a-o Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 jeg lurte på om det er noen her som vet om noen bra (og rimelige) musikkinnspillingsprogram/hjemmestudio til PC. Jeg har audacity, men kunne tenkt meg noe mer "proft" ....Noen som har noe forslag? btw:har kun integrert lydkort, må jeg ha bra lydkort utenom, eller kommer dette med i noen programmer, har hørt at lydkort er ganske dyre. PÅ FORHÅND TAKK :!: Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Adobe audition Steinberg wavelab 2 forslag til gode programmer som lydredigering, ikke så bra til komposisjon men hvis det er snakk om mest innspilling og redigering av lydene du vil gjøre så er de meget gode på slikt. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 For opptak og redigering av flere spor med audio burde du sjekke ut Tracktion. Helt Nydelig (synes jeg). Spør hvis det er noe du lurer på! Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Men disse koster flesk (?) Noen med erfaringer med freeware program? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg har ikke fått prøvd det selv enda, men jeg har hørt at Kristal skal være et nogenlunde bra gratisprogram. Endret 19. august 2006 av Lungemannen Lenke til kommentar
oddity Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Oi, Tracktion hadde visst gått opp litt i pris siden jeg sjekka sist.. Jeg har også hørt mye bra om Kristal, som Lungemannen nevner. Ellers kan du forte deg å laste ned siste gratis beta av Phrazor her: http://www.sonicbytes.com/phrazor/laboratory.htm .. EnergyXT er en annen (norsk) billig sequencer du bør sjekke ut, men etter min oppfatning krever den litt innsats for å sette seg inn i. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Programvare er dyrt, ofte dyrere enn lydkortet. Hvis du er student, har mange programvarehus gode studentrabatter. Freeware kan holde til hobbybruk, men man merker fort begrensingene med gratisprogrammer. Selv bruker jeg Steinberg Wavelab 6 til det meste, og er utrolig fornøyd med det. Crystal Resampler og den geniale spektrumeditoren er gode grunner til å velge Wavelab foran Audition. Integrert CD og DVD-(audio) brenning er også en fordel. For regulær tracking bruker jeg også Wavelab, men hvis jeg er i det kreative hjørnet og trenger overdubs eller skal spille inn flere instrumenter selv, bruker jeg Cubase LE (som fulgte med lydkortet mitt). Man trenger ikke SX3 for å lage bra musikk. Til noteskriving har jeg til nå brukt Musicator 3.11, men nå er det nok, og Sibelius 4 er på vei. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Okå, får prøve litt forskjellig og se hva som passer. evt. kjøper jeg et skikkelig program når lønninga kommer;) Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... På forhånd takk... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... På forhånd takk... 6728139[/snapback] Notion, Finale, Sibelius og Musicator er vanlige programmer til komposisjon. Det spørs litt hva du mener med komposisjon. Hvis du mener technomekking eller liknende er de overnenvte ikke noe å satse på. Hvis du derimot skal skrive musikk / arrangere for band / orkester /kor / korps eller annen musikk som er laget for å bli spilt av levende musikere er de midt i blinken. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... På forhånd takk... 6728139[/snapback] Notion, Finale, Sibelius og Musicator er vanlige programmer til komposisjon. Det spørs litt hva du mener med komposisjon. Hvis du mener technomekking eller liknende er de overnenvte ikke noe å satse på. Hvis du derimot skal skrive musikk / arrangere for band / orkester /kor / korps eller annen musikk som er laget for å bli spilt av levende musikere er de midt i blinken. 6732522[/snapback] Ja! Det jeg mener... vet du om det er mulig å spille av musikken i programmet med forskjellige instrument? Endret 24. august 2006 av Erelend Lenke til kommentar
radiated Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hva med musikk-komposisjon? Vet dere om noen slike programmer? Helst et som har begge deler? altså et slags komplett hjemmestudio... På forhånd takk... 6728139[/snapback] Notion, Finale, Sibelius og Musicator er vanlige programmer til komposisjon. Det spørs litt hva du mener med komposisjon. Hvis du mener technomekking eller liknende er de overnenvte ikke noe å satse på. Hvis du derimot skal skrive musikk / arrangere for band / orkester /kor / korps eller annen musikk som er laget for å bli spilt av levende musikere er de midt i blinken. 6732522[/snapback] Ja! Det jeg mener... vet du om det er mulig å spille av musikken i programmet med forskjellige instrument? 6733225[/snapback] "Ja" er et dårlig svar på et enten - eller-spørsmål, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener med komposisjon. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Skrive musikk på noter, få et instrument til å spille av det du har skrevet og legge det inn på et spor som du spiller til og legger på nye instrumenter... Har uansett funnet et program som gjør alt. Cubase SX3. Lenke til kommentar
kiwibird Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ikke så relatert, men: er det noen som vet om det brukes noen norsk term til «overdubbing»? I Sverige sier de bare «dubbelinspelning»... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 kjøp enkelt og greit et lydkort med program være. du kommer langt nok der. vil du ha flere funksjoner på programmet kan du senere oppgradere men versjonene som følger med holder i massevis til å begynne med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå