bglio Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hei! Jeg skal få kjøpt meg en kjøler som kan senke desibelnivået litt på pc'en min, så jeg lurer på hvilken kjøler & vifte som vil kunne gjøre det? Nå har jeg en boxed vifte som fulgte med min AMD X2 4200+ og den begynner å summe litt høyt nå. Vil ha en som jeg "nesten" ikke hører. Jeg forstår jo at det å få tak i en som er helt stille ikke er helt lett, men en som er tilnærmet lydløs, men allikevel kjøler godt. Har støydempingsmatter o.l. i pc'en og, så går nok bra med noen vibrasjoner fra den. Tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Cissa_K Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hei!Jeg skal få kjøpt meg en kjøler som kan senke desibelnivået litt på pc'en min, så jeg lurer på hvilken kjøler & vifte som vil kunne gjøre det? Nå har jeg en boxed vifte som fulgte med min AMD X2 4200+ og den begynner å summe litt høyt nå. Vil ha en som jeg "nesten" ikke hører. Jeg forstår jo at det å få tak i en som er helt stille ikke er helt lett, men en som er tilnærmet lydløs, men allikevel kjøler godt. Har støydempingsmatter o.l. i pc'en og, så går nok bra med noen vibrasjoner fra den. Tusen takk for hjelpa! 6678958[/snapback] Tenkte først på denne, men så at du hadde 939 socket og tilbakemeldingene er at dette ikke går så bra sammen. Denne derimot skal passe til socketen og er veldig støyløs. Koster litt, men det gjør det meste som kjøler bra og holder et lavt støynivå. Den er litt stor, så sjekk om du har plass rundt CPUen før du kjøper noe. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har selv Zalman: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306455 Enormt stillegående på 5v. Mine to hardisker bråker mer. God kjøling er det og, 28 grader idle og 30-32grader load på 3800+. Lenke til kommentar
bglio Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Denne Big Typhoon eller noe... Den sier den er nede på 18dB hele tiden. noen erfaringer med denne? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Har selv Zalman CNPS7000B-Cu og kjører denne på Min og den er mer eller mindre helt lydløs. kjører en P4 2.4 på 2.9Ghz og den ligger på 50grader load og idle 45grader, når jeg har den på 2.4 ligger den på 40grader uansett. Lenke til kommentar
whom Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Denne Big Typhoon eller noe... Den sier den er nede på 18dB hele tiden. noen erfaringer med denne? 6690180[/snapback] Den holder det den lover, ja. Og ang. støy\ytelse, så slår den alle som allerede er nevnt. Noe som heller ikke er så rart, da den er stor. For flere alternativer som er ca like gode som den, så kan du se på: Thermeltake Sonic Tower og Scythe Ninja Lykke til, og la stillheten senke seg. Lenke til kommentar
bglio Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 jeg har en X2 4200+. Tror dere at en sånn Ninja klarer å kjøle den nok UTEN vifte? har en vifte som suger luft ut oppe i kabinettet, omtrent 5 cm fra en eventuell ninjakjøler Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 jeg har en X2 4200+. Tror dere at en sånn Ninja klarer å kjøle den nok UTEN vifte? har en vifte som suger luft ut oppe i kabinettet, omtrent 5 cm fra en eventuell ninjakjøler 6692199[/snapback] Jeg har selv Ninja på min P4 2.4, den ligger på 30 med vifte og 33 uten. Jeg kjører med vifte pga den også kjøler min vifteløse skjermkort og holder det nede i 50 grader (blir 80 uten viften på). HK min blir 5 grader kjøligere og HD 10 grader kaldere. Jeg har ingen vifter i kabinettet mitt uten om en 120mm i PSU. Btw, Ninja har blitt lillebror, shotgun er arvtageren hans. Jeg hadde heller kjøpt shotgun enn ninja vis valget var mellom dem. Mvh Rune Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har en thermaltake typhoon jeg. Den går så det suser. Ja du leste riktig. Alt av lyd den vifta lager er en svak "susing". Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har en thermaltake typhoon jeg. Den går så det suser. Ja du leste riktig. Alt av lyd den vifta lager er en svak "susing". 6692886[/snapback] Det samme er det på min, med en SilenX vifte (den "feil-varen"). Trenger en liten voltmod, så er jeg super fornøyd Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har selv denne Silverstone NT06 den er svær og dyr men kjøler noe sykt! jeg kjører vifta på 650RPM og tempen ligger på 25c. MVH bZerk Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har denne. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302128 Trenger ikke bruke vifte, men da må du selvsagt ha en vifte i kabinettet som drar ut varmlufta. Det må du vel forsåvidt alltid ha. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Om du ikke overklokker (mye) så er disse veldig gode valg med tanke på støy vs pris: Arctic Cooling Silencer Ultra 64 Arctic Cooling Alpine 64 Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Om du ikke overklokker (mye) så er disse veldig gode valg med tanke på støy vs pris:Arctic Cooling Silencer Ultra 64 Arctic Cooling Alpine 64 Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC 6721810[/snapback] Det er jo ikke mye vits å skifte kjøler til en av de da kan du ligge gått ha stock kjøleren. MVH bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå