bglio Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny laptop for tiden. Jeg har nå en HP ze5530 som har P4 2.8GHz, 40GB HDD, 448 (funky tall) MB RAM, men den er litt høylytt og blir helt utrolig varm! Vil ha en som har spesifikasjoner OVER dette. Iallefall i ytelse! Har hørt at Pentium M har lavere klokkefrekvenser, men samme ytelse o.l. så... Og hvilken av de prosessorene som brukes i bærebare har minst varmeutvikling? Altså: det som tells er batterilevetid, ram, hdd og LYD! Den siste er viktig =) Tusen takk! Ha en fin dag! Lenke til kommentar
solboy Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Noen tips: De alle meste av lyden i de bærbare jeg har vært borti kommer fra viftene. Disse styres av temperaturen i kabinettet. Prøv altså å ha strømgjerrige komponenter. Sørg for at prossessoren i maskinen er laget for å brukes i en bærbar. Disse bruker vesentlig mindre strøm og utvikler dermed mindre varme. Dette innebærer gjerne at du går bort fra løsninger med eget grafikkkort. Lykke til i jakten. Lenke til kommentar
bglio Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Noen tips: De alle meste av lyden i de bærbare jeg har vært borti kommer fra viftene. Disse styres av temperaturen i kabinettet. Prøv altså å ha strømgjerrige komponenter. Sørg for at prossessoren i maskinen er laget for å brukes i en bærbar. Disse bruker vesentlig mindre strøm og utvikler dermed mindre varme. Dette innebærer gjerne at du går bort fra løsninger med eget grafikkkort. Lykke til i jakten. 6679121[/snapback] Etter å ha lest litt om prosessorer skjønner jeg nå at da gjelder det ikke akkurat å ha en P4 i den lille boksen... Ser at det er Turion som gjelder fra AMD, hva fra Intel? Og hvilke leverandører har laptoper UTEN vifter (om noen, men synes jeg har hørt noe om det)? Lenke til kommentar
solboy Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Etter å ha lest litt om prosessorer skjønner jeg nå at da gjelder det ikke akkurat å ha en P4 i den lille boksen... Ser at det er Turion som gjelder fra AMD, hva fra Intel? Og hvilke leverandører har laptoper UTEN vifter (om noen, men synes jeg har hørt noe om det)? 6680712[/snapback] Pentium har mobile utgaver med mindre strømforbruk, men det er gjerne centrino-enheter som er mest aktuelle fra intel. Tilsvarende fra AMD er vel sempron. Flere levrandører, uten at jeg har direkte navn på noen, har maskineutgaver uten vifter, MEN felles for disse er at de er svært beskjedent utstyrt. Har du søkt på forumet etter andre innlegg om stille laptoper? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Etter å ha lest litt om prosessorer skjønner jeg nå at da gjelder det ikke akkurat å ha en P4 i den lille boksen... Ser at det er Turion som gjelder fra AMD, hva fra Intel? Og hvilke leverandører har laptoper UTEN vifter (om noen, men synes jeg har hørt noe om det)? 6680712[/snapback] Pentium har mobile utgaver med mindre strømforbruk, men det er gjerne centrino-enheter som er mest aktuelle fra intel. Tilsvarende fra AMD er vel sempron. Flere levrandører, uten at jeg har direkte navn på noen, har maskineutgaver uten vifter, MEN felles for disse er at de er svært beskjedent utstyrt. Har du søkt på forumet etter andre innlegg om stille laptoper? 6683948[/snapback] Tilsvarende fra AMD er Turion! Sempron mobile er ikke noe tess med tanke på batteritid og støy. Det barskeste du får er Intel core duo (centrino duo), eller Turion X2. Tilgjengeligheten av Intelvarianter er klart best for øyeblikket, så det er nok her du får mest for pengene. Lenke til kommentar
bglio Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Er det mye lyd og effektbruk av Core Duo/Turion X2? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Du vil høre at viften spinner opp til laveste hastighet ca en gang i halvtimen, men ellers er de stort sett lydløse. Unntaket er spilling eller andre ting der cpuen går for fullt... Batteriene på en ny laptop bruker å holde til 3-4 timer surfing. Endret 16. august 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå