Gå til innhold

Kan Hardware.no venligst slutte med overklokking???

Anbefalte innlegg

Er så forbanna lei alle drittunger som leser inlegg over hvordan de kan overklokke både CPU og GPU.

Har Dere noen som helst anelse hvor irriterende det er å få inn en slik maskin på service pga ustabilitet.

Men nå har jeg etter mange år utviklet et program som avslører om Skjemkort eller CPU har vært overklokket. Det skal bli meg en sann glede og nekte garanti og fakturere drittungene for alt det arbeid dette gir. JEG GLEDER MEG!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde de som overklokka var smarte nok til å finne ut av ting selv. men kan jo skjønne deg. Men du virker litt for irriteret og sur for at jeg hadde giddi og handlet eller sendt noe på service hos deg...

men så klart. har de overklokka og du ser det så er det bare å fakturere det.. men lurer jammen på hvordan du klarer å se om de har overklokka tidligere!!!

hvor jobber du forresten?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 11:47, skrev SMARTGUY:

Men nå har jeg etter mange år utviklet et program som avslører om Skjemkort eller CPU har vært overklokket.

Det ville vært interessant å få litt detaljer om "teknologien" bak dette revolusjonerende programmet ditt. :smile:

LeD

Lenke til kommentar

Han her kan umulig være seriøs. Folk må da få overklokke hvis de vil, og hvordan kan du vite om en CPU, et skjermkort osv er overklokket (bort sett i fra det "super programmet" ditt da :lol:).

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-23 12:27 ]

Lenke til kommentar

Dette virker ikke spesielt seriøst for min del, men om det skulle være seriøst, kan du vel i alle fall svare på innlegg? I tillegg har jeg et spørsmål: I dette programmet du påstår å ha laget, hvordan får du inndata, info om hva som har vært gjort med GPU/CPU? Å få hw.no til å slutte med overklokking, tror jeg du kan gi opp først som sist. Om du bare er sur fordi du ikke klarer å overklokke selv, så får det være din sak. Den gjennomsnittlige personen som tar imot pcer til service har tross alt ikke de helt store kunnskapene. :roll:

Lenke til kommentar

Ja Dere er noen luringer her. Er det ingen av Dere som tenker på sånne som meg som får tilbake PCer som er overklokket. Dere går jo inn for å lure butikken dere har kjøpt varen av. Men så fort Dere har blitt urettferdig behandlet av en butikk så syter dere som en fornærmet drittunge.

Skjønner at de fleste som er her tror de har peiling på ting og tang, men er det ingen av Dere som har hørt om instrumenter som måler hvor stor varmeutvikling en komponent har vært utsatt for???

Lenke til kommentar

Trodde ikke de hadde særlig overklokkingsvennlige maskiner på elkjøp? :grin: og programvare utvikling har de i hvertfall ikke. Synes smarting bør redegjøre for problem stillingen bedre... :roll:

Og hva med Overklokking.no, hva skal de slutte med?

[ Denne Melding var redigert av: CandyKing på 2002-10-23 13:48 ]

Lenke til kommentar

Smartguy: jeg råder deg til ikke å provosere slik du gjør. Denne tråden er etter hva jeg kan se opprettet for å provosere, og du har ikke lest retningslinjene ( http://forum.overklokking.no/retningslinjer.php ) som klart sier at du skal holde en høflig tone.

Så vidt jeg vet bryter man ikke garantien ved å overklokke, så lenge kortet ikke er modifisert eller utsatt for unormale påkjenninger.

At enkelte kunder er uærlige er ikke vårt problem. Det er noe hver enkelt bedrift må ta hånd om.

Dersom det forekommer ytterligere provokasjoner i denne tråden, vil den stenges og tiltak mot brukere som bryter retningslinjene vurderes.

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Smartguy, du har rett. En del av de som er her på forumet, har ikke innsett at garantien ryker når man overklokker/modifiserer på annen måte. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at det er frustrerende å måtte ta inn ting som ikke skulle hatt garanti. Men, å gå fra det, til at hw.no skal slutte med overklokking, er vel 'litt' drøyt?

Og, vi som overklokker har som du kanskje har skjønt en god del ekstra kjøling, får du da målt varmeutvikling med ditt etter hvert så berømte instrument/program?

[ Denne Melding var redigert av: thomasr på 2002-10-23 14:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Skjønner at de fleste som er her tror de har peiling på ting og tang, men er det ingen av Dere som har hørt om instrumenter som måler hvor stor varmeutvikling en komponent har vært utsatt for???

Ja, det høres ut som om den metoden kan sikre gode BEVIS ja, som man kan bruke mot de dumme ungene og de slemme overklokkerne :grin:

Lenke til kommentar

Neinei, - det programmet kan vi glemme. Bare tøys, - så humoren er bra da, - men litt for komplisert å forstå ...

Men man kan nok se at noen komponenter har vært varme, - men det vet vi jo fra før.

På Toyota, - som for øvrig antaklig er verdens beste bil, leverte "vi" en bil med defekt gearkasse i garantitiden, - og de ville ha betalt for å skifte kassa fordi; "bilen var kjørt for hardt". Hehe ... for no' tull, - i dette tilfellet var det nok forretningen som forsøkte seg med en liten svindel, -for hvordan kan de (Toyota) påvise feil bruk? Niks, -og ny gearkasse kom uten kostnader ...

Så vi tror ikke på det programmet, - men at SMARTGUY på denne måten vil forsøke å lure sine kunder selv, -det er da ikke særlig bra. Men det høres jo slik ut? :razz:

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-23 14:42 ]

Lenke til kommentar

smartguy kan skifte jobb viss han ikkje liker slemme dumme overklokkere som leverer inn de svartsvidde pc'ene sine, han er betalt for å gjere sånnt drittarbeid, tviler på at det står noken plass at han ikkje reparer pc'er viss dem er overklokka, og han har med andre ord ingenting å klage på..

og de programmet blir kjekt å sjå, har du en release-dato?

bare sånn at du veit det, svir eg av noke på pc'en min, så kan eg forsikre deg om at eg sender den inn til en butikk og prøver å få erstatning

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...