Gå til innhold

Wii kan koste 170$


Straffa

Anbefalte innlegg

Avanore: vær så snill å slutt med den sytinga de når noen motsier deg. Du har nesten blitt en slags Avean bare for Nintendo. At du har fått deg en DS og hatt den i 2-4 uker gjør deg ikke til noen Gud som har best peiling på alt her, noe det for øyeblikket virker som du prøver å overbevise andre her om at du er. Hvis du snakker om dine egne meninger så prøv å holde det litt mer saklig og slutt å gå rett i strupen på folk. Jeg har lyst på en Wii, men vær så snill å ikke oppfør deg som en ekstrem fanboy, fordi til mer jeg leser de utrolig spekulative tingene du kommer med, til mer skeptisk blir jeg til Wii. Wii er ikke Jesus som kommer tilbake til jorden. Det er en spillkonsoll, en ting som du kan spille spill på... Av spillene som er blitt annonsert til nå på Wii så er det mye av det samme som kommer til de andre konsollene i dårligere grafikk, men med en ny vri på kontrolleren.

 

Det nye Wii bringer til spillmarkedet er kontrolleren. Virtual console er tilnærmet noe av det samme som Xbox live arcade, og de 512 mb flashminne er noe de bruker istedenfor harddisk.

Hardwaren vil mest sannsynlig være en god del svakere enn både 360en og PS3, og vil være nærmere Gamecube enn PS3 på grafikken. Ja grafikken har ikke alt å si og selv foretrekker jeg gameplay, men å ha god grafikk er ikke noe negativt.

Ja Wii vil kanskje nå ut til mange som ikke har brukt å spille før, men Sony har allerede utvidet markedet veldig kraftig med Singstar, Eye toy, Buzz og andre spill med dippedutter til. Nintendo på sin side har utvidet det ved hjelp av DS, men mest av alt ved hjelp av GBA. Jenter har spilt på GBA i årevis, og i motsetning til for konsollspilling så er det veldig mange jenter som ensten aldri spiller som eier en GBA.

 

Beklager så meget at dette innlegget havnet her, siden jeg vet det helst burde vært i Brumle sin tråd, men iblant så blir ting litt for fanboy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Masse nytt så mener du vel kontrolleren. Jepp....A whole lot! skal selv ha Wii men det er fordi jeg får den gratis fra en venn i JP og så er det en vors-gjenstand. Men vil ikke si den har så veldig mye mer som Ps3/360 har.

6691422[/snapback]

 

Hvis du ikke er ironisk nå så må jeg le høyt! Kanskje du hørte meg?

Latterlig å si at Wii omtrent ikke har noe nytt å gi oss.

 

Wii gir oss en HELT annen type spillopplevelse enn X360/PS3 gjør.

X360/PS3 er kun en oppgradering av hva vi har sett før.

6691532[/snapback]

 

Etter sigende ihvertfall. Vanskelig å si noenting før man har testa alle.

 

Kudos til han som tidligere i tråden mente vi ikke fikk se wii til under 1700 kroner, men mest sannsynlig over 230$.... 230x6,1=1400.... ja..

6691682[/snapback]

 

Forstår at du sikter til meg. Hadde livet vært så lett at vi bare kunne gange med dagens kurs fra dollar for å finne prisen en ting vil få her i landet så hadde jeg vært utrolig glad. Når det kommer til spill til f.eks DS så er prisen nesten dobbel her i Norge iforhold til i USA. Generelt har europa en høyere pris en USA på spill og konsoller.

Lenke til kommentar
Snip

6691754[/snapback]

 

Jeg vet godt hva Wii har. Men å sammenligne den med en GC eller PS3 kan man ikke gjøre. Wii har noe nytt og jeg har aldri sagt at den er noe bedre.

Les postene mine før du kommer med uttalelser.

 

Du skriver som at Wii er som er litt oppgradert GC med en liten vri på kontrolleren. Det er helt feil.

Er enig at Wii ikke er noe Jesus som kommer tilbake. Den har jo tross alt ikke innebygd kaffetrakter, ismaskin og barskap. Men du verden å jeg gleder meg til den fordi jeg kanskje er nærmere drit lei å spille på samme måte jeg har gjort i alle år.

 

Jeg er kanskje litt overivrig, innrømmer det :thumbup:

Men jeg gleder meg som en unge til å teste dette her ut

Lenke til kommentar
Masse nytt så mener du vel kontrolleren. Jepp....A whole lot!

Ja, Wii har et helt nytt kontrollsystem, der det eneste de andre har å by på er bedre grafikk. Hva er det Wii mangler som de andre har? HD er jo ikke særlig utbredt enda, så for de fleste har det ikke noe å si.

 

skal selv ha Wii men det er fordi jeg får den gratis fra en venn i JP og så er det en vors-gjenstand. Men vil ikke si den har så veldig mye mer som Ps3/360 har.

6691422[/snapback]

Kontrollsystemet alene plasserer den jo hestehoder foran de andre.

 

Wii er ikke Jesus som kommer tilbake til jorden. Det er en spillkonsoll, en ting som du kan spille spill på...

Problemet er når PlayStation-fanboys som er sure fordi Wii får all oppmerksomheten begynner å rakke ned på den og komme med tåpelige påstander som at "Wii mangler minst halvparten av det Ps3/X360 har".

 

Hardwaren vil mest sannsynlig være en god del svakere enn både 360en og PS3, og vil være nærmere Gamecube enn PS3 på grafikken.

Ikke for de som ikke har HD. Husk på at Wii ikke trenger å flytte rundt på like mange bildepunkter som de andre (HD), og derfor trenger den ikke å være like kraftig. Det betyr likevel ikke at grafikken blir noe verre på en vanlig TV.

Lenke til kommentar
Hardwaren vil mest sannsynlig være en god del svakere enn både 360en og PS3, og vil være nærmere Gamecube enn PS3 på grafikken.

Ikke for de som ikke har HD. Husk på at Wii ikke trenger å flytte rundt på like mange bildepunkter som de andre (HD), og derfor trenger den ikke å være like kraftig. Det betyr likevel ikke at grafikken blir noe verre på en vanlig TV.

6691878[/snapback]

 

Enig der.

Siden Wii ikke har HD så betyr det at konsollen ikke må rendre i HD oppløsning.

Ta et eksempel Halo og Halo 2 til xbox hvor flott det ser ut som er uten HD.

 

Wii kommer til å få nydelig grafikk selv om det ikke blir i HD. GPU trenger ikke å laste ned store HD textures til minne og rendre det.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen PS3 fanboy, og har heller ingen planer om å bli det. Jeg venter også på Wii, og gleder meg utrolig til å prøve kontrolleren til Wii (i motsetning til kontrolleren til PS3 som jeg faktisk glemmer har noe copycat lignendes).

 

Når det kommer til HD så vil det bli mer og mer vanlig, og det vil bare skje raskere og raskere i og emd at den generelle økonomien her i landet, og til dels resten av den vestlige verden går oppover (med unntak) og gir oss råd til å gå til innkjøp av HD-klare skjermer.

Men putter vi HD til side, hva er det egentlig Wii kan levere av grafikk ? Sånn sett er jo Zelda og Mario galaxy spill som beviser at den kan levere ok grafikk, men det er ikke noe særlig overlegent.

 

Men for å vinkle dette litt mer on-topic så er vel grunnen til at den ikke har så sterk hardware det at de ønsker å formidle spilleglede til en rimelig penge. Jeg håper at folk vil like Wii. Men det er bare det at iblant sklir ting litt ut her, og det ødelegger mye av diskusjonen rundt ting.

Lenke til kommentar
Når det kommer til HD så vil det bli mer og mer vanlig, og det vil bare skje raskere og raskere i og emd at den generelle økonomien her i landet, og til dels resten av den vestlige verden går oppover (med unntak) og gir oss råd til å gå til innkjøp av HD-klare skjermer.

Det vil nok gå noen år før HD er vanlig i hjem rundt omkring. Og når den tid kommer så er Nintendos neste HD-konsoll på vei allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...