monicalt Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg trenger hjelp til å fjerne disse tre adwarene/virusene! Jeg scannet for virus med Norton Antivirus og fant disse 3, men klarte ikke å fjerne dem. Vet noen åssen man gjør det? Jeg trenger hjelp.. =/ Noen ganger kommer det feilmeldinger opp om at jeg må restarte dataen også kommer det irriterende popups opp hele tiden når jeg er på internett. Takker for all hjelp jeg kan få! EDIT: kan noen flytte dette emnet til sikkerhet diskusjonen? Oppdaget nå at jeg la til dette emnet i programvarediskusjonen. Endret 15. august 2006 av monicalt Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg trenger hjelp til å fjerne disse tre adwarene/virusene! Jeg scannet for virus med Norton Antivirus og fant disse 3, men klarte ikke å fjerne dem. Vet noen åssen man gjør det? Jeg trenger hjelp.. =/ Noen ganger kommer det feilmeldinger opp om at jeg må restarte dataen også kommer det irriterende popups opp hele tiden når jeg er på internett. Takker for all hjelp jeg kan få! EDIT: kan noen flytte dette emnet til sikkerhet diskusjonen? Oppdaget nå at jeg la til dette emnet i programvarediskusjonen. 6679183[/snapback] Last ned og kjør Ewido i safe mode slik: http://rstones12.geekstogo.com/ewidosetup.htm. Last også ned og kjør ccleaner (finner du på google). Ta en panda Activescan og husk å "save report" etterpå. Last ned HijackThis (google) kjør den. Lagre loggen. Post begge loggene her. Dette fungerte ihvertfall med meg. EDIT: Fikset litt. Endret 15. august 2006 av tissedam Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) test Endret 19. mars 2014 av monicalt Lenke til kommentar
berxter Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du trenger Vundofix; link og rettledning her: http://www.majorgeeks.com/download4954.html Last ned Killbox: http://www.bleepingcomputer.com/files/killbox.php Begynn med Vundofix iht rettleiinga. Etter reboot, kjør HJT igjen, do a scan only, sett en hake ved følgende: O4 - HKCU\..\Run: [Tsoc] "C:\WINDOWS\YSTEM~1\svchost.exe" -vt yazr O4 - HKCU\..\Run: [Ldufced] C:\WINDOWS\system32\T?sks\r?ndll.exe Lukk alle nettleservinduer, dette også! og trykk "fix checked". Start Killbox, lim inn C:\WINDOWS\YSTEM~1\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\T?sks\r?ndll.exe C:\WINDOWS\system32\winzvd32.dll Velg delete on reboot. reboot. Ny, fin, fersk HJTlogg, takk. Bernt K Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) løst Endret 19. mars 2014 av monicalt Lenke til kommentar
berxter Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Ja, nå ser det ut til å være kun ruinene igjen av infeksjonen. Start HJT, do a scan only, og sett en hake ved følgende: R3 - Default URLSearchHook is missing O2 - BHO: (no name) - {3B360629-31C1-4FE1-B31E-4BF24C79FF45} - C:\WINDOWS\system32\khffe.dll (file missing) O20 - Winlogon Notify: winzvd32 - winzvd32.dll (file missing) Lukk alle vinduer, dette også, så bare HJT kjører; klikk "fix checked". Dett skulle være dett. For å være sikker kan du sette en Panda Activescan til koking i natt eller når maskina ellers står ubrukt, og se igjennom loggen selv. Dersom den kommer opp med noen "not disinfected" som ikke bare er cookies, må vi på'n igjen, men vil nå tro det er OK. Bernt K Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Okei, men nå har jeg fått virus igjen melder Norton Antivirus!! Skjønner ikke hvor jeg får virus fra, og så fort etter hverandre! Navnet er Trojan Horse (C:\WINDOWS\system32\ismon.exe) og Trojan Dropper (C:\WINDOWS\system32\ishost.exe), og Norton får ikke fjernet dem. Uff.. Endret 16. august 2006 av monicalt Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 trur det greieste er å re instalerer pcen din Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 trur det greieste er å re instalerer pcen din 6688274[/snapback] Å? Æsj.. jeg som formaterte dataen min for ikke så lenge siden.. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Sku'kke være verre enn å kjøre Ewido i safe mode som tissedam skrev ovenfor. I tillegg vil jeg ha deg til å kjøre alle disse verktøyene som beskrevet Her, Her og Her. Så en ny Pandalogg og en blodfersk HJTlogg. Bernt K Endret 16. august 2006 av berxter Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) test Endret 19. mars 2014 av monicalt Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 HJTloggen er rein. Panda melder om - cookies - innhold/ backup i killbox, Smitfraudfix, cacher i Firefox, tempfiler,Vundofix Dette skal ccleaner for det meste hjelpe deg med, husk options->advanced, se til at det IKKE er haket av i "only remove temp files older than 48 hours" - En mulig infeksjon i C:\WINDOWS\system32\T?sks\r?ndll.exe som Panda har renamet. Se etter om du finner folderen C:\WINDOWS\system32\T?sks\ og i såfall bruker du Killbox på den. Det er mulig at spørsmålstegnet står for en bokstav/karakter i et annet alfabet, så du kan f eks søke etter t*sks, og slette eventuelle som ser snåle ut. Nå kan du fjerne Smitfraudfix og Vundofix. Bernt K Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Okei! Jeg fant t?sks filen og sletta den med killbox =) Da håper jeg at alt går fint nå! Bortsett fra en liten (fille?) ting.. hmmm, på Norton Antivirus står det error på Automatic Liveupdate! Dermed står det Urgent attention på system status. Er det noe stor grunn å "gråte" over eller? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Næh, så lenge du får til å oppdatere manuelt skulle det være OK. Husk å kjøre ccleaner fra alle profiler/ kontoer du måtte ha. Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå