VegardStr Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) fack. er komt opp i en litne kjedelig situasjon Det har seg slik at faren til onkelen min skal begraves på fredag, og akkurat no fredag har eg selfølgelig oppkjøring Ka ville dere valgt? Begravelsen eller oppkjøringen? Men skal selfølgelig prøve å nå begge deler, men blir litt problematisk siden eg har oppkjøring klokken 09.30 og begravelsen starter 11.00 rundt 40/45 minutt lengre vekk EDIT: det gjelder oppkjøring på bil, og lappen trenger eg virkelig frammover, er i ett yrke som bil nermest er et must, og mopeden min, starter kun når det er fint vær :S Endret 15. august 2006 av vegis Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg ville ringt å spurt om å få utsette oppkjøringa. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hadde du et nært fohold til den døde da? Oppkjøring kan jo utsettes, littvanskelig å gjøre det samme med en begravelse som kanskje betyr mye for deg... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Er det bare meg, eller er din onkels far ganske langt ut i familien? Jeg tror jeg hadde tatt oppkjøringen. (om han ikke sto deg nær) Endret 15. august 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg ville ringt å spurt om å få utsette oppkjøringa. 6681096[/snapback] Samme her. Er lett for å angre hvis du ikke går i begravelsen, spesielt hvis du kjente ham litt godt. Lappen er viktig. Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Faren til onkelen din kan enten være: bestefaren din, eller mener du faren til filleonkelen din? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hadde du et nært fohold til den døde da? Oppkjøring kan jo utsettes, littvanskelig å gjøre det samme med en begravelse som kanskje betyr mye for deg... 6681101[/snapback] nært og nært forrhold. eg snakket no med han når eg såg han. og slike ting... Men faen. så typisk at begravelsen er den dag eg har oppkjøring... kanskje eg kan komme til begravelsen når folkene kommer ut av kirken? etter gudstjenesten, de tror eg eg ska rekke, er vel ikkje for upersonelig det? igrunnen HATER eg å sitte inni en kirke, når eg vet det ligger en død bekjendt helt framme, og mange går opp å prater om vedkommende, HELT JÆVLIG. så for min del, holder det igrunnen med å være til stede i det han blir bært ut av kirka, bort på gravplassen, og og senka ned i jorda ... og være med på "selskapet" etterpå (kan det kalles selskap? forbinder det med noe positivt) Faren til onkelen din kan enten være: bestefaren din, eller mener du faren til filleonkelen din? 6681117[/snapback] Hadde det vært bestefaren min, hadde eg heller skrevet det Endret 15. august 2006 av vegis Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 av respekt til familien ville jeg stilt i begravelse.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg hadde nok ringt å spørt om å utsette oppkjøringa. Da.. Far til onklen, det er da bestefaren din..? (hadde gjort det uansett) Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Men no som det er 2 dager til oppkjøring (teller fra i morgen), da er vel det for seint for å avbestille? og betale 2000kr ekstra for å gå i begravelse? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Tja ... Du må vel vente en god stund til hvis du utsetter oppkjøringa. Jeg tviler på at jeg kommer til å stille i begravelsene til inngifte onkler og tanters foreldre hvis jeg ikke blir bedt om å komme. De bør uansett ha forståelse hvis du velger å ikke gå. Si bare at du hater begravelser, og at du i tillegg skal ha oppkjøring den dagen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Tjener mer på oppkjøring. Edit: Oppkjøring tar 1 time.. Du kan møte opp til maten etter begravelsen. Endret 15. august 2006 av Hodedeler Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Tjener mer på oppkjøring. Edit: Oppkjøring tar 1 time.. Du kan møte opp til maten etter begravelsen. 6681223[/snapback] akkurat det eg skreiv lengre oppe, eller møte opp når alle kommer ut av kirken og selve begravelsen starter, håper folka skjønner dette. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Tjener mer på oppkjøring. Edit: Oppkjøring tar 1 time.. Du kan møte opp til maten etter begravelsen. 6681223[/snapback] akkurat det eg skreiv lengre oppe, eller møte opp når alle kommer ut av kirken og selve begravelsen starter, håper folka skjønner dette. 6681244[/snapback] Får satse på at du ikke får strykejernet da, så slipper du å komme tomhendt tilbake. Spøk til side.. 50/50 får duge. Det er trossalt noe viktig for deg (vil jeg tro) å ha lappen. Litt tilbøylighet på begge kanter er veien å gå. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Tjener mer på oppkjøring. Edit: Oppkjøring tar 1 time.. Du kan møte opp til maten etter begravelsen. 6681223[/snapback] akkurat det eg skreiv lengre oppe, eller møte opp når alle kommer ut av kirken og selve begravelsen starter, håper folka skjønner dette. 6681244[/snapback] Får satse på at du ikke får strykejernet da, så slipper du å komme tomhendt tilbake. Spøk til side.. 50/50 får duge. Det er trossalt noe viktig for deg (vil jeg tro) å ha lappen. Litt tilbøylighet på begge kanter er veien å gå. 6681262[/snapback] prøve å spørre sensor mo vi kan ta en kort tur i dag, siden eg ska i begravelse? EDIT: "skal i" ikkje "har" Endret 15. august 2006 av vegis Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Spør sensor om du kan få kjøre opp på vei til begravelsen, dermed slår du to fluer i en smekk Ellers så kan du jo tenke at folk dør jo hele tiden, så begravelser kan du gå i så ofte du vil egentlig. Oppkjøringa kommer stort sett bare en gang ---- Seriøst: Jeg ville nok ha utsatt oppkjøringa og gått i begravelsen. Det har med respekt for den bortfalne og de etterlatte å gjøre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Begravelsen kan ikke utsettes. Du kommer antagelig til å angre om du ikke drar i den Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Kommer helt ann på forholder du hadde. Jeg, har ikke så godt forhold til den parten av familien min hvertfall.. Så er nok ikke sikkert jeg hadde dratt dit. Tror nok ikke jeg hadde blitt bedt på minnestund etterpå eller.. Du kan ikke spørre sensor om han kan få byttet time med en annen en da ? en som f.eks har uken etter om han har mulighet. og være med på "selskapet" etterpå (kan det kalles selskap? forbinder det med noe positivt) Minnestund eller minnesamvær! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg ville satset på å kjørt opp til begravelsen hvis det var mulig. Hvis ikke ville jeg spørt om den kan utsettes. De vil nok ha respekt for at du vil utsette oppkjøringen med en såpass god grunn som begravelse, men husk å si ifra i god tid. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Jeg ville satset på å kjørt opp til begravelsen hvis det var mulig. Hvis ikke ville jeg spørt om den kan utsettes. De vil nok ha respekt for at du vil utsette oppkjøringen med en såpass god grunn som begravelse, men husk å si ifra i god tid. 6681746[/snapback] God tid FFS? i morgen er det to dager før, og eg tviler på at det er mulig å avbestille, uten at eg må betale alt uansett. Men eg har bestemt meg. eg går ikkje i begravelsen. så case closed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg