Lubert Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Noen som kan se noen komponenter som ikke passer sammen. Øverst i tråden Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Noen som kan fortelle meg om et program som viser tempen på begge gpuene. regner med at det ikke er gjennomsnittet som vises på de fleste program Gainward 7950 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du tar vel ikke inn og ut strømkontakta til skjermkortet mens maskina er i gang? Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Du tar vel ikke inn og ut strømkontakta til skjermkortet mens maskina er i gang? 6683016[/snapback] Niks men det er ikke akkurat problem å høre forskjellen på litt vifte og pluttselig en vifte som er så kraftig at den bråker masse Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Noen som kan fortelle meg om et program som viser tempen på begge gpuene. regner med at det ikke er gjennomsnittet som vises på de fleste program Gainward 7950 6682980[/snapback] Beste programmet jeg kan tenke meg til nVidia kort er RivaTuner. Det er ikke unormalt med 80-90 grader på en GPU under full load. De ryker ikke før de når 110+, men hvis du er usikker, så burde det gå å overstyre viftene i RivaTuner til en prosent du er mer komfortabel med. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei nå har jeg testet forskjellige ting. men det er merkelig for med en gang jeg setter inn ekstra strømmen til skjermkortet stopper nesten viftene på kortet. og core temperaturen stiger raskt 12 grader. Er det fordi strømforsyningen er for svak eller er det fordi at det kanskje er feil med kortet. JEg har en ekstra 350 strømforsyning liggende prøvde å skjekke hvordan dette fungerte. Det som skjedde var at den første strømforsyninga drev vifta til den andre jeg prøvde å koble direkte på skjermkortet. Viften gikk tom rundt når jeg trakk ut strømmen på den. Hvordan bruker jeg 2 strømforsyninger? 6681796[/snapback] Har du prøvd spille med denne kabelen i kortet? Grunnen til at kortet blir varmere når du har i den kabelen er at kortet klokker opp hastigheten, derav mye mer varme... Jeg vil anta at viftestyringen på kortet ikke fungerer ordentlig når strømmen ikke er koblet i. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Siste post hørtes veldig fornuftig ut, det må du prøve ut! Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Siste post hørtes veldig fornuftig ut, det må du prøve ut! 6684426[/snapback] ok hehe.. Når jeg ikke har kabelen i kortet, er det skikkelig vind rundt kortet. når jeg tar kabelen inn er det nesten som viftene går veldig veldig tregt. Har prøvd med ekstra strømforysning så det er ikke det. Kan en dårlig skjerm gjøre at det små lagger ? har en kjempe gammel skjerm fra dell. monitor Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Så dere mener at 50-60 grader på gpu er ufarlig. Men jeg er redd at bare den ytterste gpuen blir målt temperaturen på. Den som er i midten av et 7950 med lav vifte kapasitet tror jeg blir veldig varm. Ubehagelig å legge handa der etter spilling Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Så dere mener at 50-60 grader på gpu er ufarlig. Men jeg er redd at bare den ytterste gpuen blir målt temperaturen på. Den som er i midten av et 7950 med lav vifte kapasitet tror jeg blir veldig varm. Ubehagelig å legge handa der etter spilling 6684916[/snapback] Neida slapp av, er ikke unormalt med 80-90C på skjermkort Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Så dere mener at 50-60 grader på gpu er ufarlig. Men jeg er redd at bare den ytterste gpuen blir målt temperaturen på. Den som er i midten av et 7950 med lav vifte kapasitet tror jeg blir veldig varm. Ubehagelig å legge handa der etter spilling 6684916[/snapback] Neida slapp av, er ikke unormalt med 80-90C på skjermkort 6685110[/snapback] Hei testet et 6800 kort isteden og den krever ikke ekstra strøm. Gikk fem min med bf2 så fikk jeg opp beskjeden at gpun var for varm. Den var 120 grader!! Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 det må være noe seriøst feil med strømforsyningen eller kabinettets lufttilførsel. Er det vakuum inne der? Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) det må være noe seriøst feil med strømforsyningen eller kabinettets lufttilførsel.Er det vakuum inne der? 6686475[/snapback] Hehe nei. Det er tre vifter i kabinettet. + en stor cpu vifte Er jo helt kalrt en feil med noen av komponentene. Skal teste skjermkortet mitt idag på en annen pc med pci ekspress. For å se om det er kortet. Kan det være hovedkortet? Endret 16. august 2006 av Lubert Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Så dere mener at 50-60 grader på gpu er ufarlig. Men jeg er redd at bare den ytterste gpuen blir målt temperaturen på. Den som er i midten av et 7950 med lav vifte kapasitet tror jeg blir veldig varm. Ubehagelig å legge handa der etter spilling 6684916[/snapback] Neida slapp av, er ikke unormalt med 80-90C på skjermkort 6685110[/snapback] Hei testet et 6800 kort isteden og den krever ikke ekstra strøm. Gikk fem min med bf2 så fikk jeg opp beskjeden at gpun var for varm. Den var 120 grader!! 6686274[/snapback] Hmm det var veldig rart da. Men hovedkortet skal vel egentlig ikke ha noe med temperaturen på GPU å gjør. Så enten må det 6800 kortet nesten feile noe, eller så er det noe galt med windows eller drivere slik jeg ser det. Men prøvde du å ta på 6800 kortet etterpå når det var 120C? Hvilke drivere kjører du? Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Har fått klar signal fra komplett om å sende 7950 kortet inn. men det fungerer jo på en måte scorer 7200 i bench mark 2006. men skal det bli så varmt oppå at det ikke går an å holde handen der? I gpu temeraturen sier den at det bare er 60 grader under hard spilling. men det er jo to gpuer. og jeg lurer på hvordan jeg får målt den som sitter i midten av kortet. Endret 17. august 2006 av Lubert Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Har fått klar signal fra komplett om å sende 7950 kortet inn. men det fungerer jo på en måte scorer 7200 i bench mark 2006. men skal det bli så varmt oppå at det ikke går an å holde handen der? I gpu temeraturen sier den at det bare er 60 grader under hard spilling. men det er jo to gpuer. og jeg lurer på hvordan jeg får målt den som sitter i midten av kortet. 6696046[/snapback] Den skal bli så varm at du brenner fingrene under spilling. Ikke noe unormalt der. 50 grader er til og med sykt varmt for fingrene, og kortene skal fungere fint på 80-90 grader Endret 17. august 2006 av Ashmantle Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 ok da må jo kortet værra i orden . men er veldig merkelig at viftene går sakte. Er dette en garanti ting hvis kortet blir ødelagt innen 1 mnd? Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 jeg ser på amerikanske forum at folk måler tempen på to gpuer. Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan jeg måler tempen på begge i gainward bliss 7950 x2 Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ok da må jo kortet værra i orden . men er veldig merkelig at viftene går sakte. Er dette en garanti ting hvis kortet blir ødelagt innen 1 mnd? 6696191[/snapback] Vanligvis skal du ikke høre viftene på skjermkortet - de spinner opp til det hørbare hvis de blir for varme. Hvis kortet blir for varmt (rebooter eller problemer i spill) uten at viftene reagerer, er noe galt. Lenke til kommentar
Lubert Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Da er saken klar :D Har updata til sp 2 funnet div nye drivere til hovedkortet. + fant et program som skjekker tempen på skjermkortets 2 gpuer og det viser seg at dem idler på 48 og 54 Og under spilling kommer ingen av dem over 60. dette med døren åpen. trenger jeg flere vifter før jeg kan lukke det Er tre vifter i kabinettet alle med hull i kabinettet. Skjerkortet blir ikke sendt inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå