leifeinar Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) kan jeg legge inn firmware på extern disk? kjøpte 2 LaCie Carte Orange 8 GB da jeg var i singapore. jeg gav den ene til en kompis. den datt ut etter en uke . mailet litt frem og tilbake med produsent. de sa at firmware var sletta. kan jeg legge denn inn selv? hdd registreres ikke av pc. de ville at vi skulle sende den til frankrike eller noe. vi bor i ungarn, disken er kjøpt i singapore og eier er fra india så jeg tenkte det måtte være lettest og gjøre dette selv hvis det funker. simen1 dette kan helt sikkert du Endret 15. august 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 ingen som vet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det er antagelig bare produsenten som kan gjøre slikt. En extern disk består av en relativt standard disk og en kontroller (USB til IDE). Det er nok firmware til kontrolleren de mener. Det finnes ingen standard måte for å laste inn firmware til et embedded system (jobber endel med slikt selv). Men det må jo være en svakhet med konstruksjonen hvis det er mulig å få slettet firmware. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) takk for svar HÅREK:) skjønner ikke hva som skjedde heller. den slutta bare og dukke opp Endret 15. august 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå