder..Ikke den beste forbedringen.. 6684248[/snapback] er vell noe tregt å gå på sata vell... Du kan jo alltid prøve og kjøre raid med 2x10.000rpm disker Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Såg på noken sider der en kunne få til winPE på RAMdisk ved hjelp av Windows2003. Er det noken som har peiling på korleis eg skal gå fram for å få til dette? Dersom dette er mulig vil det gjere det mykje raskare å jobbe med videoredigering med ting som krever mykje resurser. Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 http://www.nu2.nu/pebuilder/ Kan brukes til og kjoere XP / 2003 fra en minnepinne. Vi har testa det her paa jobben og det funker rimelig greit, dog tror ikke det er noe du vil bruke til vanlig bruk. Det er en rimelig ribba versjon av Windows som kjoerer. Men dersom du har en minnepinne liggende og slenge, proev det. Er ganske hendig og morro Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Ja det hadde vert interessant! Men det var en ting som eg ikkje likte så godt: "a graphical user interface (800x600)" Dersom DET er max oppløysining trur eg ikkje videoredigering er noke særlig vits i. Er ikkje det mulig å få til eit slikt OS som er litt meir kompatibelt med Adobe sine produkt? Lenke til kommentar
Øyvindsen Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Hei! No fikk eg til å kjøyre BartPE, men det var ikkje helt som eg hadde trudd. Systemet blir kjøyrt fra CDen, det er berre "Documents and Settings" mappa som ligger på Ramdisken. Dette førte til at alle program eg prøvde å installere fekk problem med å skrive til systemdisken. Fekk opna Photoshop, som eg hadde installert på harddisken, men den kresja ganske fort ettersom eg ikkje hadde installert den i systemet. Er det en måte å få heile systemet til å ligge på ramdisken, uten å måtte bli nødt til å kjøpe nye komponentar som en I-Ram eller slike ting? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) Lurer på noe i samme sjanger; Hvordan yter USB-pinner og/eller SD-minne ("fotominne") i forhold til HDD? Tenker å bruke det som en "temp" mappe (hovedsakelig for timeshifting) Endret 18. august 2006 av Okay Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 usb-pinner, SD, CF og annet flash minne er ofte trege naar det kommer til overfoerings hastigheter men gode paa soeketid. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Ja, det var det jeg trodde - og er dermed redd det ikke kan brukes til opptak. Noen som kan oppgi noen tall på: - HDD - SD-brikker - USB-pen ...i overføringshastigheter (samme benevnelse)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå