Gå til innhold

Kan Hardware.no venligst slutte med overklokking???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke det store å hente på å kjøpe store kjølere og evt. vannkjøling osv. men jeg mener det kan da ikke gjøre noe om en overklokker hvis en alikevel holder cputempen under en ca 40C grader. Overklokking krever jo at en kan litt i utgangspunktet.

 

Si som en kompis av meg sa, hvis en kjøper større cpu for pengene, i stedet for større kjøling. vil dette ofte gå opp i opp.

 

Dessuten er det vel ikke cpu'en som er den værste flaskehalsen i pc'n idag, det er hardiskene som må opp i hastighet, søketider på 10ms+-2 har vi hatt nesten 10år? vi må ned på nanosekunder sånn som rammen. og helst ikke mekanikk.

 

Jeg skjønner poenget ditt SmartGuy må si det er litt moro å lese hvor fort folk hisser seg opp over dette, for meg er dette en liten hobby.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 17:15, skrev Anders Leipsland:

Quote:


Den 2002-10-23 11:47, skrev SMARTGUY:


<snip ID:1>



 

Quote:


Den 2002-10-25 16:41, skrev SMARTGUY:

Kjører en P4 2400@3060 med Asus P4B533 og Apacer PC2700 DDR


 

Det er greit at DU overklokker, men IKKE andre?
:roll:

 

 

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Som jeg nevnte i min tidligere post i denna tråden, tviler på at han er seriøs (hvertfall i denna tråden ang overklokking)!

 

_________________

Forumet beste side finner du her.

Btw, jeg har et spørsmål ang Kaspersky.

 

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-25 17:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 17:15, skrev Anders Leipsland:

Quote:


Den 2002-10-23 11:47, skrev SMARTGUY:


<snip ID:1>



 

Quote:


Den 2002-10-25 16:41, skrev SMARTGUY:

Kjører en P4 2400@3060 med Asus P4B533 og Apacer PC2700 DDR


 

Det er greit at DU overklokker, men IKKE andre?
:roll:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-10-25 17:16 ]</font>

 

la merke til denne selvmotsigelsen jeg også... tapersk, virker som han opprettet tråden/nicket bare for å få oppmerksomhet...

Lenke til kommentar

Jeg fikk akuratt igjen en harddisk fra IBM som jeg hadde oljet med 5-56 - da den bråket som en stikksag!

 

Den ble stille - så lenge den gikk.

Maskinen gikk i et kvarter før hele HDDen hengte seg, og da jeg restartet: Disk Read Error...

Jeg hadde tatt backup

 

Jeg sendte inn en 60GXP 40GB 7200RPM og fikk tilbake en 45GB 75GXP som ikke støyet like mye og utviklet 2 W mindre!

 

 

 

En anengang strøk et Billion ISDN kort på overklokking av FSB på et eldre HK uten dividere - fikk nytt!

 

Med mtkflash.exe av en Sony 52x(bare for å teste) fikk jeg ikke oppgradert bank 8 og hele saken gikk i vasken(jeg hadde DVD+CD-RW også...).

 

Det er ikke butikken som skal passe på at de blir svindlet - men omvendt. VI ER KUNDER...

Lenke til kommentar

Quote:


Det er bra du gjør det, allerede nå så begynner alle fjortiser å tenke som F...


Jeg oppfatter det som den er rettet mot leserene av overklokking.no/hardware.no, og mener selv at det er et tåpelig utsagn som ikke inneholder et snev av saklighet eller relevanse til saken.

 

Quote:


Et lite tips til alle de fjortiser her. Overklokking er ikke så tøft som det var. Alle kan overklokke i dag.


Det var vel tøft før i gamledager når du overklokket pentiumen, men nå som du er blitt voksen er det bare tåpelig? Vi gjør alle ting når vi vokser opp som vi senere mener er tåpelig, men det er ingen grunn til å klage på andre, fordi alle går gjennom dette i livet.

 

Quote:


Det er ingenting å brife med.


For noen er oc mer enn bare noe de gjør for å få raskere maskin. Det er en slags teknologisk ekstremsport.

 

Quote:


Problemet for mange her på forumet nå er at hva f. skal jeg finne på nå, kanskje jeg skal lære meg Linux og bruke masse tid på å si at Microsoft ikke er bra eller kanskje Nokia eller Telenor.


Igjen et tåpelig utsagn som ikke bærer fnugg av saklighet. Å sette personer i en slik bås, bare fordi de velger at noe i datamaskinen deres skal komunisere raskere enn orginalt, er bare tåpelig. Det er ikke mange her på forumet som har en oem-pc, og av de som ivrig overklokker tror jeg det er nærmest ingen, så kansje du bør slutte å anklage kundene deres for å utnytte dere før du har bevis for dette. Jeg trodde oem maskiner var dyrere fordi du fikk bedre support på de, men det du sier er at "på bakrommet" sitter service personellet og pønsker ut hvordan de skal slippe å gjøre jobben sin. Dersom deres bedrift begynner å bruke et slikt program som du skrev om, eller begynner å måle med deres revolusjonerende instrumenter som måler hvor stor varmeutvikling en komponent har vært utsatt for, og avviser service pga. dette, så tror jeg dere kommer til å miste en del kunder. Dersom jeg hadde kjøpt en datamaskin hos dere, og ikke fått den servicen jeg hadde betalt for eller funnet ut at dersom dere ikke finner feilen så lager dere en, så så tror jeg at både De og deres arbeidsgiver burde være forsiktig med hva som ble sagt.

Jeg vet at det virker som om denne tråden ikke er seriøst ment, men flaming er likevel ikke den rette måten å si imot han.Takk for at jeg fikk ytre min mening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 02:46, skrev JohndoeMAKT:

Quote:


Det er bra du gjør det, allerede nå så begynner alle fjortiser å tenke som F...


Jeg oppfatter det som den er rettet mot leserene av overklokking.no/hardware.no, og mener selv at det er et tåpelig utsagn som ikke inneholder et snev av saklighet eller relevanse til saken.

 

Quote:


Et lite tips til alle de fjortiser her. Overklokking er ikke så tøft som det var. Alle kan overklokke i dag.


Det var vel tøft før i gamledager når du overklokket pentiumen, men nå som du er blitt voksen er det bare tåpelig? Vi gjør alle ting når vi vokser opp som vi senere mener er tåpelig, men det er ingen grunn til å klage på andre, fordi alle går gjennom dette i livet.

 

Quote:


Det er ingenting å brife med.


For noen er oc mer enn bare noe de gjør for å få raskere maskin. Det er en slags teknologisk ekstremsport.

 

Quote:


Problemet for mange her på forumet nå er at hva f. skal jeg finne på nå, kanskje jeg skal lære meg Linux og bruke masse tid på å si at Microsoft ikke er bra eller kanskje Nokia eller Telenor.


Igjen et tåpelig utsagn som ikke bærer fnugg av saklighet. Å sette personer i en slik bås, bare fordi de velger at noe i datamaskinen deres skal komunisere raskere enn orginalt, er bare tåpelig. Det er ikke mange her på forumet som har en oem-pc, og av de som ivrig overklokker tror jeg det er nærmest ingen, så kansje du bør slutte å anklage
kundene
deres for å utnytte dere før du har bevis for dette. Jeg trodde oem maskiner var dyrere fordi du fikk bedre support på de, men det du sier er at "på bakrommet" sitter service personellet og pønsker ut hvordan de skal slippe å gjøre jobben sin. Dersom deres bedrift begynner å bruke et slikt program som du skrev om, eller begynner å måle med deres revolusjonerende instrumenter som måler hvor stor varmeutvikling en komponent har vært utsatt for, og avviser service pga. dette, så tror jeg dere kommer til å miste en del kunder. Dersom jeg hadde kjøpt en datamaskin hos dere, og ikke fått den servicen jeg hadde betalt for eller funnet ut at dersom dere ikke finner feilen så lager dere en, så så tror jeg at både De og deres arbeidsgiver burde være forsiktig med hva som ble sagt.

Jeg vet at det virker som om denne tråden ikke er seriøst ment, men flaming er likevel ikke den rette måten å si imot han.Takk for at jeg fikk ytre min mening.

 

 

 

Alt du skriver her er sikkert fint det, men det meste er tatt ut som provokasjon fra min side for å få igang en seriøs debatt om problemene med OC fra de som ikke vet hva de gjør. Dette er og blir et problem for oss, men som sagt tidligere så biter vi det i oss, og smiler og er blide, og gir deg en ny CPU, minnebrikke eller hva det enn måtte være.

 

En ting du sier som er ganske morsomt er at du mener OC er en form for teknologisk ekstremsport er vel ganske dumt sagt. OC er en hobby som ikke krever veldig mye innsikt i hardware. Men det er vel en del som tror det. Det er uhyre enkelt å overklokke et system i dag. I hvertfall etter at produsentene av HK begynte å markedsføre sin HK som OC vennlige. Men jeg tror nok fortsatt at det er en del mennesker her som higer etter å vise at de kan mye om "Data" og da er det kanskje litt "Tøft" å OC. Ikke vet jeg, men hva sier du?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 12:33, skrev SMARTGUY:

det meste er tatt ut som provokasjon fra min side for å få igang en seriøs debatt om problemene med OC fra de som ikke vet hva de gjør.


 

Vel nå har du kanskje lært hvordan du *ikke* skal starte en debatt?

 

Si det du mener, ikke kom med "utspekulerte" innlegg som er lagd for å provosere med ting som dette programmet som kan måle utvidelsene i lederne osv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 12:51, skrev Anders Leipsland:

Quote:


Den 2002-10-26 12:33, skrev SMARTGUY:

det meste er tatt ut som provokasjon fra min side for å få igang en seriøs debatt om problemene med OC fra de som ikke vet hva de gjør.


 

Vel nå har du kanskje lært hvordan du *ikke* skal starte en debatt?

 

Si det du mener, ikke kom med "utspekulerte" innlegg som er lagd for å provosere med ting som dette programmet som kan måle utvidelsene i lederne osv.

Hva mener du? Hevder du at det ikke finnes instrumenter som måler tykkelsen på lederne? Hvordan i svarte kan intel da si at sine CPUer har feks 0,13Micronmeter osv?

Lenke til kommentar

Men kom nå med dette måleprogrammet ditt da menneske!

Skjønt, nå er det visst plutselig snakk om instrumenter?

Vi begynner å bli _riktig_ nyskjerrige her!

For ikke å snakke om _hvilke_ utvidelser da? Er vi nede på atomnivå kanskje?

Selvsagt finnes det måleutstyr som fikser dette også, det vet jo de fleste. Men da snakker vi jo om rådyre instrumenter som slett ikke er tilgjengelige for hvermannsen, ei heller for et stakkars service(?)verksted for lurvete PC´er!

 

PÅ tide å slippe katta ut av sekken Mr. SMARTGUY?

Antagelig detter det ut ei dau bikkje i stedet....

Det ligger an til det! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 12:51, skrev Anders Leipsland:

Vel nå har du kanskje lært hvordan du *ikke* skal starte en debatt?


Si det du mener, ikke kom med "utspekulerte" innlegg som er lagd for å provosere med ting som dette programmet som kan måle utvidelsene i lederne osv.


 

Det er nesten så jeg forlanger en unnskyldning for ID:92. Eller er du uenig at han troller?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 15:37, skrev SMARTGUY:

[Hva mener du? Hevder du at det ikke finnes instrumenter som måler tykkelsen på lederne? Hvordan i svarte kan intel da si at sine CPUer har feks 0,13Micronmeter osv?


 

Skal ikke hyppe på meg kunskap her, men kan du forklare en novise litt ?:

Det du sier er at overklokking med påfølgende overopphetning vil utvide deler av cpuen ? Om så er tilfelle så vil de delene som blir utvidet ved for høy temperatur forbli utvidede og ikke trekke seg sammen eller endre form på noen måte når de igjen nedkjøles ?

Dette vil da bekrefte en overopphetning som mest sannsynelig vil kunne tilskrives overklokking av cpu'en ?

Om så er tilfelle og dette igjen skal kunne brukes som bevis mot kunden, hva da med feks. en cpu vifte som sluttet å virke, et kabinett med dårlig ventilasjon og høy varmeutvikling, støv, et kabinett som står i direkte sollys etc. etc.som også kan gi de samme utslagene.

 

Er dette korrekt ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 21:08, skrev TheMatrix:

Quote:


Den 2002-10-26 15:37, skrev SMARTGUY:

[Hva mener du? Hevder du at det ikke finnes instrumenter som måler tykkelsen på lederne? Hvordan i svarte kan intel da si at sine CPUer har feks 0,13Micronmeter osv?


 

Skal ikke hyppe på meg kunskap her, men kan du forklare en novise litt ?:

Det du sier er at overklokking med påfølgende overopphetning vil utvide deler av cpuen ? Om så er tilfelle så vil de delene som blir utvidet ved for høy temperatur forbli utvidede og ikke trekke seg sammen eller endre form på noen måte når de igjen nedkjøles ?

Dette vil da bekrefte en overopphetning som mest sannsynelig vil kunne tilskrives overklokking av cpu'en ?

Om så er tilfelle og dette igjen skal kunne brukes som bevis mot kunden, hva da med feks. en cpu vifte som sluttet å virke, et kabinett med dårlig ventilasjon og høy varmeutvikling, støv, et kabinett som står i direkte sollys etc. etc.som også kan gi de samme utslagene.

 

Er dette korrekt ?

 

Som sagt tidligere så er ikke dette mulig å måle når en CPU er død, da er lederne gone by the wind, smelta isammen, whatever. Hvis ikke vifta er intakt, så er det selvfølgelig heller ikke noen sak. Hva romstemperatur gjelder, så vil jeg nok si at hvis ikke kjøleribba er nedstøvet og sperrer for ventilasjon, da skal det mye til for en PC som ikke er overklokket går varm og skades. Men hvis alt er normalt, men lederne er utvidet unormalt mye så er jo mistanken tilstede. Men vi kan selvfølgelig ikke nekte kunden garanti på grunnlag av dette. Hvis du leser tidligere i tråden, så var dette en liten provokasjon til de som flamet voldsomt.

 

Men jeg står fortsatt ved at det er utrolig hvor mye vi som står for støyten får tåle, mens noen kunder syntes det er helt legitimt å lure.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 15:02, skrev cyberspin:

Skal vi sette et punktum her ?



End of discussion .


Ja, jeg tror vi gjør det. Alle som har hatt noe fornuftig å si (i den grad noe av dette er fornuftig) har sagt sitt, resten blir bare overflødige kommentarer og kveruleringer.

 

Tråden er stengt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...