Sjefern Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Har reinnstallert windows. Har de nyeste nvidia drivere og vsync på. Alikevel får jeg voldsom tearing når bildet flytter på seg når jeg ser bilde fra dataen til tven. Installerte k-lite codekpack men det hjalp heller ikke. Prøvde forskjellige spillere (vlc, zoomplyer, powerdvd, windows mediaplayer) mewn det hjalp heller ikke. Ser på forumet her at dette kan være et problem med VRM9 (dx9) renderen. Visstnok skal det hjelpe å bytte til standard win video renderer. Men hvordan gjør man dette? Har dere andre forslag om hva det kan være? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 uff...... Husker før når man fikk svar på slike "enkle" spørsmål etter en liten stund Nå blir skjermkortforumet oversvømt med "hvilket skjermkort bør jeg velge til denne prisen" og "hva er best av den og den produsenten". Er jo lett og forstå at vi med problemer med de kortene vi har koker bort i kålen.... :-( Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Prøv et program som heter "reclock". Det hjalp da jeg fikk "tearing". Søk på google for å finne det. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Takk for hjelpen eught Nå fungerer det strålende! Glad du klarte å se posten min. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 usj, trodde endelig jeg hadde funnet løsning på tearing problemet mitt, men ReClock funket ikke her i gården.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Har du prøvd zoomplayer eller mediaplayer classic og skiftet til wm render 7 inni spilleren? Endret 17. august 2006 av Sjefern Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Kan dette kombineres med nVidia PureVideo og TheatreTek dvd spiller, eller må man bruke zoomplayer? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 I readme-filen til reclock står det : You may want to try the VSYNC correction with different players. The two best players I know of are ZoomPlayer and Media Player Classic as they both allow you to choose which video renderer to use. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 eyh, testet og åpne i vlc og da ble det perfekt! men vlc er jo en tragisk lite brukervennlig mediespiller, så får teste litt med zoomplayer eller mediaplayer classic kanskje.. Har WMP11 samme tearing problemene som WMP10? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå