ArtDeco Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Så det er snakka om kredittkjøp her da ? Er litt usikker på hva han mener med kredittyters ansvar ? 6683405[/snapback] Varene ble betalt med Visakort. Kortselskapet går god for min betalingsevne. De kan belaste min konto og overføre penger til Mamoz. Lovgiverene mener tydeligvis at de har et medansvar for at handelen blir gjennomført etter loven. Må innrømme at jeg ikke har tenkt i de baner før selv heller, men forbrukernes rettigheter står ganske sterkt i dette landet. Skal ringe på nytt i dag. Endret 16. august 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kanskje du i slike tilfeller kan kjøpe en ny cpu med kredittkort og kreve at Mamoz betaler rentepengene p.g.a. forsinkelser med tilbakebetaling ? Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Nå har Mamoz også noen frister. For det første med å hente CPU'en, og deretter 14 dager på å utbetale pengene. Jeg tror ikke det sitter noen og er ondskapsfulle hos Mamoz, det er vel heller snakk om en systemfeil. Hensikten med tråden var egentlig bare å få vite hva som skjer hos Mamoz. Om de står på konkursens rand eller noe slikt. Jeg skal ikke hoppe på konklusjoner og hvertfall ikke bruke penger jeg ikke har. Vil nødig ende opp med skjegget i postkassa. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Iht til telfonsamtale i dag kl. 10 henter Mamoz pakker på postkontoret i dag. Det er vel en himla stor haug med saker som skal behandles, så blir vel ikke noen penger denne uken heller. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.6681078[/snapback] Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett. 6683902[/snapback] -som er en del av kjøpsloven? 6683907[/snapback] Nei, som er en egen lov. Uansett er det Forbrukerkjøpsloven som ville hatt noe å si her, og ikke Kjøpsloven. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.6681078[/snapback] Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett. 6683902[/snapback] -som er en del av kjøpsloven? 6683907[/snapback] nope, det er en egen lov. Og kjøpsloven dekker ikke deg som forbruker, men forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Update: Har fått en upersonlig(massemail?) unskyldning fra Mamoz hvor de ikke sier noe om når de vil tilbakebetale pengene. De har ennå ikke kvittert ut pakken fra postkontoret på Nardo. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Update: Har fått en upersonlig(massemail?) unskyldning fra Mamoz hvor de ikke sier noe om når de vil tilbakebetale pengene. De har ennå ikke kvittert ut pakken fra postkontoret på Nardo. 6694900[/snapback] Nåh ! Det høres merkelig ut, spør du meg... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.6681078[/snapback] Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett. 6683902[/snapback] -som er en del av kjøpsloven? 6683907[/snapback] Nei, som er en egen lov. Uansett er det Forbrukerkjøpsloven som ville hatt noe å si her, og ikke Kjøpsloven. 6686509[/snapback] Nei, angrerett er ihht Lov om angrerett, aka angrerettloven. Endret 17. august 2006 av Aetius Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nei, angrerett er ihht Lov om angrerett, aka angrerettloven. 6695029[/snapback] Som jeg skrev først Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett. Det jeg svarte på var at den ikke er en del av kjøpsloven, og at kjøpsloven uansett ikke ville hatt noe å si i et forbrukerkjøp. Lese alt før man svarer? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Bedre at trådstarter får FOR klart svar, enn det motsatte. Lenke til kommentar
radix Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Har ventet i over 6 uker for å få penger tilbake etter en retur.. Mast mange ganger, og får bare tomme løfter og ingen penger.. Edit: Prøvde nettopp å ringe dem, men gav opp etter 10 minutter med "vi er for tiden opptatt"-beskjeder. Endret 8. september 2006 av radix Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Har ventet i over 6 uker for å få penger tilbake etter en retur.. Mast mange ganger, og får bare tomme løfter og ingen penger.. Edit: Prøvde nettopp å ringe dem, men gav opp etter 10 minutter med "vi er for tiden opptatt"-beskjeder. 6825328[/snapback] Vel, jeg fikk tilsutt pengene. Håper det ordner seg for deg også. Men jeg handler nok ikke hos mamoz med det første. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå