Irminsûl Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hva er det beste kjøpet -- Ixus 750 eller Ixus 65? Samme prisen, så jeg er litt usikker. Jeg er fullstendig ny på alt som har med kamera ol. å gjøre; derav det dumme spørsmålet. Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Ixus 65 har mindre megapiksler, men er vel av den nyeste generasjonen Canon-kameraer? Megapiksler e jo ikje alt.. Som regel når folk bruge kameraet te fritid, så tar du vel ikje større bildar enn på 2048x1536 altså ca. 3,0 megapiksler.. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Ja, det er akkurat det... 65 er jo nyere, men 750 virker litt "råere" hvis jeg kikker litt på diverse tall. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Noen andre som vil legge til noe? Jeg holder en knapp på 65; mest fordi den er nyest, men jeg er i tvil. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Ixus 750 er det beste valget. Det var en toppmodell, og er veldig bra. Det har bra bildekvalitet, tåler en del osv. Fordelen er at det har flere megapixler, men alikevel går det ikke ut på bildekvaliteten mot Ixus 65, fordi det har større bildesensor Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Enig med Litejk. Ixus 750 har bedre optikk og bedre bildesensor (ikke bare pga. en megapixlel mer). Bildene blir rett og slett bedre enn på Ixus 65, også får du optisk søker i tillegg. Alltid en fordel, for plutselig har du bruk for den (lavt batterinivå eller sterkt sollys). Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Husk å kjøp ekstra batteri! Kapasiteten til Ixusene er ikke all verden... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Jeg har IXUS 750 til kona og det funker utrolig bra. Gå for dette du for da vet du hva du får iallefall! Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Jeg synes IXUS 750 er noe søppel. Les her: http://hildebrandt.no/sven/forum/viewtopic.php?t=24 Endret 17. september 2006 av sdhild99 Lenke til kommentar
G3 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har en Ixus 40 som kamera nr.2, og den følger meg overalt. Enten jeg flyr med helikopter eller er ute i det daglige. Batterikapasiteten på min Ixus er veldig god. Spesifikajonene på 750 er bedre, men det er også et større kamera. Det er nok slik med de fleste ; jo større kamera, jo sjeldnere er det med ut. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg synes IXUS 750 er noe søppel. Les her: http://hildebrandt.no/sven/forum/viewtopic.php?t=22 6712284[/snapback] Som nevnt i en annen tråd... du har mest sannsynlig fått to kamera fra et parti med produksjonfeil. Etter å ha solgt mange hundre av denne modellen, har ikke en eneste kommet tilbake med samme symptomer du nevner. Hold muligheten for dette åpent, når du kommer med anbefalinger/motanbefalinger av en slik grad Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg synes IXUS 750 er noe søppel. Les her: http://hildebrandt.no/sven/forum/viewtopic.php?t=22 6712284[/snapback] Som nevnt i en annen tråd... du har mest sannsynlig fått to kamera fra et parti med produksjonfeil. Etter å ha solgt mange hundre av denne modellen, har ikke en eneste kommet tilbake med samme symptomer du nevner. Hold muligheten for dette åpent, når du kommer med anbefalinger/motanbefalinger av en slik grad 6712490[/snapback] Jeg skal på din anbefaling holde muligheten for at jeg har mottatt to kameraer fra et parti med produksjonsfeil åpen. Dog, hvis dette er tilfelle vil jeg hevde at det også har skjedd en glipp i kvalitetskontrollen. Les min post i den andre tråden som peker på hvorfor mange sannsynligvis ikke kommer tilbake og klager. Hvis du som leser dette er fornøyd med ditt IXUS 700/750 - flott! Ikke noe er bedre enn det. Det mener jeg helt seriøst :-) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Les min post i den andre tråden som peker på hvorfor mange sannsynligvis ikke kommer tilbake og klager.Dog er det litt merkelig at absolutt ingen av de mange hundre personene som har kjøpt Ixus 700/750 ikke har klaget på et problem som er ganske alvorlig. Jeg tror nok butikken jeg jobber for har blitt forskånet for et eller to dårlige partier. Dårlig kvalitetskontroll, javel, men det er noe annet enn dårlig kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå