Gå til innhold

Nytt spill. Hva synes dere om dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott :) Ideen bak dette er å lage et slags spill.. Man skal kunne selge produkter som man lager og deretter kan man bruke pengene man får til å kjøpe andre programmer som man trenger. Som en slags rar type byttehandel. Men det skal bare være datarelatert :) Fint at noen ville bli med :) Bare å bli med for alle som har lyst :)

Lenke til kommentar
Flott :) Ideen bak dette er å lage et slags spill.. Man skal kunne selge produkter som man lager og deretter kan man bruke pengene man får til å kjøpe andre programmer som man trenger. Som en slags rar type byttehandel. Men det skal bare være datarelatert :) Fint at noen ville bli med :) Bare å bli med for alle som har lyst :)

6681788[/snapback]

 

så..hvis jeg forstår dette riktig..så..skal spillerne lage programmer ved programmering og selge disse..så kan man kjøpe andre programmer..det er for så vidt greit..

men hvordan er det man utvikler seg..det jeg mener..hvordan i det huleste "vinner" man?

 

skal man få flest penger..eller hva er målet ved spillet?

Lenke til kommentar

Vel... Man kan jo kjøpe opp firmaer og lokaler. Så er det jo om å gjøre da, å bli store å skaffe seg selv mange firmaer og arbeidere for å skaffe seg penger og deretter kjøpe opp patenter på programmer. På denne måten kan man bli den regjerende delen av spillet og skaffe seg nærmest alle programmene som blir laget der.

 

Som sagt så er jo målet både å lage et type spill og samtidig et sted på nettet som ligner litt på getacoder.com. På denne måten kan man skaffe seg scripts for spillpenger. Selvfølgelig vil ikke dette konseptet strekke seg så langt med det første at folk vil legge inn proffe programmer som photoshop, men det er et fint konsept for å skaffe f.eks. login scripts, forumscript, etc. Man skaffer seg altså script samtidig som man har det gøy og konkurerer. Legg også merke til at det er skrevet opp forskjellige typer firma som man kan lage. Dette er innen tutorials, programmer og webdesign. Slik kan man også skaffe seg tutorials på en morsom måte og det samme med webdesign.

 

Måten man skal kjøpe på er ennå usikkert, men vi har en ide om at det i brukerprofilen vil være nedlastingslink som automatisk trekker fra et visst antall spillpenger fra brukeren som trykker på den. Dette er ennå ikke sikkert.

 

Det som er spesielt er at det er basert på de virkelige kunnskapene som man har :)

 

De som vil bli med må bare registrere seg i forumet :) Fint om dere kan verve flere til å bli med også :)

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

Likte ideen til spillet veldig godt, kunne tenke meg og hjelpe til ;) (tenke tenke tenke)

Lykke til videre, ser veldig fram til spillet er ferdig...

 

Men at bare de 5 mest aktive får en eller annen form for belønning er jeg litt usikker på, det kan jo være mange som hjelper mye til. Skal tenke litt til jeg.

 

Og igjenn lykke til ;)

Lenke til kommentar

Ja, det var noe jeg bare skrev midlertidig. Jeg tror nok flere enn de 5 mest aktive vil få belønning :) Skal rette på det :)

 

Sånn! Ferdig rettet :) "De som hjelper mye til med å lage..."

 

Har satt opp mange nye ideer ved forumet :)

 

Fint om noen kan reklamere litt for dette også :) Klarte ikke å sette opp et emne på freakforum.nu. Noe var galt så alle emnene jeg startet ble automatisk slettet :( Men det er veldig fint om noen vil nevne dette prosjektet for noen og kanskje reklamere litt på nettsider, forum ol.. :)

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

foreløpig skal det bare være sånn. det spiller ingen rolle med navn ennå. først må jo alt bli laget :) Det er bare et midlertidig navn, så vi får vente å se hvilket navn som blir det ordentlige.

Må likevel innrømme at dette var en skrivefeil, men tusen takk for påminnelsen :) Andre som er med? Eller kanskje som har kommentarer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...