skinnybones Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg har nå en ganske utgått Dell 8200, og tenkte først jeg skulle kjøpe helt ny, men har bestemmt meg for å bare kjøpe de viktigste komponentene. CPU: AMD Athlon64 X2 4600+, 2.4GHz, socket AM2 - koster 2182,- på shg.no Hovedkort: HK: Asus M2N-E, nForce570 Ultra, socket AM2 -koster 761 på shg.no skjermkort: Sapphire Radeon X1900GT 256MB - koster 1726,- på PCutstyr.no minne: corsair 2gb eller noe (dette må være DDR2 ikke sant?) det går fint å sette alt dette inn i det kabinettet jeg har fra før håper jeg? og er det bra å sette inn den hardisken jeg har fra før i den. vet ikke noe annet om den enn at det er en IDE ser oppsettet ok ut? takk Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det er noe av oppsettet jeg har tenkt til å skaffe meg, men kan jeg anbefale deg dette Asus HKet i stedet? Har ikke funnet noen butikker i Norge som selger det ennå da men.. http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...3&l2=101&l3=328 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hei! Det ser bra ut. Men hvilken strømforsyning skal du benytte? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
skinnybones Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 tenkte å bruke d som er i Dell'n fra før av...er d et problem? Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det kan være et problem om den forsyninga er for liten. AM2, PCI-E, etc etc krever en del. Så lenge du har 400w eller mer, bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
skinnybones Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 ok, men tror du disse nye komponentene passer i det gamle kabinettet mitt? elelr er d et dumt spørsmål? Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det bør nok passe. så lenge det er ATX HK (( Der hvor du har nettverksplugg, USB etcetc øverst og PCI slots nederst )) du har og skal kjøpe. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 tenkte å bruke d som er i Dell'n fra før av...er d et problem? 6681019[/snapback] Jeg tviler på at den er kraftig nok til et så kraftig skjermkort, men jeg er ikke sikker. Se hva som står på den inne i kabinettet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
skinnybones Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) hvor ser jeg egentlig d hen? ser d står 230 like under der hvor strømkabelen går inn bak PCn, er det det? og ja!: noen gode forslag til minne. DDR2. 1 eller 2GB takk Endret 16. august 2006 av skinnybones Lenke til kommentar
Kasius De'Vias Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 For å finne ut hvor mange watt strømforsyninga er på, må du nok ta av sidedøra på kabinettet og se på en lapp som sitter vanligvis på siden, eller undersiden av strømforsyninga. Der skal det stå noe liknende som f.eks. "DC Output 400W". Lykke til. (: For DDR2 vil jeg anbefale Geil. Fungerer veldig bra, egentlig. Kan kjøpes på PSdata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå