Gå til innhold

Nytt greit skjermkort for rundt 1000


tsunammi2k

Anbefalte innlegg

Yo, eg har ein oldschool av ein PC fra Desember 2002 med disse specsa:

 

Intel Pentium 4 2,8 GHZ 533 MHZ FSB

1024 RDRAM PC1066

ATI Radeon 9700 Pro

580 GB HDD

 

Har begynt å spela litt CS igjen, og problemet e at eg droppe som f... når eg spele. Ja, så enkelt å greit, hadde eg tenkt å bare bruga 1000-lappen for å motvirke droppinga litt, og den beste investeringen er vel et nytt skjermkort siden hovedkortet er så ancient at d ikje e vits å oppgradere prosessoren eller RAMen.

Og AGP-skjermkort selges jo fortsatt så då e d d besta eg kan oppgradera. E heilt klar øve at selv om eg kjøbe et über GeForce 7800 te øve 3k så har ein hel del flaskehalser i enten CPUen, RAMen eller rett og slett hovedkortet. Så, då komme eg te mitt poeng, som e å finne et AGP-skjermkort te rundt 1000-lappen.

 

Eg har sjøl lukta litt på X1600 Pro eller 7600 GS.. Ka seie dåkker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er CS 1.6..

Mortal: Hvis den skal holde seg, må eg gjerna formatera ofte og ikje installera store og tunge programmer for at FPSen skal være på topp har eg erfart.. Er det kanskje en idé å ha 2 Windows-installasjoner på én maskin (ikje nødvendigvis på samme harddisk) å ha en til bare CS, slik at eg sleppe møye registerkrøll og mye prosesser i bakgrunnen? Og en til vanlig bruk? I teorien burde det vel være bedre?

Lenke til kommentar
Er CS 1.6..

Mortal: Hvis den skal holde seg, må eg gjerna formatera ofte og ikje installera store og tunge programmer for at FPSen skal være på topp har eg erfart.. Er det kanskje en idé å ha 2 Windows-installasjoner på én maskin (ikje nødvendigvis på samme harddisk) å ha en til bare CS, slik at eg sleppe møye registerkrøll og mye prosesser i bakgrunnen? Og en til vanlig bruk? I teorien burde det vel være bedre?

6682191[/snapback]

 

Teknisk sett så skal ikkje det ha noko og sei :)

 

Du kan ha tonne-vis av tunge programer, så lenge du ikkje kjøyrer dei menst du spiller :!:

 

Du skal ha VELDIGT mykje krøll i registeret vist fps'en skal droppe noe spessielt...

 

Kanskje du skal skaffe deg noe Virus/Antivirus og sjekka pc'en?

 

NB: Vist du har mangen prosseser kjørandes når du skal spille (veit ikkje kva prosseser det skal vere), så barre enkelt og greit avbryt dei :wee:

Lenke til kommentar

Ja teknisk sett skal det ikje ha någe å sei, men eg merke d sjøl, ca. 1 mnd etter en formatering tar oppstarten 10 ganger lengre tid. Har hatt ca. 3 virus siden eg har kjøpt PCen, rett og slett fordi eg har vært flinke me vedlikehold som antivirusprogrammer, Windows-oppdateringer og antispywareprogrammer. Har faktisk bare formatert 3 ganger siden 2002, 2 ganger pga. trøbbel me SP2 på et tidlig stadium. Ellers av prosesser har eg f.eks. mus-, tastatur-, musikk-, webkamera-, og diverse andre programvarer som eg anser som nødvendig for å komme gjennom hverdagen :yes:

Tror d faktisk e rett og slett harddisken og RAMen som sliter me mange filer på en gang..

Lenke til kommentar

Så lenge du ikkje kjøyrer alle programa på likt, så skal 1024 RDRAM vera nok ;)

 

Edit: Ville ikkje kalt mus og tastatur ein "prosses".

 

Webcamera foreksempel, det er ganske dumt å ha webcam på når du spiller ;)

 

Anngående andre prosseser, og som nevnt ovenfor, du vurderer og ha ein windows for cs, og ein for generelt bruk, men sålenge du ikkje kjøyrer alle prossesene på lik, så skal det gå fint.

 

Edit2: Anngående Oppstarten. Mye prosseser skal ikkje gjøre at oppstarten tar lengre tid, vist ikkje det er prosseser som SKAL starte med windows.

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Lol mus og tastatur har programvare jo, tastaturet har f.eks. en haug me knapper som trenger programvaren for å fungere f.eks. Og webkameraet e jo f*** meg ikje på når eg spele, det e bare programvaren te kameraet så starte opp samen me Windows og så d ikje går an å disable me mindre eg må tvinge den til å stoppe... Og f.eks. MSN og, tar jo 40 MB minne nå her mens den ligger i trayen.. Jaja back to to the point takk, jeez.

Lenke til kommentar
Lol mus og tastatur har programvare jo, tastaturet har f.eks. en haug me knapper som trenger programvaren for å fungere f.eks. Og webkameraet e jo f*** meg ikje på når eg spele, det e bare programvaren te kameraet så starte opp samen me Windows og så d ikje går an å disable me mindre eg må tvinge den til å stoppe... Og f.eks. MSN og, tar jo 40 MB minne nå her mens den ligger i trayen.. Jaja back to to the point takk, jeez.

6685284[/snapback]

 

edit: såg litt feil :wee:

 

men uansett, mus, tastatur programvaren kjemer til å vere der fordi om du bruker ein "anna" windows...

 

den skal ikkje ta så mykje uansett..

 

Får å få slutt på denna krangelen så ber eg deg ta screen shot av alle prossesene, så ser me hvilken så tar så veldigt mykje...:wee:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
prosesserfm9.th.jpg

6687237[/snapback]

 

Som du kanskje ser så har du tilsamen 97% fri-system ytelse :p

Det er da beviset på at prossesene ikkje tar noe spessielt av din ytelse...

 

Men må sei at du hadde ganske mangen prosseser, og du får ikkje så mangen av mus/tastatur programvare :p

 

Uansett, vist du er så sikker på at det er prossesene så kan du ganske så enkelt høgre-klikke>Abryt Prosses på alle utenom mus/tastatur prosessene ... Legg merke til at du ikkje må/kan abryte dei som er markert "System"

 

Sist, så vil eg sei at du kan bruke Diskusjon.no til å opplaste filene dinne, trenger ikkje å bruke ImageShack eller noe annet, vist det ikkje er store filer da :)

Lenke til kommentar

Du skal absolutt ikke droppe med den maskina på 1.6.. HL1 Motoren er jo snart 8 år gammel, og den maskina var noe man bare kunne drømme om på den tida. Jeg dro jo 1.6 glatt med min 1Ghz en gang i tida.

 

Installer nye drivere, lag flere partisjoner på diskene om dem ikke er partisjonert, og ta en format. Maskina di skal holde i massevis, ikke der problemet ligger om du har problemer med drop.

Lenke til kommentar
Du skal absolutt ikke droppe med den maskina på 1.6.. HL1 Motoren er jo snart 8 år gammel, og den maskina var noe man bare kunne drømme om på den tida. Jeg dro jo 1.6 glatt med min 1Ghz en gang i tida.

 

Installer nye drivere, lag flere partisjoner på diskene om dem ikke er partisjonert, og ta en format. Maskina di skal holde i massevis, ikke der problemet ligger om du har problemer med drop.

6691291[/snapback]

 

Drivere er alt oppdatert, utenom skjermkortet, fordi eg rett og slett dropper me nyere drivere enn Catalyst 5.11, ja eg prøvde faktisk heilt fra te 6.3 uten at d hjalp.. Nyeste driver e ikje alltid bra for performancen i spel så e som du seie 8 år gammelt. Teoretisk ska d gå bra, og d går bra, i begynnelsen etter eg har formatert, så komme alle de store Windows-oppdateringene og programmene og eg føle at PCen bler ganske sleden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...