Gå til innhold

Trenger en STILLE kjøler!

bglio

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal få kjøpt meg en kjøler som kan senke desibelnivået litt på pc'en min, så jeg lurer på hvilken kjøler & vifte som vil kunne gjøre det? Nå har jeg en boxed vifte som fulgte med min AMD X2 4200+ og den begynner å summe litt høyt nå.

Vil ha en som jeg "nesten" ikke hører. Jeg forstår jo at det å få tak i en som er helt stille ikke er helt lett, men en som er tilnærmet lydløs, men allikevel kjøler godt. Har støydempingsmatter o.l. i pc'en og, så går nok bra med noen vibrasjoner fra den.

Tusen takk for hjelpa! :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg skal få kjøpt meg en kjøler som kan senke desibelnivået litt på pc'en min, så jeg lurer på hvilken kjøler & vifte som vil kunne gjøre det? Nå har jeg en boxed vifte som fulgte med min AMD X2 4200+ og den begynner å summe litt høyt nå.

Vil ha en som jeg "nesten" ikke hører. Jeg forstår jo at det å få tak i en som er helt stille ikke er helt lett, men en som er tilnærmet lydløs, men allikevel kjøler godt. Har støydempingsmatter o.l. i pc'en og, så går nok bra med noen vibrasjoner fra den.

Tusen takk for hjelpa! :D:thumbup:

6678958[/snapback]

Tenkte først på denne, men så at du hadde 939 socket og tilbakemeldingene er at dette ikke går så bra sammen.

Denne derimot skal passe til socketen og er veldig støyløs. Koster litt, men det gjør det meste som kjøler bra og holder et lavt støynivå. Den er litt stor, så sjekk om du har plass rundt CPUen før du kjøper noe.

Lenke til kommentar
Denne Big Typhoon eller noe... Den sier den er nede på 18dB hele tiden. noen erfaringer med denne?

6690180[/snapback]

Den holder det den lover, ja. Og ang. støy\ytelse, så slår den alle som allerede er nevnt. Noe som heller ikke er så rart, da den er stor.

For flere alternativer som er ca like gode som den, så kan du se på: Thermeltake Sonic Tower og Scythe Ninja

Lykke til, og la stillheten senke seg. :)

Lenke til kommentar
jeg har en X2 4200+. Tror dere at en sånn Ninja klarer å kjøle den nok UTEN vifte? har en vifte som suger luft ut oppe i kabinettet, omtrent 5 cm fra en eventuell ninjakjøler

6692199[/snapback]

Jeg har selv Ninja på min P4 2.4, den ligger på 30 med vifte og 33 uten. Jeg kjører med vifte pga den også kjøler min vifteløse skjermkort og holder det nede i 50 grader (blir 80 uten viften på). HK min blir 5 grader kjøligere og HD 10 grader kaldere. Jeg har ingen vifter i kabinettet mitt uten om en 120mm i PSU. Btw, Ninja har blitt lillebror, shotgun er arvtageren hans. Jeg hadde heller kjøpt shotgun enn ninja vis valget var mellom dem.

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har en thermaltake typhoon jeg. Den går så det suser. Ja du leste riktig. Alt av lyd den vifta lager er en svak "susing".

Lenke til kommentar
Har en thermaltake typhoon jeg. Den går så det suser. Ja du leste riktig. Alt av lyd den vifta lager er en svak "susing".

6692886[/snapback]

Det samme er det på min, med en SilenX vifte (den "feil-varen"). Trenger en liten voltmod, så er jeg super fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...