TMH Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei. Jeg har sett en god del bilder der man har et objekt som er i farge, mens resten (bakgrunn osv.) er i sort-hvitt. Kan noen gi meg en link til en PS-tutorial som viser hvordan dette gjøres? Klarte ikke å finne en på egenhånd . Takk! Endret 15. august 2006 av TMH Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Sjekk denne siden Masse fint Lenke til kommentar
TMH Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Mye fint der. ja, men vet du positivt at de har en tutorial som omhandler det jeg spurte om på den siden? Vanskelig å finne fram. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Sjå på den som heiter "Adjustments: Desaturate for å fremheve hovedmotivet.." Den viser ein måte å gjere dette på. Ein anna måte er å fyrst duplisere laget med biletet på (Ctrl + J), gjere det nederste til svartkvitt, og viske/maskere bort det som ikkje skal vere svartkvitt frå det øvste laget. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Quick-mask det du skal ha i farge, inverter deretter (shift+ctrl+i) og shift+ctrl+u (desaturate). Ikke den beste måten å gjøre det på mtp. gråskalaen, men den enkleste, synes meg:) Lenke til kommentar
TMH Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Ok. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå