Ravis Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har lest guiden ang. minnekort, men lurer på hva folk mener om hva som gir mest valuta for pengene. Er disse No-namers kortene gode nok? Bør vi i stedet kjøpe anerkjente fabrikatører som Lexar, SanDisk e.l? Hvilke kort fungere bra med Ixus modellene(jeg har V3). Noen som kan liste opp et knippe fabrikatører som de mener holder mål? Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har prøvd billige Twinmos brikker, samt Crucial, og klarte ikke å se forskjell på hastigheten. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Raske og bra kort: Lexar "High Performance", 8X, 10X eller nyere SanDisk Ultra eller nyere Viking (256MB og større av nyere dato) Kingston (ikke de gamle) Ridata 20X 128 og 256MB Transcend 25X Treige kort: Twinmos Gamle Sandisk, Lexar og Kingston (Typisk 64Mb eller mindre) Mr. Flash Simple(Tech) Crucial Ritek Hvor mye forskjell man merker avhenger av kamera. Mitt Minolta DiMAGE 7 oppfører seg ekstremt forskjellig avhengig av hvilket CF kort som brukes. Twinmos, som komplett selger, er f.eks helt ubrukelig for meg mens andre sier det er helt greit... -flff Lenke til kommentar
plex- Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hvor kjøper du de mer anerkjente kortene? De fleste web butikkene har jo bare "standard kort" og i foto forretninger er f.eks lexar utrolig dyrt iforhold til hva jeg ser de koster på webben i utlandet. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 14:27, skrev fl0ffy:Raske og bra kort:Lexar "High Performance", 8X, 10X eller nyereSanDisk Ultra eller nyereViking (256MB og større av nyere dato)Kingston (ikke de gamle)Ridata 20X 128 og 256MBTranscend 25X Da kjøper jeg Ridata 128Mb. Får kortet til ca. 480,- gjennom bekjente. Takker deg og de andre for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå