Gå til innhold

Er det komplisert å handle på Ebay?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ny på ebay og lurer på hvordor bids plutselig kommer inn etter deg? Hvorfor er ikke de registrert før du gir bud? Er dette bare juks så folk skal by høyere eller er den bare treg til å oppdatere seg?

6810989[/snapback]

Fordi folk gjerne legger inn en maksimumspris de kan tenke seg å betale, istedet for å bare by rett over det nåværende budet. Hvis du da legger inn ett bud som er lavere enn maks budet til motstanderen, vil prisen automatisk økes til nærmeste nivå over ditt bud såfremt ditt bud ikke er høyere enn den andre byderens makspris.

Det er en måte å forenkle bydingen. Betyr at man ikke i så stor grad er nødt til å overvåke auksjoner som hauker.

Lenke til kommentar
Er ny på ebay og lurer på hvordor bids plutselig kommer inn etter deg? Hvorfor er ikke de registrert før du gir bud? Er dette bare juks så folk skal by høyere eller er den bare treg til å oppdatere seg?

6810989[/snapback]

Fordi folk gjerne legger inn en maksimumspris de kan tenke seg å betale, istedet for å bare by rett over det nåværende budet. Hvis du da legger inn ett bud som er lavere enn maks budet til motstanderen, vil prisen automatisk økes til nærmeste nivå over ditt bud såfremt ditt bud ikke er høyere enn den andre byderens makspris.

Det er en måte å forenkle bydingen. Betyr at man ikke i så stor grad er nødt til å overvåke auksjoner som hauker.

6811505[/snapback]

Det forklarte alt ja, for det var ikke autobid heller. Takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Norge kommer ikke opp som no valg.det er bare 3-4 land som står på lista også står det : see all countries og hvis jeg velger det så hjelper ikke det..

7830486[/snapback]

Når du velger 'see all countries' skal det komme opp en liste med land. Hvis det ikke skjer kan du trykke refresh på siden og prøve en gang til eller prøve med en annen nettleser.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Husk også på at ebay.com (USA) ebay.de (tyskland) og ebay.co.uk er 3 "forskjellige" sider. Altså de kjører ikke med samme auksjoner. Auksjoner beregnet for Europa er lettere å finne på *.co.uk og *.de (Er en fordel at du kan tysk hvis du skal inn på den tyske siden) Jeg har også bitt meg merke i at auksjonene som går fra bl.a Kina er lettere å finne på *.co.uk og *.de sidene enn *.com. Hvorfor aner jeg ikke, men det er nå lettere å finne dem der.

Lykke til med ebay handlingen, husk på at det er vanedannende... ;)

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...