havso Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei alle sammen Jeg har lenge sett her på forumet om hvordan NGT oppfører seg. Jeg har har NGT i ca 3 år og det har vært små problemer til ingen problemer hele tiden. I vår da vi skulle flytte endret dette seg kraftig. Først klarte de ikke å finne ut om jeg kunne ha ADSL på den nye adr. (dette snakket jeg med Bluecom om som kunne bekrefte etter ca 3 min at det ikke var mulig, takker for hjelpen jeg fikk og hyggelig samtale). Dette brukte NGT ca 4uker på som sluttet med at de ikke kunne levere noe ADSL (her starter de å dra ut tiden). Etter dette ble jeg oversatt til en ny avd. hos NGT som behandlet oppsigelser. Her virkert det som om alt skulle ordne seg med en gang og at jeg skulle få tilbakebetalt restbeløpet. Da jeg hadde ventet i ca 4 uker til ringte jeg for å høre om noe var galt? Da fikk jeg til svar om at vi skuls og at at var i orden, jeg påpekte at slik ikke var tilfelle og de sjekket dette og var enige om at det var en del penger som skulle tilbakebetales(dra ut mer tid)dette skulle de sjekke ut og få ordnet opp i. Nå har jeg ringt å purrt på dette mange ganger at jeg kan alle låtene de har på telefonstøtten deres. Pr dags dato har jeg enda ikke fått tilbakebetalt noe og har vært i kontakt med de to ganger bare i dag siden de lovet å ringe meg opp igjen, noe som selvsfølgelig ikke gjort. De lover og lover men ingenting skjer....dette minner mer og mer og det som vi på godt norsk kaller svindel. Jeg lever jo i håpet om at jeg får pengene tilbake, men føler jeg må skrive noen ord her slik at dere tenker dere om før dere signerer noen kontrakt hos NGT. Tenkte bare å skrive videre om hvorden dette går. I (160806)går lovet en hos NGT at de skulle utbetale beløpet med en gang. I dag var det selvklart at jeg skulle har pengene mine. Sjekket konto og ingen penger utbetalt i dag heller. Ringte NGT og nok en gang forklarte hva som var problemet og får samme tilbakemeldingen om at det vil ta noen dager *sukk* igjen. Har nå vært i kontakt med Forbrukerrådet som mener NGT har hatt mer en nok tid til å ordne opp, og anbefaler å sende mail/brev om 14 dagers betalingsvarsel og deretter til inkasso. Betalingsvarselet er sendt i dag, så da er det bare å vente å se hva som skjer videre nå. Har ikke fått noen beskjed eller tilbakemelding om noenting enda, ved telefonsamtaler sier de det samme enda....." Det er bare å vente..." de vet naturligvis ikke hvor lenge. (17.08.06) Samme beskjed i dag....Bare å vente mer og ingen forklaring på hva som skjer i saken....(29.08.06) Endret 29. august 2006 av havso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå