Gå til innhold

Gale med hovudkortet?

Kristian09

Anbefalte innlegg

Ja...Det har seg sån at datamaskinen min slår seg av etter en stund med

spilling...kan det ver pga dataen går varmt,eller amd x2 4200 ikke støtter di spilla

f.eks Age of empires 3....btw når den slår seg av pleier jeg og dra ut selve

strømkabelen til hovudkorte den store kabelen da vil den skrue seg på igjen

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok det er litt varmt i maskinen din. Dette kan du lett sjekke med diagnose programmer som jeg tror google er behjelpelig med å finne. Ellers følger ofte slike ting med HK (i allefall ASUS).

Din CPU er nok ikke problemet i forhold til spill, men datamaskinen vil automatisk slå seg av om den selv oppdager at det er fare på ferde, og som regel gjelder dette varme.

Om du har dataen din i et rom hvor det er varmt, eller ved siden av en ovn, pass i såfall på at du har slått på eller har nok vifter i maskina di.

En ting til som kan være verdt å sjekke, er om du har montert CPU og vifte godt nok. Hvis du er i tvil, da den av og sett den på nytt. Kjølepasta får du kjøpt i en databutikk. Les bruksanvisning for påføring av sånt.

Mulig skjermkortet ditt ikke har det så godt, men det skulle ha gitt resultater i form av misdannelser i bildet, flimring eller ustabilt i spill, dvs bare lukker programmet.

Lenke til kommentar

Takk for et godt svar:D Men skal kjøbe det der bZerk Mesh der du kan sette i så mange vifter som du vil,og en del vifter har også lest at viften til cpuen ikke er så kraftig,(kan leses på komplett.no)

:thumbup:

Edit: Sjermkortet flimrer ikke eller noe.

Endret av Kristian09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...