Gå til innhold

256MB kontra 512MB RAM mye å si?

eikum

Anbefalte innlegg

Hei!

Som i ett annet emne har jeg klart å herpe skjermkortet mitt :/ men men...

trengte ett nytt uansett.. har sett litt rundt også fant jeg noen som jeg likte..

Men lurer på hvor mye RAM har å si når det gjelder skjermkort!

Og hva er forskjellen mellom disse to kortene?

1. Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI

2. Sapphire Radeon X1600PRO 512MB DDRII,, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Er litt forskjell i prisen, men er ikke så veldig mye..

Eller har du noen andre å anbefale?

Helst ikke over 1200 NOK

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ytelsen i stedet for minnemengden. Håper du finner noen fine ytelsetester av de to. Det at det ene har mer minne enn det andre betyr slett ikke at det må yte bedre. Det finnes et utall eksempler på det motsatte også.

PS. Sjekk ytelsetester av de spillene du kommer til å spille og i de oppløsningene du kommer til å spille med. Skriv gjerne opp resultatene så du får en god sammenligning. Da får du langt bedre oversikt over hva som er best i din situasjon og ikke situasjoner som er irrelevante for deg.

PS i prisklassen 1100-1200kr vil jeg anbefale å se litt mer på geforce 7600GS/GT, radeon X1600XT og evt den kommende X1650 Pro/XT om den kommer snart.

Lenke til kommentar

Hvis du ser i felt nummer 3 på siden du linket til står det 7600 Series, så kjøleren passer på det kortet.

Et Kort til ca 1000 kroner som den serien koster i AGP-utgave vil jeg tro er verdt pengene. Selv kjører jeg et 7800GS, men det koster også det dobbelte.

Lenke til kommentar

Angående vifta du har kan jeg ikke uttale meg, bortsett fra det jeg sa om vifta på det kortet jeg anbefalte.

Kortet du foreslår er billig!

Det du skal se etter er følgende: Pipelines 12 = ok - DDR2 minne = sånn passe - 128bit minnebåndbredde = ikke så bra. Derfor er GPUen klokket så høyt. Men det vil yte bedre enn 9800PRO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...