tsunammi2k Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Yoo, har lyst på et nytt kamera, i prisklassen mellom 2000-3000.. Har sett litt på Ixus 65/60 og Nikon P3/P4.. Menne, siden Ixus 65 sin skjerm er større enn Ixus 60 sin, bruker dem mer strøm? Altså har mindre batterilevetid? What's your advice? Endret 15. august 2006 av nan0tim Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Les gjerne litt tester. Er ute etter Ixus 65, og selv om den bruker mer strøm så vil jeg heller ha den pga. skjermen. Tror den holder seg bedre. Ankepunkt må heller være bildekvaliteten, men jeg tror størrelsen og formen (og ikkeminst aluminiumen) gjør opp for det. Å holde et Ixuskamera er å holde kvalitet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Er ute etter Ixus 65, og selv om den bruker mer strøm så vil jeg heller ha den pga. skjermen. Tror den holder seg bedre.Hva mener du med holder seg bedre? En stor skjerm er mer utsatt for skader. Jeg ville valgt Ixus 60 fremfor 65, fordi den bruker mindre strøm, og du har optisk søker. En fordel i sterkt sollys eller du kan slå av skjermen for å spare strøm. P3/P4 er også meget gode kamera, med bedre bildekvalitet og mye bedre funksjoner. Blant annet har disse optisk bildestabilisator, bedre optikk, bedre bildesensor (ikke bare pga. megapixler), bedre signalbehandling osv. Egentlig er det et kamera i en klasse over Ixus 60/65. Batteriet er også større, så det kan bety at kapasiteten er bedre (teoretisk sett skal den være det). Men den mangler optisk søker da... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ta også en titt på Sony DSC-W50, W70 og W100. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Nå er prisen for 65 og 750 så å si identisk - av disse; hvilken er å foretrekke? Lenke til kommentar
amorine Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Har testet denne et par dager nå, og bildekvaliteten er utrolig bra. Har sammenlignet med HP R927, og må si at F30 gir en del bedre bilder. Du kan lese om den her, hvis du da er åpen for noe annet enn Canon.... :o) http://www.digit.no/wip4/test_v2.epl?id=94...compare_to=&p=1 http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/ Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 En annen ting som skal være sagt er at skjermen som er på ixus 65 har akkurat like høg oppløsning som ixus 60, så skjermen på ixus 60 er klårere enn skjermen på ixus 65, fordi den er 0.5 tommer mindre! Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Man kan ikke kun bruke størrelsen på skjermen som eneste mål på skarphet. Oppløsningen på skjermen er minst like viktig. Skjermene har for tiden alt fra litt over 100 000 punkter til 235 000 eller mer. To skjermer som er like store men med svært forskjellig oppløsning vil dermed ha høyst forskjellig skarphet. Desverre har de største skjemene altfor ofte for liten oppløsning. Flere 2.5" har f.eks. godt under 200 000 punkter. Samsungs enorme 3.5" på Pro815 har 235 000 punkter, men det har også mitt FZ30 på "bare" 2". Det sier seg selv at en skjermflate som er nesten 4x større da ikke kan være like skarp. Så hvis skarp LCD opptar deg, ville jeg lest litt spesifikasjoner på kandidatene du plukker ut og se på forholder størrelse/oppløsning. Har du et kamera uten optisk søker er det jo enda viktigere å kunne fastslå skarphet ved fokusering. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Optisk søker er ganske viktig, rett og slett fordi når batteriet begynner å gå tom, kan du bare bruke den, da får du en del flere bilder enn med skjermen på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå