-Olsen- Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Ved feilpost, veligst flytt! Hei, (Alle disse opplysningene har kommer via telefon av en ikke så dataflink person, så deler kan være feil) De siste dagene har kusina mi terrorisert meg på telefon på grunn av at pcen hennes ikke vil starte, og idag skal jeg dra å se på den... Det som skjer er at under oppstart, når windows boot screenen kommer opp, (der det står windows xp, og de grønne prikkene beveger seg for å vise at den jobber). Begynner den å pipe, og går ikke videre Først når jeg hørte dette, begynnte jeg å mistenke ram/cpu, men siden den kommer så langt som den gjør, utelukker jeg dette. Det jeg vurderer å gjøre først er å prøve å starte opp i sikkermodus, (hvis dette går) får å kjøre diverse spyware/virus søk, siden jenta er i 13 års alderen og laster ned alt slags drit. Hvis jeg ikke kommer inn i sikkermodus, eller at det ikke hjelper med et spyware søk, hva kan da gjøres. Alle tips om hvordan dette løses tas imot. Takker for alle svar på forhånd MvH Bjørnar Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) At den piper kommer hvertfall av at det er noe galt med maskinvaren. Dette kan være så mangt, noen ganger kan selve lyden av pipingen avsløre hva som er galt. Hyppige pipelyder er som regel skjerm,skjermkort eller tastatur. Lyden varierer en del fra forskjellige leverandører av hovedkort, så det er liksom ikke noe fasitsvar her. Når denne baren visest når Windows laster, søker den etter maskinvaren som er koblet til maskinen. Prøv først å sjekke om alt er satt inn skikkelig av ledninger. Etter det må du begynne å ta ut maskinvare og prøve deg fram om hva er det som er feilen. Endret 16. august 2006 av TCi Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Pip-koden (en rekke korte og lange pip) er Power On SefTest (POST) feilmelding. Disse er avhengig av den BIOS maskinen har. Søk på google med post error codes og du vil få lister for tolkning av kodene. Hvis pipingen ligner en sirene er det normalt et varsel om høy temperatur på hovedkort/CPU. Sjekk om vifter fungerer og at CPUen har godt og riktig montert kjøleribbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå