Gå til innhold

trenger noen tips til anlegg/annlegg eller hva det nå heter

Anbefalte innlegg

altså......jeg vil ha meg nytt (se topic og evt rett meg)........

Høytalere, Forsterker, Reciever og evt en god sub (kansje active) og ikke altsor dyrt....

Gjerne noen _sett_ med alt :smile:

Har ikke så mye peiling på dette men jeg vet at Pioneer, Yamaha og JVC iallefall har levert gode systemer før..er ikke sikker nå......så derfor er jeg åpen for alt.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAD og Denon er topp topp.

B&W høyttalere er også topp topp (mener jeg).

Jeg anbefaler at du stikker en tur bort til Hifi klubben, og snakke med gutta der. Eventuelt sier du en pris du vil alt skal koste, så putter hifi nerdene sammen no supert, du hører på annlegget, og finner ut om du liker det eller ikke.

Gutta på Hifi Klubben er helt rå.. De kan sine saker! :smile:

Joachim

Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg nettopp annlegg fra avhifi.no. Fekk kjempegod service og meget bra pris.

Du bør sjekke ut marantz recieverene og dvd spillerene. Eg personlig spanderte 28000+ åp ny lyd for ein måned siden så dersom du skal ha noko i den duren så sjekk ut:

Marantz dv-6200 dvd

Marantz sr-6200 reciever (Meget bra spiller, Marantz scorer bedre enn Harman Kardon, Onkyo, Nad, Yamaha på dei fleste testar.

Når det gjeld høgtalarar, så bør du sjekke ut PSB eller audio pro. Hifiklubben har også nokre meget bra og billige Dali høgtalere. Lykke til med kjøp.

Lenke til kommentar

Yamaha har veldig bra surround recivere/forsterkere, eks. Yamaha RX-V630RDS har vunnet masse priser for beste forsterker i USA og Europa, den yter 6x125w i 4 Ohm og 6x75w i 8 Ohm, den har en veldig fin punch i bassen og veldig klar å fin diskant

prisen i norge er 6300,-

prisen i danmark er 3368,-

Lenke til kommentar

hmmmm....ser da ut som en del gode forslag her da......men 20000 er det ikke plass til i lommeboka :smile:

foresten, en som spurte om det var mest til SPill eller TV osv....

det er både til Film, musikk og spill osv..... :smile:

Lenke til kommentar

Hvis du har muligheten stikker du innom hificenteret istedet for hifiklubben. Har intrykk at gutta der har litt mer peiling og hificenteret har dessuten ikke det derre "design" preget som hifiklubben har. Dette er i alle fall mine erfaringer, du burde jo sjekke ut flere hifisjapper før du gjør et kjøp uansett!

Lenke til kommentar

Seriøst....Harman Kardon er desidert de beste på hjemmekino annlegg. Bare å se på alt av tester gjort på deres utstyr så skal det ikke mye til å skjønne at dette er kvalitet.

Har selv hatt både Harman Kardon og JVC og synes det er utrolig mye bedre kvalitet i HK systemet selv med samme høytalere.

Tenk hvertfall over det. Du vil nok ikke angre.

Lenke til kommentar

For 16000,- kan du få et vilt bra Panasonic Technics annlegg. (100w 8ohm på 2 høyttalere (hoved), en senter høyttaler, også to bakhøytalere). Med 5cd skifter, dobbel kasett dekk, radio, og helt eksakt måling av dB på hver hoved høyttaler. (Står sånne "pins" å beveger seg fram og tilbake)

Ellers kan du bare kjøpe annlegget brukt til 4000,- :grin:

Joachim

Lenke til kommentar
Quote:

svortevik skrev (2002-10-24 14:58):

Seriøst....Harman Kardon er desidert de beste på hjemmekino annlegg. Bare å se på alt av tester gjort på deres utstyr så skal det ikke mye til å skjønne at dette er kvalitet.

Bruk dine egne ører som et referanse redskap, Ikke kjøp alle testene som sier best i test når det gjelder lyd utstyr. Det variere fra person til person som tester lyd utstyret. Leste en test om en forsterker der den ene personen roste den opp i skyene, Mens han andre var sånt passe fornøyd.
Lenke til kommentar

Det tekniske sier ganske mye hvis dere vet hva man skal se etter og hvordan produsenter oppgir disse får å prøve og lure dere. Ihvertfall når det gjelder forsterkere, både forforsterkere og effektforsterkere.

Men, man bør jo bruke ørene også selvfølgelig det er disse som skal lytte!

[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-10-24 16:03 ]

Lenke til kommentar

vel jeg er ikke så veldig mye ute etter no _extremt_ avansert.....men jeg vil ha god og skarp lydkvalitet......men som en over nevnte (husker ikke hvem) det kommer jo mest ann på øret som hører......

og om en annen nevnte :smile: Technics eller hva d var...det har jeg hørt litt om og det virker bra.... :smile:

Takk for tipsene folkens :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...