Gå til innhold

overklokking av en p4 2,53ghz

Senitel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-23 13:11, skrev Divxdude:

2.53 er en klokket 2.4 fra intel sin side.

Du kommer ca. like langt på en 2.4 som en 2.53.

Jeg ville heller ha godt for 2.4 oh brukt pengene til noe annet!

Feil,2,53 har en annen stepping enn 2,4 og kan også klokkes lengre,til 3,0 muligens 3,1

Lenke til kommentar

Hei,

Det høyeste jeg har klart er 3.06GHz

System bus på 133 og Multiplier på 23.

Jeg kjører med VapoChill kjøling, har kjørt stabilt i nå 4 dager 13 timer og 59 min.

Spill, 3DMarks2001SE, Brenning, DivX coding og WinRAR pakking.

Har planer om å oc mer, men da venter jeg på BIOS update... Det får holde til da.

Det er bare tull å si at Intel har klokket denne fra 2.4, ondsinnede rykter... :smile: (AMD derimot gjør det !!! Bare se på XP2600+ oc potensiale)

-BUFF

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 14:33, skrev BUFF:

Hei,

Det høyeste jeg har klart er 3.06GHz

System bus på 133 og Multiplier på 23.

Jeg kjører med VapoChill kjøling, har kjørt stabilt i nå 4 dager 13 timer og 59 min.

Spill, 3DMarks2001SE, Brenning, DivX coding og WinRAR pakking.

Har planer om å oc mer, men da venter jeg på BIOS update... Det får holde til da.

Det er bare tull å si at Intel har klokket denne fra 2.4, ondsinnede rykter... :smile: (AMD derimot gjør det !!! Bare se på XP2600+ oc potensiale)

-BUFF

Hvordan har du fått multiper til 23 denne er jo låst på alle P4

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 13:11, skrev Divxdude:

2.53 er en klokket 2.4 fra intel sin side.

Du kommer ca. like langt på en 2.4 som en 2.53.

Jeg ville heller ha godt for 2.4 oh brukt pengene til noe annet!

Det som er nevnt ovenfor er helt feil, mener jeg.

P4-2,26 og P4-2,53 når i hovedsak omtrent like langt, - mens P4-2,4 ligger et eller to hakk etter.

Den som når "like langt" med en 2,4 er veldig heldig med sin 2,4.

Og BUFF, - jeg gjentar Snekker`n's spørsmål, - hvordan fikk du multiplieren til 23?

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-23 14:52 ]

Lenke til kommentar

Hemmelig :smile:

Nei da, kjøpte den på gata i Singapore, mer enn det vet jeg ikke. Selgeren sa at den var "Shpesial, yes yes very shpesial 280$ and it's yours" Etter mye om og men så kjøpte jeg den for 220$. Og da jeg testet den hjemme og stilte på Multiplier istedenfor FSB, så fungerte den. Så ... Si det.

Litt dumt at HK ikke klarer å henge med, jeg har bare klart å få den til 147MHz FSB, men da multiplier på 19.

Det er en kar på http://www.dark-tweaker.com som sa at jeg hadde r*** HK, og evnt. mått oppgradere til ny HK eller vente på en BIOS som fikser det, men det var visst ikke CPU'en som stoppet det :smile:

Vi får se...

-BUFF

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er heldig, egentlig.

Jeg han kjøre multiplier opp til 23.

Men jeg får ikke kjørt FSB noe høyere enn 147MHz (da 19x)

Men jeg andbefaller på det sterkeste "black" markeds i Singapore, du får kjøpt MYE stæsj der (billig også), ulempen er da garanti... Dem har ikke hørt det ordet før...

-BUFF

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 15:00, skrev BUFF:

Jeg vet ikke om jeg er heldig, egentlig.

Jeg han kjøre multiplier opp til 23.

Men jeg får ikke kjørt FSB noe høyere enn 147MHz (da 19x)

Men jeg andbefaller på det sterkeste "black" markeds i Singapore, du får kjøpt MYE stæsj der (billig også), ulempen er da garanti... Dem har ikke hørt det ordet før...

-BUFF

Om din historie stemmer har du vært like heldig som førstepremie lottovinnerne.

Det var jo i utgangspunktet lite tjangs for at du skulle få noe brukbart i det hele tatt, - så du har vært heldig.

For i utgangspunktet er det vel temmelig drita risikabelt og uklokt å handle på "black" markets i Singapore vel? Vel, - kanskje ikke generelt, - men å kjøpe noe du ikke vet om funker, - og som du ikke vet helt hva er, - det er vel risikabelt? Eller er det helt trygt mener du, - du som anbefaler det?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, Jeg selv anbefaler, da det jeg har handlet (CPU,RAM og IBM disker) Har fungert uten problemer.

Det virket uprofesjonelt å selge uten garanti og fra en varebil, men på en annen side så har varene i retail pakning (CPU var boxed, med div manualer og "stæsj" fra Intel bla.)

Fra min erfaring : Det er billig og det fungerer.

Jeg kommer til å handle der neste gang jeg drar til Singapore (sommer 2003), håper at Hammer er da ute :smile:

-BUFF

Lenke til kommentar

BUFF: du har kjøpt den en P4 2.5 ES (ES= husker ikke helt hva det betyr men noe alle test prossessor)

Og jeg har hørt at hvis dem får vite om folk som har slike prossesorer så kan dem kreve å få den tilbake uten at du får noe igjen for den, Men dem pleier å gi god kompensasjon for disse pga de er test (proto-exemplarer)

Kan tenke meg at du enten får ny Cpu av samme sorten eller en raskere

Jeg ville ha tatt kontakt med Intel for å høre..

Lenke til kommentar

ES = Engineering Sample.

Intel lager noen slike bl.a. for å teste ut potensialet i hver batch. Det å få kjøpt denne i retail box, derimot, det er som å vinne førstepremien i Vikinglotto og vanlig lotto samme dag; det skal ikke være mulig.

En ES stammer enten fra Intel sine "test-CPUer", eller fra en uærlig fyr som har stjålet den. Test versjonene blir holdt under nøye oppsikt, og Intel vet til en hver tid hvor de befinner seg. At man får kjøpt den betyr vel nødvendigvis at det må være fra kategori to; stjålet eller underslått. At denne personen som da har stjålet CPUen skal ta seg tid til å pakke den, _det_ går utenfor min forstand. Pakkingen foregår ikke en gang i samme rom som CPUene produseres i. Dette lukter ett eller annet, som Shakespeare sa i sin tid.

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Det virket uprofesjonelt å selge uten garanti og fra en varebil, men på en annen side så har varene i retail pakning (CPU var boxed, med div manualer og "stæsj" fra Intel bla.)

-BUFF

Har du denne boksen enda? Kan du skrive av det som står på klistrelappen på siden av boksen og poste dette her?

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...