Muff3 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg kjøpte meg ny pc nyrlig, med et ATI Radeon X1300 PCI-Express Grafikkort. Jeg vet ikke om det er så veldig bra skjærmkort og spær om hjelp: Er dette brukbart til spill? Og er det vanskelig(evnt. Dyrt) å bytte ut, selv om den er med 512mb ram delt, som jeg gjerne vil beholde? Er det også noe annet som bør bettes ut? dette er pcen:http://www.coop.no/ncms.aspx?id=B2EAC5B1-4418-47A4-88C3-09555DADC30E&mEx=10211&mId=12790&tmid=1341&WT.mc_id=Coopfront_06 Endret 15. august 2006 av It-begynner Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det grafikk kortet er ikke særlig egnet til spilling. Det er ikke mengden minne som bestemmer hvor godt ett kort yter i spill. Se etter ett kort fra 1000kr og opp. Om det er Nvidiabrikke, eller fra ATI er ikke så nøye. Du bør få hjelp dersom du aldri har skiftet slikt før, eller se om du ikke finner noe hjelp under "guider" på denne siden. Ellers trenger du ikke bytte ut noe annet på PCen din. Lenke til kommentar
Muff3 Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Det grafikk kortet er ikke særlig egnet til spilling. Det er ikke mengden minne som bestemmer hvor godt ett kort yter i spill. Se etter ett kort fra 1000kr og opp. Om det er Nvidiabrikke, eller fra ATI er ikke så nøye. Du bør få hjelp dersom du aldri har skiftet slikt før, eller se om du ikke finner noe hjelp under "guider" på denne siden. Ellers trenger du ikke bytte ut noe annet på PCen din. 6681602[/snapback] men har jeg fortsatt tv kort og 1024 mb ram? Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ja. TVkortet er ett eget kort. Du har 1024(1gigabyte) minne innstallert på maskinen som ikke forsvinner med mindre du fjerner minnebrikkene selv. Det grafikk kortet som står i maskinen nå, har mulighet for såkalt "hypermemory" Dette betyr at det er feks. kun 128mb grafikkminne montert på selve grafikk kortet, men at det kan stilles slik at det bruker resten,: 384mb av system minnet. En slik løsning vil igjen bety at du reelt har kun 640mb system minne ledig, som er i minste laget til spilling. Husk at du må ha ett PCIexpress grafikk kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå