Gå til innhold

Battlestar Galactica starter på NRK2 onsdag 16.aug


Anbefalte innlegg

For de som ikke har fått det med seg, så har Battlestar Galactica norsk tv-premiere på NRK2 i morgen, onsdag 16.august kl. 20.05.

 

Miniserien er delt opp i to, og deretter starter 1. sesong med episoden "33" den 30.august.

 

Kanskje litt i seineste laget, men bedre sent enn aldri.

De fleste BSG fans har vel allerede fått med seg de første 2 sesongene av denne glimrende serien, enten på DVD eller via andre muligheter.

 

Men en god serie kan man godt se flere ganger, så forhåpentligvis vil NRK oppnå respektable seertall (selv om det er snakk om NRK2), og kanskje også vise de påfølgende sesonger (og tilogmed kanskje andre sci-fi serier)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlestar Galactica er en Sci Fi serie, og å fortelle noe om hva serien handler om ville spolert mye av hva innledningsfilmen handler om. Første "episode" som vises i morgen er vel 2 timer lang eller noe. Så kommer de vanlige episodene på 40min.

 

Handlingsreferatet fra IMDB:

 

In a distant galaxy lie The Twelve Colonies of Man, a civilization that has been at peace for some forty years with an empire of machines, the Cylons, who were created generations before as worker drones for mankind, but became independent, rose in rebellion, and launched war on their masters. Now, the Cylons have evolved into more human form, into machine-created biological beings, who seek to exterminate true biological humans. To this end they use a human scientist, Gaius, to help one of their infiltrators, known as #6, penetrate the Colonies' master defense mainframes; Gaius is reluctant but smitten by #6, a Cylon woman of seemingly insatiable sexual desire, and the result of their affair is a nuclear sneak-attack that obliterates the Colonies and the star navy deployed for their protection. One ship, however, survives, an obsolete battlestar known as the Galactica; scheduled for decommisioning, the Galactica instead must lead 50,000 surviving humans on a quest for a new homeworld, where they must bear children to rebuild their race. First, however, the Galactica must lead surviving ships of the Colonies to a weapons deployment base within a spatial storm, a rendezvous that leaves them trapped when two Cylon base stars track them down and open fire.

 

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Battlestar Galactica er en Sci Fi serie, og å fortelle noe om hva serien handler om ville spolert mye av hva innledningsfilmen handler om. Første "episode" som vises i morgen er vel 2 timer lang eller noe. Så kommer de vanlige episodene på 40min.

 

Handlingsreferatet fra IMDB:

 

In a distant galaxy lie The Twelve Colonies of Man, a civilization that has been at peace for some forty years with an empire of machines, the Cylons, who were created generations before as worker drones for mankind, but became independent, rose in rebellion, and launched war on their masters. Now, the Cylons have evolved into more human form, into machine-created biological beings, who seek to exterminate true biological humans. To this end they use a human scientist, Gaius, to help one of their infiltrators, known as #6, penetrate the Colonies' master defense mainframes; Gaius is reluctant but smitten by #6, a Cylon woman of seemingly insatiable sexual desire, and the result of their affair is a nuclear sneak-attack that obliterates the Colonies and the star navy deployed for their protection. One ship, however, survives, an obsolete battlestar known as the Galactica; scheduled for decommisioning, the Galactica instead must lead 50,000 surviving humans on a quest for a new homeworld, where they must bear children to rebuild their race. First, however, the Galactica must lead surviving ships of the Colonies to a weapons deployment base within a spatial storm, a rendezvous that leaves them trapped when two Cylon base stars track them down and open fire.

 

6679070[/snapback]

To timer?! :blink:

Får vel gi det ett forsøk i morgen selv om det var skrekkelig langt for en episode.

Lenke til kommentar

Absolutt verdt å få med seg de to første "episodene". Blir nok adskillig vanskeligere å komme inn i serien ellers.

 

 

De gjør f.eks. det rare "forholdet" mellom Baltar og Number Six litt mindre uforståelig. Også tøft at skipet Galactica egentlig skal bli museum og kapteinen skal bli pensjonist... før ting går til helvete.

 

Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske dårlig planlegging av NRK å sette opp starten på denne serien på samme dag og tid som Norge spiller mot Brasil på hjemmebane!

Da må jo det norske folk prioritere  :roll:

Og få med seg starten er det viktigste hvis man skal følge med på en sånn serie!

6687811[/snapback]

 

pøh, fotball er jo møkk uansett :p

 

NRK2 kan iallefall det å velge kvalitetsserier når de først skal sende... enn så få det er...

Lenke til kommentar

Vel, har jo sett begge sesongene fra før da. Og teksten kan man bruke dekkstriper fra tekst-tv på (eller brunteip). For min del er det sånn at øynene popper ned til teksten automatisk, selv om jeg ikke vil lese den. Likevel er det ille, er nesten som å drite på hele serien når de tekster på nynorsk.

Lenke til kommentar

Utrolig fet serier da! Jeg har glad jeg har ventet så lange med å begynne å se på den... og at den da skulle bli sent på nrk2 er bare supert for meg.. da slipper jeg å stresse med å få tak i den.. og nå vet jeg at jeg har 1 hel sesong foran meg på nrk2... regner med at de kjøper inn ses2 også, hvis det blir suksess.. og ses3 når den er ferdig.. Hvertfall fint å se på en serie som ikke har blitt kansellert.. (les: surface, threshold & invasion).. Så nå er det nrk2 som gjelder onsdagskvelder fremover!! Jipppi!

Lenke til kommentar

Haha - bra gjort å boikotte en serie på grunn av tekstingen ;). Hipp hipp for "Kampstjerna" og NRK.

 

Innvendingen som inkluderte en viss fotballkamp kan jeg til nød gå med på ;). Ville nok vært fornuftig av NRK om de sendte reprise( r ), enten på NRK2 eller NRK1.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...