BigJackW Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Her er koden som legger innleggene i databasen: http://norskwebforum.no/pastebin/5913 Her er databasen: http://norskwebforum.no/pastebin/5914 Se på sida mi her: http://www.somlioy.net/index.php?page=gjestebok Så ser dere på innlegget som er postet av Vegard test. Der ser dere: test ae = æ oe = ø aa = Ã¥ Altså: æ = æ ø = ø å = Ã¥ I databasen blir meldingen lagret slik: test ae = æ oe = ø aa = Ã¥ hvorfor blir det slik :?: Hva er det som konverterer de. ? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 kan tenke meg at databasen gjør dette automatisk. prøv å skifte charset med header-taggen. header("Content-type:text/html; charset=utf-8"); // eller iso-8859-15 f.eks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Se på sida mi her:http://www.somlioy.net/index.php?page=gjestebok bare sånn spørsmål/tips... i feltet IP-adresse... hvilken ip-adresse skal _LIKSOM_ stå der? kom ikkje opp min ip da eg gikk inn.. d e helt sikkert... ----------------------------'''''''''''--------------- likte den "CPU plansliping" i signaturen din, BigJackW Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 kan tenke meg at databasen gjør dette automatisk. prøv å skifte charset med header-taggen.header("Content-type:text/html; charset=utf-8"); // eller iso-8859-15 f.eks. 6680901[/snapback] Det var htmlentities som gjorde det så jeg måtte decode de med html_entity_decode når jeg henter ut innholdet. Se på sida mi her:http://www.somlioy.net/index.php?page=gjestebok bare sånn spørsmål/tips... i feltet IP-adresse... hvilken ip-adresse skal _LIKSOM_ stå der? kom ikkje opp min ip da eg gikk inn.. d e helt sikkert... ----------------------------'''''''''''--------------- likte den "CPU plansliping" i signaturen din, BigJackW 6680969[/snapback] Står ikke ip'en din der ? Den gjør det til meg ------------------------------------------------ Ja den er pen Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 det er heller ikke min ip som står der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) til å vise ip'en ser det ut som om du bruker $_SERVER["SERVER_ADDR"], men du skal jo bruke $_SERVER["REMOTE_ADDR"] for å få _BRUKERENS_ ip... Endret 15. august 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) til å vise ip'en ser det ut som om du bruker $_SERVER["SERVER_ADDR"],men du skal jo bruke $_SERVER["REMOTE_ADDR"] for å få _BRUKERENS_ ip... 6681192[/snapback] Hva om jeg gjør det da <input name="ip" type="text" value="<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>" disabled="disabled" /> Endret 15. august 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 til å vise ip'en ser det ut som om du bruker $_SERVER["SERVER_ADDR"],men du skal jo bruke $_SERVER["REMOTE_ADDR"] for å få _BRUKERENS_ ip... 6681192[/snapback] Hva om jeg gjør det da <input name="ip" type="text" value="<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>" disabled="disabled" /> 6681214[/snapback] *problem kaller *#1: bruk <? istedenfor <?php der.. mindre kode:P altså.. skal jo ikkje ha noe å si, men prøver uansett:P prøv å bruke $_SERVER["REMOTE_ADDR"] (med apostrofer istedenfor enkle)... ^- : egentlig har det ingenting å si, bare meg som leker idiot litegranne ellers kan du jo kanskje prøve $_REQUEST["REMOTE_ADDR"] Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 til å vise ip'en ser det ut som om du bruker $_SERVER["SERVER_ADDR"],men du skal jo bruke $_SERVER["REMOTE_ADDR"] for å få _BRUKERENS_ ip... 6681192[/snapback] Hva om jeg gjør det da <input name="ip" type="text" value="<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>" disabled="disabled" /> 6681214[/snapback] *problem kaller *#1: bruk <? istedenfor <?php der.. mindre kode:P altså.. skal jo ikkje ha noe å si, men prøver uansett:P prøv å bruke $_SERVER["REMOTE_ADDR"] (med apostrofer istedenfor enkle)... ^- : egentlig har det ingenting å si, bare meg som leker idiot litegranne ellers kan du jo kanskje prøve $_REQUEST["REMOTE_ADDR"] 6681299[/snapback] Men det som er litt skummelt det er at jeg når jeg leggger innleggene i databasen legger jeg også ip'en dit, men da henter jeg ip'en på ny me akkurat samme kode sånn som i <input osv... Men i databasen blir det den rette ip'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 har du ulike koder mellom "legg inn" og "<input"? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Input: <input name="ip" type="text" value="<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>" disabled="disabled" /> legg_til_gb.php: $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Input: <input name="ip" type="text" value="<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>" disabled="disabled" /> legg_til_gb.php: $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; 6681354[/snapback] kan du ikkje bare legge $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; inn i toppen av legg_til_gb.php då? sånn at du bare bruker <input name="ip" value="<? echo $ip; ?>" DISABLED> det burde jo funke, ellers e der noe som e seriøst rart. Endret 15. august 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå