Gå til innhold

Tanker om omstart av DC sine store helter.

Anbefalte innlegg

Hmm..hengt på hardware forumet i snart en mannsalder (føles ihvertfall slik) men denne delen av forumet har jeg ikke oppdaget før nå.

Men dette er jo ett perfekt sted for meg å utfolde meg. Jeg er en ivrig tegneserie samler og har mine ukentlige "abo" turer til Outland.

Selv om jeg snart runder "the big three oh" så er jeg nok mest fan av de gode gamle klassiske superhelt gutta. Superman, Batman, x-men, spiderman..osv.

Og i og med den store sukseen Batman begins hadde og meget bra gjennomførte Superman returns...så har en tanke gått å pirret meg i bakhode.

Det er en ting disse filmene gjøre veldig riktig. De stripper ned universet og fokusere på karakteren. I Batman begins finnes det ingen JLA, ingen superman, ingen hærskara av badguys... Samme i Superman begins...det er bare superman og han er alene i verden.

Er det bare jeg som hadde syntes en tegneserie rundt de samme premissene kunne vært VELDIG spennende.

Down to earth tegnestil. Ikke noe anime inspirerte overdimensjoner. De som har lest Ultimate Extinction eller en mini serie av Iron man som hadde en fantastisk tegner/maler. Den valgte karakteren er alene.

Jeg tror det vil være veldig mektig i Superman sitt tilfelle da han faktisk ikke er fra jorden. Konfliktene blir ikke superman vs 50 aliens i mother ships og brainiac som blir til en gigantrobot osv osv. Jeg synes de type historier begynner å bli banale og barnslige. Men superman som er superman for en HEL verden. Ingen andre helter å støtte seg på. Hvordan takler han å være Clark Kent og Superman samtidig. Hvordan holder han på jobben og samtidig kan redde verden. Har han råd til å bo der han vil pga lønna ikke strekker til? Våre problemer satt på en mann som har kreftene til å flytta stjerner.

I Batman sitt tilfelle måtte det vært ett mye større fokus på Bruce Wayne. Hvordan kan man være Batman uten å ha masse penger til å betale for alt utstyret. Mister han Wayntech så er han ferdig som Batman. Hvordan holder han damer på avstand. Han er jo mann av kjøtt og blod og savner nærhet, men pga sin tynget skyld over foreldrenes død må Batman komme i først. Det må jo gjøre ett forhold ett mareritt.

Jeg synes disse temaene kan være utrolig spennende å se i en fersk vri på gamle helter. Jeg vet at noe av dette er tatt opp i andre serie og forlag. Det finnes vel også egne serier hvor nettopp de store heltene er alene...men jeg kan ikke komme på noen som tar den helt ut slik som filmene gjøre.

Hva synes dere om disse type ideer? Spennende å høre fra dere som er 10 - 15 år yngre enn meg og ikke har så langt forhold til disse karakterene.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...