Joachricar Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Har to pc'er som er koblet i et trådløst nettverk der den trådløse ruteren er koblet i en vanlig ruter der den tredje pcen er koblet i... Så skal jeg få tilgang til delte dokumenter og en skriver gjennom det nettverket. Men problemet er at jeg får kun tilgang til delte dokumenter på en av pcene, mens motsatte pcen ikke får tilgang til den som får tilgang til den. Og den tredje pcen får ikke tilgang til noen og de andre får ikke tilgang til den Kansje litt dårlig forklart men men... Takker for alle svar EDIT: mange skriveleif Endret 15. august 2006 av jokkeman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei, jokkeman! Hadde omtrent akkurat det samme problemet selv og det fikset jeg faktisk i dag. Oppsettet var det samme som ditt. Jeg løste det med å gjøre noen endringer i firewallen i Norton Antivirus. Har du noen form for brannmur på PC'ene i tillegg til windows-brannmur? (håper på et "ja" her). Endret 15. august 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Nei... på pc1(søster sin) er det ikke noe brannmur på, på min er det zone alarm men har tatt paps og søster sin på trusted, mens paps sin er jobb pc med noe cryptogram på så der går ikke an å ta av brannmuren. Hans pc får tilgang til min søster sin og min søster sfinner hans men får ikke komme til delte dokumenter... det var det Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Pcène må vel gjerne ligge i samme netverksgruppe. eks Workgroup Capt_dsl Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Somg capt_dsl sier over her, du kan jo starte med å sette alle pcene i samme arbeidsgruppe. I tillegg vile jeg om mulig unngå å ha pcene spredt utover 2 rutere, -om mulig- koble alle opp på en og samme ruter. Ofte hjelper dette veldig da ruteren har en form for nettverkskontroller. Noe "shabby" forklart, men håper du forsto. Mvh Stikk Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 joda forstod det men har de i samme ruter nå men funker fortsatt ikke Men den arbeidsgruppen... På alle pcene har jeg laget et sånt hjemmenettverk som heter mshome(?) Men allikevel funker det ikke... På paps sin pc fant jeg min men det gikk ikke an å gå inn på noe delte dokumenter der... så forsvant det igjen etter vi restartet den... Utrolig irriterende... På min søster sin (fam.pcen) ligger mye drit jeg skulle hatt på min. Skal installere linux på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå