graks Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 gratulere stoolman det er fantastik bra 3dmark score. Lenke til kommentar
C.H Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Nice!! Gratulerer ja Stoolman! Nydelig!! Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Overklokking minner meg om Rodeo. Det gjelder å holde tømmene og ha øket under kontroll. Mens dere som hyller ryttern er de som står og heier på den som holder seg på hesteryggen. Godt gjort stoolman Selv om jeg ikke helt skjønner greia. Godt gjort. Blir man helt konge på statsen i fps-spill da eller? Kan noen forklare meg greia med hva som er som bra med å overklokke hvis man har en bra nok prosessor fra før? Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Blir man helt konge på statsen i fps-spill da eller? Kan noen forklare meg greia med hva som er som bra med å overklokke hvis man har en bra nok prosessor fra før? 6683505[/snapback] Et kort svar er å få samme ytelsen på en billig prosessor som du måtte betalt flere tusen ekstra for å få i en dyr prosessor. Klokking på Stoolman's nivå derimot er som 100 meteren, du skal bare måle høyeste hastighet maskinen kan oppnå, ikke hvor lenge den kan kjøre på det nivået. (som langdistanse løping, der stabilitet og utholdenhet gjelder) pfft.. forvirrer nesten meg selv her med eksempelet mitt EDIT: oh, og overklokking for oss vanlige dødelige er bra i spill, videoredigering, you name it. Jeg har klokket min nye Core 2 Duo (E6600) fra 2.4Ghz til 3.1Ghz foreløpig, og maskinen blir merkbart raskere. Jeg driver mye med 3D rendering, og bildene mine blir ferdige mye tidligere når jeg har overklokket, noe som sparer mye tid ettersom et vanlig prosjekt inneholder flere hundre bilder, og hvert bilde tar rundt 3-5 minutt å rendre. SuperPI som mange bruker til å måle ytelsesforbedringen til en overklokking gav meg følgende resultat: 1M decimaler av PI, P4 3.2Ghz - 40 sek E6600 2.4 Ghz - 20 sek E6600 3.1Ghz - 16 sek Endret 16. august 2006 av Ashmantle Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Stoolman: theinquirer har skrevet en liten notis om deg i dag -> http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33751 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Stoolman: theinquirer har skrevet en liten notis om deg i dag -> http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33751 6692105[/snapback] skulle akkurat poste om dette. ikke hver dag man er i se og hør Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Så det nå! Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Liff OT, men var det du Stool som var på TG og hadde sånn konferanse om OC? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Liff OT, men var det du Stool som var på TG og hadde sånn konferanse om OC? 6693719[/snapback] jepp... det var meg.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Liff OT, men var det du Stool som var på TG og hadde sånn konferanse om OC? 6693719[/snapback] ka gjorde/sa han då? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå