Gjest Slettet+987123897 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Heisann, jeg lurer på om det er mulig å spille 2 World of Warcraft på 2 Skjermer samtidig? Og om det er mulig, kan noen hjelpe meg å sette det opp? Jeg har: 2x Skjermer (en 19''LCD max 1280x1024, og en 19''CRT max 1600x1200) 2x Mus 2x Tastatur AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 ghz Kingston 2048 mb ram GeForce 7900GT WD 250gb s-ata 2 Abit Kn8 ultra Første utfordring: Få satt opp 2 skjermer uavhengige av hverandre, der musene og tastaturene funker på hver sin skjerm (hvis dette er mulig) Jeg vil også ha den mulighet for å skifte til en skjerm raskt... Håper på svar Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Det var en veldig lik tråd (2x (mus + tastarur) uavhengig) for et par dager siden tror jeg, men det går nok ikke Problemet ligger i at Windows bygger på fokus av en musepil. Det vil si, du kan ikke bare "se" på et vindu, og begynne å skrive - du må faktisk velge vinduet med musepilen før du kan skrive (fokus). I og med Windows bare støtter en unik musekursor og en unik keyboard kursor, kan du ha så mange muser og tastaturer tilkoblet samtidig som du vil - de vil alle overstyre hverandre (man kan f.eks. samarbeide i en flysimulator med flere personer pga. dette). Det du kan gjøre, er å kjøre WoW i openGL som et vindu på hver skjerm. Men du må likevel dele keyboard+mus. Det enkleste du kan gjøre, er å kjøpe 2 maskiner med en gang. Det hjelper ikke med dualcore eller SLI, det har med operativsystemet å gjøre dessverre. Det finnes en erstatning for den vanlige musedriveren som kan installeres for hver mus man har i bruk på Sourceforge. Tanken er at man etter installasjon kjører et program, som vil ha mulighet til å gjenkjenne de forskjellige musene tilkoblet, og at man da får flere musepiler samtidig. Problemet er at programmet "simulerer" flere musepiler ved å bytte posisjon veldig raskt. Hvis du f.eks. bruker musene samtidig, går det galt. PS: Glemte å legge til, en kamerat av meg fortalte nylig noe med at Linux har støtte for hva du trenger. Verdt å undersøke? Endret 15. august 2006 av Boye Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Dette er ment på gøy, jeg har ikke planer om å bruke noe penger på dette. Ja, ja tusen takk for innlegget Lenke til kommentar
sacrife Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har tenkt tanken på dette før og må si meg enig med Boye. However, Noe jeg gjorde da jeg raidet med Axemen i wow var å ha 2 skjermer og launche wow 2 ganger med 2 separate logins, Dette er fullt mulig. Sett skjerm 2 til Extended desktop. Dra det ene wow winduet over i den andre skjermen. Maximer den der. og maximer det første vinduet i hovedskjermen. Så alt du trenger å gjøre nå er bare å dra musa fra skjerm til skjerm, trykke 1 gang for å aktivere. Evt alt-tabbe. Slik kan du styre litt opp og ned. Ikke samtidig, men et bra alternativ. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Kjører WOW i openGL istedenfor Direct3D? Veldig få spill som takler å bli dradd over til en annen skjerm i Direct3D (har ikke vært borti ett faktisk, sett bort fra Flight Simulator). Endret 17. august 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå