ArtDeco Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg bestilte for noen uker siden en prosessor, men surret og bestilte feil sokkel. Kontaktet Mamoz den 29.7 og sa fra at jeg ville benytte meg av angreretten. Fikk svar den 1/8 at det var greit. Sendte pakken den 3/8. Den ankom Nardo den 5/8. Den 7/8 chattet jeg med onlinehjelpen og fikk beskjed om at det bare skulle ta et par dager før jeg fikk pengene. I dag, den 15/8 er pakken ennå ikke hentet på postkontoret, til tross for at jeg for sikkerhets skyld har sendt e-post med link til pakkespor og henteseddel. Jeg skulle gjerne bestilt en ny prosessor, men må ha pengene først. Noen som vet hva som skjer hos Mamoz? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg bestilte for noen uker siden en prosessor, men surret og bestilte feil sokkel. Kontaktet Mamoz den 29.7 og sa fra at jeg ville benytte meg av angreretten. Fikk svar den 1/8 at det var greit. Sendte pakken den 3/8. Den ankom Nardo den 5/8. Den 7/8 chattet jeg med onlinehjelpen og fikk beskjed om at det bare skulle ta et par dager før jeg fikk pengene. I dag, den 15/8 er pakken ennå ikke hentet på postkontoret, til tross for at jeg for sikkerhets skyld har sendt e-post med link til pakkespor og henteseddel. Jeg skulle gjerne bestilt en ny prosessor, men må ha pengene først. Noen som vet hva som skjer hos Mamoz? 6681026[/snapback] You've got punk'd! Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov. Mulig Mamoz har ekstra lang ferie, eller noen som ikke gidder å hente post, eller at de får direkte post levert på døra, slik at det er ingen som ikke gidder å hente den.. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Ja, Mamoz er nok ikke så bra for tiden..... jeg venter også på en del penger etter retur med angrefrist. Har blitt lovet pengene MANGE ganger, men har ennå ikke sett noe av dem. Begynner å bli riktigt f.... Ska ta kontakt igjen i morgen. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Jepp, er det flere de holder for narr får vi bare spre det ordet. Mon tro om HW.no får penger for klikkene? Edit: Skrivefeil Endret 15. august 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Mulig Mamoz har ekstra lang ferie, eller noen som ikke gidder å hente post, eller at de får direkte post levert på døra, slik at det er ingen som ikke gidder å hente den.. 6681078[/snapback] Jeg så ikke etter idag, men det har ligget mange pakker til Mamoz på postkontoret her i det siste.. Og flere har ligget på stedet hvil i minst to uker. Så mulig dem har ferie... Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Mulig Mamoz har ekstra lang ferie, eller noen som ikke gidder å hente post, eller at de får direkte post levert på døra, slik at det er ingen som ikke gidder å hente den.. 6681078[/snapback] Jeg så ikke etter idag, men det har ligget mange pakker til Mamoz på postkontoret her i det siste.. Og flere har ligget på stedet hvil i minst to uker. Så mulig dem har ferie... 6682549[/snapback] Ehh.. har de ikke to ukers hentefrist? Eller er det 3? Og hva skjer så, blir det returnert avsender på dennes bekostning? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du sendte den ikke i oppkrav? Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Ehh.. har de ikke to ukers hentefrist? Eller er det 3? Og hva skjer så, blir det returnert avsender på dennes bekostning? 6682573[/snapback] Tror fristen er tre uker i ferietiden.. Men kan ikke garantere 100% at det var samme pakkene.. Mulig dem ofte får hele pc'er i retur. Dette var iallfall ganske store greier. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Ehh.. har de ikke to ukers hentefrist? Eller er det 3? Og hva skjer så, blir det returnert avsender på dennes bekostning? 6682573[/snapback] Tror fristen er tre uker i ferietiden.. Men kan ikke garantere 100% at det var samme pakkene.. Mulig dem ofte får hele pc'er i retur. Dette var iallfall ganske store greier. 6682597[/snapback] Ok.. men blir pakkene returnert avsender? Noen som vet hvordan dette er iht kjøpsloven? Når er kan varen regnes å være mottatt? Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet deg innen 14 dager etter at selger har mottatt den returnerte varen. Dette innebærer at både kjøpesummen samt andre faktiske kostnader som porto, ekspedisjonsgebyr og tollavgifter skal tilbakebetales av selger. Så vidt jeg har lest meg til på forbrukerrådets sider kan jeg kreve pengene tilbake av kredittselskapet(kortuttseder) og så får de bruke sine muskler mot Mamoz. Lenke til kommentar
trondage Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Kanskje det ikke hjelper så mye, men det kan hende de har hendene fulle med å drive den nye butikken de har åpnet på Mercur-senteret i Trondheim. Mange studenter som skal ha utstyr til skolestart, men det er selvsagt ikke noe unnskyldning for ikke å gi folk pengene tilbake til de som har krav på det. Kan lønne seg å mase litt ja, selv om det skulle være unødvendig! Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Du sendte den ikke i oppkrav? 6682589[/snapback] Nei, det er vel ikke mulig. Betalte 115 kr for en norgespakke... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 .. og tollavgifter skal tilbakebetales av selger. Så vidt jeg har lest meg til på forbrukerrådets sider kan jeg kreve pengene tilbake av kredittselskapet(kortuttseder) og så får de bruke sine muskler mot Mamoz. 6682628[/snapback] Tollavgifter har ingenting med denne saken å gjøre. Ei heller kortselskapet, Mamoz som skal retunere de faktiske kostnader du har hatt. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 .. og tollavgifter skal tilbakebetales av selger. Så vidt jeg har lest meg til på forbrukerrådets sider kan jeg kreve pengene tilbake av kredittselskapet(kortuttseder) og så får de bruke sine muskler mot Mamoz. 6682628[/snapback] Tollavgifter har ingenting med denne saken å gjøre. Ei heller kortselskapet, Mamoz som skal retunere de faktiske kostnader du har hatt. 6682700[/snapback] Seff. At de ikke skal refudere toll skjønner vel enhver. Derimot er kredityters ansvar tydelig beskrevet. De har et ansvar om leverandoren ikke oppfyller sin forpliktelse. Hadde vært fint med konstruktive inspill. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Derimot er kredityters ansvar tydelig beskrevet. De har et ansvar om leverandoren ikke oppfyller sin forpliktelse. Hadde vært fint med konstruktive inspill. 6682982[/snapback] Hva mener du med kredityters ansvar ? Kortselskapene formidler penger fra kjøper til selger, ikke noe annet. Selve handelen skjer mellom kjøper og selger. Kan ikke se hvordan kortselskapene kan være ansvarlig for noe utover det ? Lenke til kommentar
gisi Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hva mener du med kredityters ansvar ? Kortselskapene formidler penger fra kjøper til selger, ikke noe annet. Selve handelen skjer mellom kjøper og selger. Kan ikke se hvordan kortselskapene kan være ansvarlig for noe utover det ? 6683275[/snapback] Kortselskapene ønsker at retur av penger skal skje gjennom det kreditt/debetkortet som er brukt i handelen. Dersom dette ikke skjer kan kjøper i teorien gå til kortselskapet og si at "Nei, jeg har ikke kjøpt noe" og dermed få penger tilbake. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hvis de holder igjen pengene utover 2 uker ville jeg ha krevet renter. I tillegg kan du kreve gebyr for å dekke dine omkostninger og tiden du har brukt på å purre. Nekter de å godta dette kan du gå videre med saken til de aktuelle instanser. Det finnes flere saker hvor kunde/privatperson har krevd renter og omkostninger i lignende saker, og disse har fått fullt medhold. Endret 15. august 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hva mener du med kredityters ansvar ? Kortselskapene formidler penger fra kjøper til selger, ikke noe annet. Selve handelen skjer mellom kjøper og selger. Kan ikke se hvordan kortselskapene kan være ansvarlig for noe utover det ? 6683275[/snapback] Kortselskapene ønsker at retur av penger skal skje gjennom det kreditt/debetkortet som er brukt i handelen. Dersom dette ikke skjer kan kjøper i teorien gå til kortselskapet og si at "Nei, jeg har ikke kjøpt noe" og dermed få penger tilbake. 6683383[/snapback] Så det er snakka om kredittkjøp her da ? Er litt usikker på hva han mener med kredittyters ansvar ? Lenke til kommentar
gisi Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Så det er snakka om kredittkjøp her da ? Er litt usikker på hva han mener med kredittyters ansvar ? 6683405[/snapback] Gikk ut i fra det siden det var snakk om kredittyter. Men kan jo hende jeg tar helt feil. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.6681078[/snapback] Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.6681078[/snapback] Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett. 6683902[/snapback] -som er en del av kjøpsloven? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå