Celzern Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Nei dette begynner og bli for dumt.. Desuten er jeg akkuratt ferdig med å lodde inn mod chip og 64MB xtra ram til min nyinnkjøpte X-box(kjøpt i dag). Lurer på om jeg får igjen på garantien hvis den ikke funker.. God Natt Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 02:30, skrev SMARTGUY:Jeg vil si meget god kronologi! Greit, du har fått nok mat. Troll sprekker hvis de får for mye, har jeg hørt. Lenke til kommentar
Radiance Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det er mennesker som er avhengig av en stabil PC året rundt. Vårt firma har i mange år gått inn for å bygge så stabile PCer som mulig, og vi har fått rykte på oss å klare det meget bra ------------------------------------------- ja til vilken pris 3-10 ganger så mye pris viss du hadde kjøpt deler på psdata/komplett for firmare som bygger maskine er veldig flinke til og lure folk bare se på reklamen til dell: Intel® Pentium® 4 prosessor 2 GHz 128MB DDR RAM PC266 20GB harddisk (7.200rpm) Dell 15" Flat Panel skjerm Integrert 10/100 bredbånds tilpasset nettverkskort 16MB ATI Rage Ultra grafikkort Creative Labs Soundblaster Live (Value) lydkort DVD 16x MS Windows® XP Home, Works 6.0 pris :9.490:- inkl. mva. og frakt og denne leveres med windows xp når dei bare har 128 mb ram det er jo å spøre om problemer Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 01:35, skrev SMARTGUY:Så om det nå kommer inn maskiner med alle partisjoner slettet, død vifte og en resatt BIOS så vet vi ganske sikkert at vedkommende har vært på Hardware.no ) Men du kan ikke bevise noe :smile: da er du like langt, fordi du har bevisbyreden i garantitiden! seff, tar jeg ut/inn batteriet på hk hvis jeg skulle måtte sende det inn noen gang.... betviler også lovligheten ved et hd bios-mirror prog, eller retter sagt muligheten til å innstallere et overvåknings prog. på en kundes pc uten å informere kunden om dette. Lederenes bane endring??? når jeg guffer på en 85W peltier blir cpuen ikke varmerer, ergo ingen ekspansjon av lederene.. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 01:35, skrev SMARTGUY:Tilbake til mitt lille program som folk er nysgjerrige på. Dette er et lite samarbeid med et lite amerikansk firma, hvor en del av teknologien går ut på å måle utvidelse av lederne i CPUen. Dette skal settes sammen grafisk og skal kunne raportere tilbake om temparatursvingninger. / Hehehehehe...så lamt "utvidelse av lederne i CPUen"... det er det dummeste jeg har hørt på lang lang lang lang lang lang lang? TID hahaha :grin: :grin: :grin: :grin: Det finnes ikke slik overvåking bygget inn i dagens cpuer, kan heller ikke åpne en cpu for å se under mikroskop uten å ødelegge dens baner. Den er forseglet for alltid. Kreves dessuten teknolgi langt utenfor en hobbybonde sin databutikk for å analysere dagens uhyre avanserte cpu`er. Jaja...cut the crap.. trenger ikke være einstein for å gjennomskue det våset du skriver.. kjempeartig.... _________________ [ Denne Melding var redigert av: Hondaen på 2002-10-24 09:58 ] Lenke til kommentar
SMARTGUY Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 07:42, skrev Radiance:Det er mennesker som er avhengig av en stabil PC året rundt. Vårt firma har i mange år gått inn for å bygge så stabile PCer som mulig, og vi har fått rykte på oss å klare det meget bra-------------------------------------------ja til vilken pris 3-10 ganger så mye pris viss du hadde kjøpt deler på psdata/komplettfor firmare som bygger maskine er veldig flinke til og lure folk bare se på reklamen til dell:Intel® Pentium® 4 prosessor 2 GHz 128MB DDR RAM PC26620GB harddisk (7.200rpm)Dell 15" Flat Panel skjermIntegrert 10/100 bredbånds tilpasset nettverkskort 16MB ATI Rage Ultra grafikkortCreative Labs Soundblaster Live (Value) lydkortDVD 16xMS Windows® XP Home, Works 6.0pris :9.490:- inkl. mva. og fraktog denne leveres med windows xp når dei bare har 128 mb ram det er jo å spøre om problemer Her beviser jo du hvor mye du vet. For det første så ligger prisene ca 10% over nettbutikkene i vårt firma. Det er legitimt da du får en helt annen service enn på nettbutikker. For det andre når det gjelder Dell så selger de maskiner så det suser. De har skjønt at de fleste i dag gir blanke i overklokking og innmat. 128MB minne på XP fungerer fint det så lenge maskinen står som et møbel i stua for å sjekke mail og bruke nettbank Lenke til kommentar
SMARTGUY Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 08:34, skrev PIIIpower: Quote: Den 2002-10-24 01:35, skrev SMARTGUY: Så om det nå kommer inn maskiner med alle partisjoner slettet, død vifte og en resatt BIOS så vet vi ganske sikkert at vedkommende har vært på Hardware.no ) Men du kan ikke bevise noe :smile: da er du like langt, fordi du har bevisbyreden i garantitiden! seff, tar jeg ut/inn batteriet på hk hvis jeg skulle måtte sende det inn noen gang.... betviler også lovligheten ved et hd bios-mirror prog, eller retter sagt muligheten til å innstallere et overvåknings prog. på en kundes pc uten å informere kunden om dette. Lederenes bane endring??? når jeg guffer på en 85W peltier blir cpuen ikke varmerer, ergo ingen ekspansjon av lederene.. Når en ikke kan bevise noe så fabrikerer en seff feil. Kjører inn litt strøm i chipene på HK slik at de sprekker. Da sier en bare til kunden at NEI NEI, her er det ingen garanti. TORDNEVÆR OVERSPENNING, GARANTI UTGÅR. Så nå skal det være krenkende å monitorere BIOS settings også nådda. Tipper du har en god sak for datatilsynet her. LATTERLIG Lenke til kommentar
SMARTGUY Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 09:55, skrev Hondaen: Quote: Den 2002-10-24 01:35, skrev SMARTGUY: Tilbake til mitt lille program som folk er nysgjerrige på. Dette er et lite samarbeid med et lite amerikansk firma, hvor en del av teknologien går ut på å måle utvidelse av lederne i CPUen. Dette skal settes sammen grafisk og skal kunne raportere tilbake om temparatursvingninger. / Hehehehehe...så lamt "utvidelse av lederne i CPUen"... det er det dummeste jeg har hørt på lang lang lang lang lang lang lang? TID hahaha :grin: :grin: :grin: :grin: Det finnes ikke slik overvåking bygget inn i dagens cpuer, kan heller ikke åpne en cpu for å se under mikroskop uten å ødelegge dens baner. Den er forseglet for alltid. Kreves dessuten teknolgi langt utenfor en hobbybonde sin databutikk for å analysere dagens uhyre avanserte cpu`er. Jaja...cut the crap.. trenger ikke være einstein for å gjennomskue det våset du skriver.. kjempeartig.... _________________ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Hondaen på 2002-10-24 09:58 ]</font> Ja du vet også mye. Som sagt tidligere så funker selvfølgelig dette ikke på døde prosessorer. En død CPU for meg er helt greit. Da slipper en timer med feilsøking. Men om du er litt inne i gamet så har du sikkert hørt om et Micron meeter. Et instrument som måler tykkelsen på lederne. Har du ikke hørt om dette så vet jeg hvor mye du vet. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 10:38, skrev SMARTGUY:Når en ikke kan bevise noe så fabrikerer en seff feil. Kjører inn litt strøm i chipene på HK slik at de sprekker. Da sier en bare til kunden at NEI NEI, her er det ingen garanti. TORDNEVÆR OVERSPENNING, GARANTI UTGÅR. Går det virkelig an at et firma kan være så useriøst. Lenke til kommentar
SMARTGUY Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 10:55, skrev alfern: Quote: Den 2002-10-24 10:38, skrev SMARTGUY: Når en ikke kan bevise noe så fabrikerer en seff feil. Kjører inn litt strøm i chipene på HK slik at de sprekker. Da sier en bare til kunden at NEI NEI, her er det ingen garanti. TORDNEVÆR OVERSPENNING, GARANTI UTGÅR. Går det virkelig an at et firma kan være så useriøst. Vi er meget seriøse uttad. Det er selvfølgelig kunden også når han kommer til oss, så det er gjensidig. Men aalle burde vite at på bakrommet så prater vi selvfølgelig om ting og tang, og det er selvfølgelig slik at kødder Dere med oss så kødder vi tilbake. Noen prøver å innbille oss at kunden kan gjøre hva som helst. Det er bare sprøyt. Kunden har selvfølgelig ikke altid rett. Og har vi en innpåsliten og snyltende kunde så er det bare positivt for oss å bli kvitt kunden. Dette er selfølgelig i Deres øre utrolig frekt å si, men det finns en grunn til at en er litt anonym her, og det er for å snakke rett fra levra slik at dere forstår hva som egentlig foregår. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 veeelll kunne jo ha vært en cinet ansatt.... men nei, de jeg har snakka med der er jo alright'e... Så nå skal det være krenkende å monitorere BIOS settings også nådda. Tipper du har en god sak for datatilsynet her. LATTERLIG Dette sier jo litt om deg da... du har vist ikke greie på så mye du... MIN pc er MIN pc og DU har ikke lov til å ha noe på den. Jeg synes alt er krenkende så ikke prøv deg. INGEN har noe med hva jeg bedriver tiden min med ol. Dette er bare for å svare på duden... er jo åpenbart at han ikke er helt god.... topicen er jo sinnsyk Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg har aldri i mitt liv prøvd å lure en databutikk til å erstatte en vare jeg har ødelagt så ved å holde på som dere gjør så plutselig en dag prøver dere den teorien din om litt ekstra spenning til HK for å fabrikere bevis om overklokking og der forsvant en god kunde eller så blir dere saksøkt av en kunde som kanskje har litt peiling og vet akkuratt hvilken stand HK var i når han sendte det inn. Lenke til kommentar
hce Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Ja du vet også mye. Som sagt tidligere så funker selvfølgelig dette ikke på døde prosessorer. En død CPU for meg er helt greit. Da slipper en timer med feilsøking. Men om du er litt inne i gamet så har du sikkert hørt om et Micron meeter. Et instrument som måler tykkelsen på lederne. Har du ikke hørt om dette så vet jeg hvor mye du vet. Er du klar over hvor tynne banene i en prosessor er? Skal du måle på noe som helst inni der så må du nok frem med et radiomikroskop før du pakker inn hele kjernen. Angående Micron Meeter så ga et kjapt lite søk på google ingen treff som var relevante, Micron Meter ga heller ikke så mye fornuftig og Micron Meter Measure ga meg hva en mikrometer er :smile: Jeg ønsker meg litt saklig begrunnelse før du uttaler deg om ting. Gjerne vise til universitet som sitter på utstyr som klarer å måle det du påstår er enkelt. Jeg er også veldig interessert i å vite hvilken bedrift du jobber i, for jeg ønsker ikke å ha noe med dere å gjøre hvis det er slik dere behandler kundene deres. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det _jeg_ synes er så interessant er "smartgutt" sine utsagn der han først påstår å være ansatt i et seriøst og dyktig firma, for så å innrømme at om en PC ikke har feil, evt. at den _har_ feil men at de ikke gidder gjøre noe med det (service koster peeng), så _fabrikerer_ han feil som kunden ikke kommer noen vei med. De fleste her har vel skjønt at dette her er enten ment som ren provokasjon eller humor, eller så er fyren oppriktig. Da er det bare for oss å finne ut hvem karen er, ta en telefon til firmaet og spørre dem hva i all verden de driver med. Vips, så øker arbeidsledighetsstatistikken med 1. Vi _kan_ gjøre det. Det er ikke dermed sagt at vi _vil_ gjøre det. :wink: Lenke til kommentar
hce Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: yummy skrev (2002-10-24 11:28):Det _jeg_ synes er så interessant er "smartgutt" sine utsagn der han først påstår å være ansatt i et seriøst og dyktig firma, for så å innrømme at om en PC ikke har feil, evt. at den _har_ feil men at de ikke gidder gjøre noe med det (service koster peeng), så _fabrikerer_ han feil som kunden ikke kommer noen vei med.De fleste her har vel skjønt at dette her er enten ment som ren provokasjon eller humor, eller så er fyren oppriktig. Da er det bare for oss å finne ut hvem karen er, ta en telefon til firmaet og spørre dem hva i all verden de driver med. Vips, så øker arbeidsledighetsstatistikken med 1.Vi _kan_ gjøre det. Det er ikke dermed sagt at vi _vil_ gjøre det. Takk yummy, nå slapp jeg sende en epost til deg :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Vennligst ikke mat trollene, de spiser kattunger. http://www.portveien.to/kitten.jpg ##Fjernet IMG-tagen - store bilder er uønsket## [ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-10-24 16:56 ] Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Den dagen man klarer å se om en prosessor har vært overklokket ved hjelp av å se på varmen som de har vært utsatt for altså. Jaja. Sett at jeg har vannkjøling og peltier da, og en annen har alu-ribbe? Hva gjør du da? Og til elkjip-pc'ene deres eller hva det nå er, det er mulig å endre kjøleutstyr på de også, og romtemperaturen til folk er noe forskjellig! Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Fælt så denne posten har eksplodert da... en kommentar.. jeg ler! jaja. Lenke til kommentar
daho Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ehh. Tenk litt da. Det hadde ikke blitt noe lettere for deg hvis overklokking.no hadde lagt ned. Vet du hvor mange andre sider det finnes på net?? Da finner man bare en ny overklokking side. Jeg syntes at overklokking.no er en flott side, som gir svar på ting folk lurer på. Tenk om man skulle ringe til elkjøp hele tiden og lure på hvordan man partisjonerer. Lenge leve overklokking.no!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg