Gå til innhold

Kan Hardware.no venligst slutte med overklokking???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Smartguy".

På en måte forstår jeg frustrasjonen din, men jeg er totalt uenig med deg.

Jeg driver selv med Salg og rep. av datmaskiner og komponenter. Riktig nok driver vi lokalt og har ikke så stort område å ta oss av, men vi er et registrert firma og får stadig inn datamaskiner som ikke lenger funker.

Saken er den at det er fatisk dette vi lever av, det er dette vi har valgt, jeg reiser ut kl 22:00 på lørdagskvelden for å fikse en pc som er gått i stå, og når du kommer dit så viser det seg at grunnen til problemet er at det er en på 13 i huset som har sitti på internett og henta ned all mulig bråta og instalert, slik at pcèn er totalt nedkjørt. Med andre ord en halvtimes arbeid med avinstalering og rydding i registeret. det er 250 kr inn. trekker du fra kjøring ++ så sitter du igjen med 100 kroner tjent. Hvorfor gjør vi dette??? Jo fordi det er det vi liker og holde på med, desuten er det noe som heter og yte service, yter du god service så kommer folk tilbake til deg. Når det gjelder komponenter med fabrikasjons feil(Garanti sak) så går dette på produsent og ikke på deg, du sender varen tilbake til produsent og får returnert en ny. En annen ting du nevner er dette med og kjøre 220 volt rett på komponent og si at dette er foråsaket av lynnedslag, med andre ord så driver du med forsikrings svindel.

Ved lynnedslag så er det straks en forsikrings skade, noe som vil si at du må innrapportere dette og vips så har du full fortjeneste på en komplett pc som forsikrings selskapet dekker for den (heldige) eier.

Så kommer spørsmålet,, har du ødelagt all komponentene? Eller er du frekk nok til og selge disse ut (Billi Billi) etterpå???!.

Når jeg selger komponenter så er jeg ærlig. Jeg lærer opp mine kunder i overklokking, jeg forteller dem hvor mye de kan klokke opp uten å pådra systemet skader. Og jeg anbefaler komponenter som er laget til det formålet. Vi organiserer Lan parties for våre kunder 15-20 dukker opp hvert eneste år.

Dette er fornøyde kunder, kunder som klokker opp hver eneste pc de bygger. Det er kunder vi setter pris på.''

Skaff deg en annen jobb!!!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Tidligere i forumet så sa jeg at hvis Dere kødder med oss så kødder vi med Dere. Det var det jo ingen som likte, men vi skal like at Dere hele tiden forsøker å lure oss. Er det kanskje for vi databutikker har mye penger og kan ta tapet lettere, eller hvorfor er det sånn?

Om du har behov for å stille det spørsmålet så har du ingenting med å drive forretningsvirksomhet. Du sier jo rett ut at fordi at noen fjortiser prøver å lure deg eller ditt firma så er du villig til å legge bedriftsmoralen/etikken på samme nivå.

Din argumentasjon er nede på barnehage stadiet.

Heldigvis så er jeg temmelig sikker på at du:

A, Driver en liten fillebedrift. Eller....

B, Er en ubetydelig ansatt i et ellers seriøst firma.

Som daglig leder og bedriftseier finner jeg din handlemåte både forkastelig og umoralsk.

"Mot dumhet kjemper selv den vise forgjeves"

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 20:21, skrev Celzern:

"Smartguy".

På en måte forstår jeg frustrasjonen din, men jeg er totalt uenig med deg.

Jeg driver selv med Salg og rep. av datmaskiner og komponenter. Riktig nok driver vi lokalt og har ikke så stort område å ta oss av, men vi er et registrert firma og får stadig inn datamaskiner som ikke lenger funker.

Saken er den at det er fatisk dette vi lever av, det er dette vi har valgt, jeg reiser ut kl 22:00 på lørdagskvelden for å fikse en pc som er gått i stå, og når du kommer dit så viser det seg at grunnen til problemet er at det er en på 13 i huset som har sitti på internett og henta ned all mulig bråta og instalert, slik at pcèn er totalt nedkjørt. Med andre ord en halvtimes arbeid med avinstalering og rydding i registeret. det er 250 kr inn. trekker du fra kjøring ++ så sitter du igjen med 100 kroner tjent. Hvorfor gjør vi dette??? Jo fordi det er det vi liker og holde på med, desuten er det noe som heter og yte service, yter du god service så kommer folk tilbake til deg. Når det gjelder komponenter med fabrikasjons feil(Garanti sak) så går dette på produsent og ikke på deg, du sender varen tilbake til produsent og får returnert en ny. En annen ting du nevner er dette med og kjøre 220 volt rett på komponent og si at dette er foråsaket av lynnedslag, med andre ord så driver du med forsikrings svindel.

Ved lynnedslag så er det straks en forsikrings skade, noe som vil si at du må innrapportere dette og vips så har du full fortjeneste på en komplett pc som forsikrings selskapet dekker for den (heldige) eier.

Så kommer spørsmålet,, har du ødelagt all komponentene? Eller er du frekk nok til og selge disse ut (Billi Billi) etterpå???!.

Når jeg selger komponenter så er jeg ærlig. Jeg lærer opp mine kunder i overklokking, jeg forteller dem hvor mye de kan klokke opp uten å pådra systemet skader. Og jeg anbefaler komponenter som er laget til det formålet. Vi organiserer Lan parties for våre kunder 15-20 dukker opp hvert eneste år.

Dette er fornøyde kunder, kunder som klokker opp hver eneste pc de bygger. Det er kunder vi setter pris på.''

Skaff deg en annen jobb!!!!!

Les tidl. inlegg nøyere. Det emd volten kommer som følge av andre innlegg som "æddabædda! Vi overklokker som vi vil. OK, da svarer vi tilbake: Lyn eller overspenningskade, Garanti utgår!!! Tok du den eller??

At du babler om at du reiser rundt og fikser PCer på kveldstid har ingenting med saken å gjøre. Vårt firma er "EKSTREMT" Serviceinstillt, og har aldrig noensinne fått dårlig omtale. Dette jobber vi beinhardt for å opprettholde, men iblandt er det surt å ta støyten. Derfor skriver jeg av meg her som anonym. Du vil aldrig oppleve noe av det som er sagt tidligere. Og frustrasjonen gjelder Standard PCpakker som kunden kommer tilbake med etter 1-2 år.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 20:36, skrev TheMatrix:

Quote:

Tidligere i forumet så sa jeg at hvis Dere kødder med oss så kødder vi med Dere. Det var det jo ingen som likte, men vi skal like at Dere hele tiden forsøker å lure oss. Er det kanskje for vi databutikker har mye penger og kan ta tapet lettere, eller hvorfor er det sånn?

Om du har behov for å stille det spørsmålet så har du ingenting med å drive forretningsvirksomhet. Du sier jo rett ut at fordi at noen fjortiser prøver å lure deg eller ditt firma så er du villig til å legge bedriftsmoralen/etikken på samme nivå.

Din argumentasjon er nede på barnehage stadiet.

Heldigvis så er jeg temmelig sikker på at du:

A, Driver en liten fillebedrift. Eller....

B, Er en ubetydelig ansatt i et ellers seriøst firma.

Som daglig leder og bedriftseier finner jeg din handlemåte både forkastelig og umoralsk.

"Mot dumhet kjemper selv den vise forgjeves"

Snakk for deg selv. Vi viser ikke dette utad, men vi tar det opp innad. Nå letter jeg litt på sløret og lar forbrukerne få med seg litt om hva som prates om på bakrommet etter at kunden er gått.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 19:52, skrev atticus:

Smartguy..

Selges ikke de fleste datamaskiner med såkalt "forsegling".. dvs.. at man egentlig ikke kan åpne kabinettet uten at Garantien ryker?

Eller var det bare før?

Vi praktiserer ikke dette, og kommer aldrig til å gjøre det heller. Vi spiser heller i oss problemene og smiler og er altid blide.

Lenke til kommentar

kjapt besvart på det med lyn og overspenning..

Dette er ikke Garanti skade.. Det har jeg aldri sagt.

Det er en forsikringssak i de fleste tilfeller.

Forretning fører skaderapport og kosnadsoverslag, Kunden får dekket ny pc.

Når jeg nevner det med annet arbeid, så må du også sette dette i sammenheng.

Det du sitter og sier er at PC industrien er møkk lei sine beste kunder, kunder som har dette som hobby.

En annen ting er at de som kjøper en komplett pc sjeldent driver med overklokking.

Men jeg skal være med på at du får inn hjemme pcèr som er skadet av varme belastning.

Men istede for og sitte og skjelle ut disse, forell dem heller hvordan utstyret skal behandles. Hoved årsaken til varmgang er nemmelig ikke OC men komponenter som er nedpakket i støv.

Du som driver med dette, jeg regner med at du fra tid til annen har åpnet en pc som har stått og surret på gulvet et år, hvordan ser det ut inni en slik Pc??? Har den gått varm pga overklokking tror du.

Gi heller kundene dine tips om hvordan de skal unngå varmgang, så er jeg sikker på at omfanget av reparasjoner går ned.

Jeg kjører selv OC og har maxload temp på rundt 35g.

Med standard kjøling uten OC så lå jeg på 50-55g Maxload.

Lenke til kommentar

Go and fuck a duck smartguy!!

Du snakker bare bullshit. Du er bare en liten unge som er ute etter oppmerksomhet!

Jeg har mer peiling enn deg, når det gjelder retur og slikt. Jeg har hatt heftige diskusjoner med DELL!

Jeg kan bekrefte at du snakker tull, siden mye av det du sier er usaklig!

Lenke til kommentar

Quote:

[mye fornuftig]

Positivt at noen har forstått hvordan man driver butikk. Jeg er overbevist om at du på lengre sikt vil tjene mye mer på din holdning enn SMARTGUY tjener på å "ta" noen "svindlere".

Jeg kjenner til bedrifter hvor de ansattes hovedinteresse er å slenge dritt om hvor dumme kundene er. Heldigvis sørger markedskreftene for å luke vekk slike utskudd.

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 22:05, skrev Celzern:

kjapt besvart på det med lyn og overspenning..

Dette er ikke Garanti skade.. Det har jeg aldri sagt.

Det er en forsikringssak i de fleste tilfeller.

Forretning fører skaderapport og kosnadsoverslag, Kunden får dekket ny pc.

Når jeg nevner det med annet arbeid, så må du også sette dette i sammenheng.

Det du sitter og sier er at PC industrien er møkk lei sine beste kunder, kunder som har dette som hobby.

En annen ting er at de som kjøper en komplett pc sjeldent driver med overklokking.

Men jeg skal være med på at du får inn hjemme pcèr som er skadet av varme belastning.

Men istede for og sitte og skjelle ut disse, forell dem heller hvordan utstyret skal behandles. Hoved årsaken til varmgang er nemmelig ikke OC men komponenter som er nedpakket i støv.

Du som driver med dette, jeg regner med at du fra tid til annen har åpnet en pc som har stått og surret på gulvet et år, hvordan ser det ut inni en slik Pc??? Har den gått varm pga overklokking tror du.

Gi heller kundene dine tips om hvordan de skal unngå varmgang, så er jeg sikker på at omfanget av reparasjoner går ned.

Jeg kjører selv OC og har maxload temp på rundt 35g.

Med standard kjøling uten OC så lå jeg på 50-55g Maxload.

Du er desverre helt på jordet fortsatt!

For det første så er ikke overklokker PCindustriens beste kunder, langt derifra. Du kanskje tror det fordi du kanskje tilbringer mesteparten av din tid på HW.no. Enkle Officemaskiner og hjemme PCordningen er der hvor volumet ligger i dag.

For det andre så nytter det ikke å si til en kunde at du skal la maskinen stå på et svalt sted, og kanskje støvsuge den en gang hver 3.dje mnd.

For det tredje så er ikke disse volumkundene overhodet ikke interessert i hva du driver med. Hovedpoenget for dem er å få en billig og grei PC for internett, Word, nettbank osv, i tillegg til utseende skal PCen være nesten lydløs. Da kan du selv tenke deg hva som skjer når sønnen i huset slenger borti OC forumet til HW.no.

At dette skal være så vanskelig for Dere her på forumet og forstå, det er meg en gåte. Jeg begynner faktisk å tvile på om mange av Dere kun har satt fingrene i Deres egen PC og kanskje naboens.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 22:55, skrev LeD:

Quote:

[mye fornuftig]

Positivt at noen har forstått hvordan man driver butikk. Jeg er overbevist om at du på lengre sikt vil tjene mye mer på din holdning enn SMARTGUY tjener på å "ta" noen "svindlere".

Jeg kjenner til bedrifter hvor de ansattes hovedinteresse er å slenge dritt om hvor dumme kundene er. Heldigvis sørger markedskreftene for å luke vekk slike utskudd.

LeD

Slenge dritt om kundene er en sak, og bli frustrert over lurendreiere er en helt annen.

Forresten om du gjør en god jobb, og alikavel slenger dritt om kundene når de ikke hører det, kan jeg ikke skjønne at markedskreftene skal ha noe med dette å gjøe.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 16:44, skrev Anders Leipsland:

Ja den er blitt bare tull pga at mange brukere begynte å flame SMARTGUY istede for å svare seriøst. Denne debatten hadde noe for seg, men innlegg som ID:77 gjør jo sitt for å ødelegge. Tragisk at folk som normalt skriver gode innlegg får ødelegge uten at moderator griper inn og redigerer innlegg.

Atte det var? SMARTGUY troller jo så det jomer etter. Se hva mannen svarer.

Innlegget mitt er dessuten redigert.

Har du noe du vil ta opp privat med meg, har jeg mailadresse i profilen.

Edit: Innen den definisjonen jeg vil sette på trolling, innrømmer han det i ID:98

Quote:

Mitt inlegg var en ren provokasjon, og gjett om det provoserte.

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-25 01:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 22:36, skrev Divxdude:

Go and fuck a duck smartguy!!

Du snakker bare bullshit. Du er bare en liten unge som er ute etter oppmerksomhet!

Jeg har mer peiling enn deg, når det gjelder retur og slikt. Jeg har hatt heftige diskusjoner med DELL!

Jeg kan bekrefte at du snakker tull, siden mye av det du sier er usaklig!

Hva mener du?? har vel aldrig nevnt noe om retur og teknisk til Dell! Jeg bare konstaterer at De etter MAC så lager de "Desgnmessig" fine PCer som selger som hakka møkk. Hva det gjelder sevice og support så er de som alle andre postordrefirmaer. Elendige på denne biten, men det sier seg selv, de har så mange kunder at de aldrig kan holde et bra Servicenivå.

Snakk om å være saklig!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 01:03, skrev LarsC:

Quote:

Den 2002-10-24 16:44, skrev Anders Leipsland:

Ja den er blitt bare tull pga at mange brukere begynte å flame SMARTGUY istede for å svare seriøst. Denne debatten hadde noe for seg, men innlegg som ID:77 gjør jo sitt for å ødelegge. Tragisk at folk som normalt skriver gode innlegg får ødelegge uten at moderator griper inn og redigerer innlegg.

Atte det var? SMARTGUY troller jo så det jomer etter. Se hva mannen svarer.

Innlegget mitt er dessuten redigert.

Har du noe du vil ta opp privat med meg, har jeg mailadresse i profilen.

Edit: Innen den definisjonen jeg vil sette på trolling, innrømmer han det i ID:98

Quote:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-25 01:05 ]</font>

Mener du at jeg har redigert ditt inlegg????

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-25 01:05 ]</font>

Denne provokasjonen omhandlet da Topic, men hvis du leser videre så skjønner du at provokasjonen hadde til hensikt å få igang denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 01:09, skrev LarsC:

Quote:

Den 2002-10-25 01:07, skrev SMARTGUY:

Mener du at jeg har redigert ditt inlegg????

Nei. Du må lese.
Moderator
har redigert.

har du fått nok mat.

Edit: Leif.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-25 01:09 ]</font>

OK jeg legger meg flat!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 01:10, skrev SMARTGUY:

Denne provokasjonen omhandlet da Topic, men hvis du leser videre så skjønner du at provokasjonen hadde til hensikt å få igang denne diskusjonen.

Ja, hvis du heller hadde forholdt deg saklig og startet tråden i dannede former, hadde det ikke vært noe problem.

Å svare saklige spørsmål skikkelig, og ikke bare gulpe opp noe svada hadde også gjort sitt til at dette hadde blitt en saklig tråd, og ikke det den parodien det ligger an til å bli.

Det var da som pokker at du siterte forrige innlegg før jeg fikk redigert det, for jeg skulle sette siste setning her istedet. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 01:16, skrev LarsC:

Quote:

Den 2002-10-25 01:10, skrev SMARTGUY:

Ja, hvis du heller hadde forholdt deg saklig og startet tråden i dannede former, hadde det ikke vært noe problem.

Å svare saklige spørsmål skikkelig, og ikke bare gulpe opp noe svada hadde også gjort sitt til at dette hadde blitt en saklig tråd, og ikke det den parodien det ligger an til å bli.

Det var da som pokker at du siterte forrige innlegg før jeg fikk redigert det, for jeg skulle sette siste setning her istedet. :wink:

Har bare vært på HW selv et fåtall ganger. Kunne jo ikke drømme om at folk skulle ta så av. Tro nesten det må være ny rekord med visninger på så kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...